Springen = normaal... maar springen over liggend paard? :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 22:44

orienta schreef:
KellyZ schreef:
De TS denkt echt niet: nou laat ik eens een paard als hindernis gebruiken, hier is jaren en jaren in getraind. En ja die indruk krijg ik sterk door eens een kijkje in haar profiel te nemen. De TS weet waar ze mee bezig is. Dit vertrouwen is zo groot en de band zo sterk, dat voel ik gewoon als ik al naar het filmpje kijk.

jaren en jaren? ze is 20!
leuk je paard vertrouwen,maar het blijft een paard!

Ik heb reeds tien jaar ervaring hoor maar dat klinkt vast nog te weinig in je oren.
Ik ben ook van mening dat je nooit uitgeleerd bent met paarden en blijft leren dus wanneer heb je ervaring genoeg om iets te doen? ;)
Maar ben pas veel meer beginnen leren zo een vier jaar terug toen ik stopte met lessen en dergelijke te nemen en m'n paarden als lesgevers begon te zien en zo verder in m'n eentje, enfin met m'n paarden begon te prutsen.
Dan zie je zoveel dingen en mogelijkheden die zij je bieden waarvan je achterover gaat vallen.

Ik kan in de weide ook makkelijk tussen hun benen gaan liggen, ik weet gewoon zeker op dat moment dat ze niet gaan verspringen of over mij heen gaan lopen.
Mijn vertrouwen is zeer sterk en dat voel ik ook terug van hen.

Ik wil graag begrip voor je opbrengen en voor je mening open staan maar zou het fijn vinden moest je dat op een normale manier doen ipv hier alles zitten op te blazen.

KiWiKo

Re: Springen = normaal... maar springen over liggend paard? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:46

10 jaar is nog niet zoveel :)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:48

KellyZ schreef:
Een paard kun je prima vertrouwen, hier zit een risico aan, maar sommige mensen willen over een streep heen waar de andere mensen niet over heen gaan/durven. Dan sta je in de spotlight want je bent de enige die over de ''normale'' streep heengaat. Het zijn alleen wel deze mensen die voor verandering zorgen.

precies de ruiter wil in de spotlight staan!
dus gaat het over de rugvan het paard heen!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:49

Ik bedoelde meer van: in de spotlight komen omdat je iets doet wat niet binnen het ''normale'' valt.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:50

muiske07 schreef:
Ik heb reeds tien jaar ervaring hoor maar dat klinkt vast nog te weinig in je oren.
Ik ben ook van mening dat je nooit uitgeleerd bent met paarden en blijft leren dus wanneer heb je ervaring genoeg om iets te doen? ;)
Maar ben pas veel meer beginnen leren zo een vier jaar terug toen ik stopte met lessen en dergelijke te nemen en m'n paarden als lesgevers begon te zien en zo verder in m'n eentje, enfin met m'n paarden begon te prutsen.
Dan zie je zoveel dingen en mogelijkheden die zij je bieden waarvan je achterover gaat vallen.

Ik kan in de weide ook makkelijk tussen hun benen gaan liggen, ik weet gewoon zeker op dat moment dat ze niet gaan verspringen of over mij heen gaan lopen.
Mijn vertrouwen is zeer sterk en dat voel ik ook terug van hen.

Ik wil graag begrip voor je opbrengen en voor je mening open staan maar zou het fijn vinden moest je dat op een normale manier doen ipv hier alles zitten op te blazen.

ik blaas helemaal niks op ik zeg gewoon waar het op staat
10 jaar ervaring,toen jij 10 was had jij echt niet het besef van het welzijn van een paard en dat heb je nu nog steeds niet anders laat jij ze ook niet over elkaar hen springen!
prima dat jij tussen die benen gaat liggen maar verwacht dit niet van je paard dan!
Laatst bijgewerkt door orienta op 11-11-09 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

orienta

KellyZ schreef:
Ik bedoelde meer van: in de spotlight komen omdat je iets doet wat niet binnen het ''normale'' valt.

dit versta ik niet onder binnen het normale vallen maar ver over de gevaren grens gaan!

TurboTinker

Ik vind het super gaaf wat jij allemaal doet met je paarden.
:o kijk regelmatig in je profiel naar de foto's en filmpjes, erg leuk!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:51

goh jeetje wel 10 hele jaren ....
dat is niet zo lang... maja ag ga lekker verder met gevaarlijke paarden spelletjes maar niet straks op bokt piepen als er iets is fout gegaan zou ik zeggen..

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 22:53

orienta schreef:
KellyZ schreef:
Een paard kun je prima vertrouwen, hier zit een risico aan, maar sommige mensen willen over een streep heen waar de andere mensen niet over heen gaan/durven. Dan sta je in de spotlight want je bent de enige die over de ''normale'' streep heengaat. Het zijn alleen wel deze mensen die voor verandering zorgen.

precies de ruiter wil in de spotlight staan!
dus gaat het over de rugvan het paard heen!

Waarom tracht ik eigenlijk moeite te doen om iets duidelijk te maken als je het niet wil lezen of geweten hebben?
Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Ik hoef helemaal niet in de spotlight te staan, ik wil enkel tonen hoe het vertrouwen zit tussen ons ;)
Daar is alles met begonnen.
Net hetzelfde met het andere topic waar Zippo met mij aan tafel zit.

