Weer gáve foto's & een filmpje (:

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xhenkexspons

Weer gáve foto's & een filmpje (:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 15:44

Hee Bokkers ! :)
Gister heeft mijn vriendin leuke foto's geschoten terwijl ik aan het trainen was :D
En nog een gaaf filmpje van het trainen op 14 oktober :D .

Afbeelding
Klassieke buiging ! :9

Afbeelding
Passage ! _/-\o_

Afbeelding
Steiger

Afbeelding
Mooi moment. <3

Afbeelding
Op de rug .:D

Afbeelding
Deze vindt ik dus zó mooi ..

Afbeelding
Súper hoge jambette tijdens het zitten. <3

Afbeelding
Lief ding .. <3

Meer foto's ?
http://xhenkexspons.hyves.nl/#publicgro ... state__=52

1080 HD *D

Bedankt voor het kijken :D
Laten we het commentaar vriendelijk houden . :j

Annabel

Re: Weer gáve foto's & een filmpje (:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:46

waaaauuuuww! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
wat knap zeg :D :D mooi filmpje ook :)

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:27

Superr!!! :D Jullie gaan zo super vooruit!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:30

Knap!

Hoewel ik sommige oefeningen wel gevaarlijk vind voor jou. Je paardje zal maar opeens schrikken.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:30

mooi *D
maar ik vind je toch wel te groot voor de pony ;)

xhenkexspons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 16:33

@Sjors493 ,
Ja klopt , voor het mooie ben ik te groot , maar als je het in het echt ziet , valt het echt mee , hij kan me nog mákkelijk dragen , en kom op , is dit nou zo zwaar voor hem ..?

Robinn89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:40

knap hoor!

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:43

Leuke foto's, jullie samen zijn érg leuk. Mooie paardjes ook, knap zeg! <3

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 17:08

Gaaf zeg, die sjaal staat echt super! :D

Bij het filmpje schrik ik wel van de eerste steiger, hij haalt echt gericht naar je uit!
Je mag er wel iets meer rust in brengen, voornamelijk in het steigeren. Je laat hem nu vanuit het meerennen meteen omhoog gaan, doet hij dit een keer iets te enthousiast klapt hij makkelijker achterover. Als je het uit meer rust vraagt gaat het veel gecontroleerder. :)

Jammer dat je nog op hem rijdt, valt me ook tegen dat je de capriole nog vraagt ohz, je snapt toch zelf ook wel dat dit een enorme klap voor zijn rug is?

Passage vind ik er wel heel erg netjes uitzien! +:)+
Liggen ziet er mooi rustig uit! :+:

Cathleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 17:27

Top henke!
Jullie zijn echt leuk samen <3
Kom op mensen ik denk dat henke nou inmiddels wel weet dat ze te groot is ;)
Spons kan haar nog makkelijk dragen en henke zit hem ook verder niet in de weg , dus snapt het probleem niet zo (: !

Top hoor vooral die passage !!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 17:33

Superr!! _/-\o_

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 17:44

knap hoor! Dat je zo blijft zitten/staan tijdens de stijger :))

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 17:46

Jeeemig ,wat een Superpony!Ik ben helemaal fliefd! <3
Jullie zijn echt een mooi stel,die pony vertrouwd je volledig :j
Goed werk!

Persoonlijk vind ik ook dat je wat te groot