Moest ik echt in de spotlight willen staan zou ik toch wedstrijden gaan doen om zo hoog mogelijk te geraken.
Voor mij hoeven wedstrijden niet, m'n paarden zijn goed zoals ze zijn en ik hoef dit ook niet te bewijzen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:54

Over risico's ga ik het niet hebben. Een paard weet echt wel waar hij springt, bovendien is een liggend paard geen hoge hindernis.

Maar: WAAROM over een liggend paard springen? Waarom zouden we dat doen? Iedereen weet dat een paard het liefst niét over een levend wezen springt, als een ruiter voor het paard valt dan zal het paard in de eerste instantie opzijn springen in plaats van erover. Waarom zou je een dier dan dwingen om dit wel te doen? En ja, je kan nog zo'n mooie band en alles hebben, zoveel jaar ervaring hebben en al dat soort mooie praatjes: dit is, vanuit het paard gezien, toch volkomen nutteloos? Zou het paard het leuk vinden om over zijn maatje heen te springen? Om nog maar niet over het paard op de grond te spreken.
Vrijheidsdressuur, vrij rijden, prachtig; dat is 'spelen' met je paard, om een beter band met je paard te krijgen, maar dit vind ik te ver gaan. Dit dient geen doel meer, zeker niet voor het paard... De band wordt hier niet beter van. Dit is je paard iets laten doen wat eigenlijk heel onnatuurlijk voor het dier is (het blijft een dier!) en er is heus wel vertrouwen, anders doet zo'n paard het niet, maar het slaat nergens op. Dit heeft niks met vertrouwen te maken. TS, je mag blij zijn met zulke brave paarden!

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 22:54

buster4ever schreef:
goh jeetje wel 10 hele jaren ....
dat is niet zo lang... maja ag ga lekker verder met gevaarlijke paarden spelletjes maar niet straks op bokt piepen als er iets is fout gegaan zou ik zeggen..

Wees gerust, dat zal nooit gebeuren ;)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:55

ik lees je reacties heus wel maar ik zie geen nuttige argumenten om dit te doen!
ik ben 25
je kan ook je "vertrouwen"met je paarden bewijzen op minder gevaarlijke manieren

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:57

dit gaat niet fout............ daar geloof ik zomaar in :)

ben het er niet mee eens, maar dit gaat niet zo snel fout....... paarden kunnen ook nog ergens dingen voor zichzelf bedenken en een ruiter makkelijk uitschakelen

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:57

Teziej schreef:
Sjukke schreef:
Ik vind dit nogal een rare vergelijking.. en twee heel uiteenlopende onderwerpen ook :?
Lees haar reacties hier maar :j

[RIJ-ITP] Mijn nieuwe Paardje

Ah zow.. oke, nu begrijp ik je reactie ook ;)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:58

Mensen, waar banketstaaf we nu over?

TS heeft vertrouwen in haar paarden, en andersom.
Ik zie dit liever als louis nog wat die zijn 6 paarden door cavalia of appasionata heen slaat.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:59

Waarom moet alles altijd binnen de lijntje's gebeuren?
Omdat we niet mogen afwijken (in dit geval met de paarden) van het rolmodel?

De TS is respectvol met haar paarden bezig, er is wederzijds vertouwen. Iedereen gooit met het argument: als er wat gebeurt?
Waarom moet er altijd wat gebeuren? Waarom denken we altijd aan wat er fout moet gaan, en niet aan wat er nu goed gaat? De TS zegt ook duidelijk dat ze het paard op de grond niet alleen laat liggen WANT DAN staat het paard op EN DAN gebeuren er ongelukken, daarom ligt er een menselijk persoon bij het paard.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:02

Morgen verwikkel ik me weer in dit topic, slaaplekker allemaal! ;)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:02

dit heb niks met respectvol omgaan met je paarden te maken
als je respect voor je paard heb laat je hem niet zon groot risico lopen!
leuk dat ts zegt dat het paard echt wel blijft liggen als zij erbij ligt maar een paard is een vluchtdier en kan altijd schrikken en opspringen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:03

Het gaat er hier niet om 'als er wat gebeurt'. Paarden zijn niet achterlijk. Dat paard springt heus niet op de ander....

Waar het (mij) hier meer om gaat is het feit dat dit voor mijn gevoel zo tegen de natuur van het dier in is dat het zonde is van alles (het vertrouwen, de dieren zelf) om zo'n oefening te doen. Want welk doel dient het? Het vertrouwen verbeteren? Dus echt niet.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:03

JA,en als ze elkaar niet zouden vertrouwen, zouden ze dit niet doen toch.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:04

Dan kun je overal wel zout op gaan leggen..

Wiwabalia

Een paard zal inderdaad altijd een vluchtdier blijven maar hierop kun je je paarden trainen, je kunt ze net zo bomproof maken als jezelf wilt met het juiste vertrouwen.

TurboTinker

In de shows mag het wel. en hier niet.. vreemd..

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:05

Snackie schreef:

alles mag maar er word gewoon een mening gegeven ;)
ik heb het nog nooit gezien eerder omdat ik nooit naar shows en dingen ga

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:06

Snackie schreef:

Dat was ook mijn eerste reactie.... Daar heb ik nog nooit iemand over gehoord namelijk. :+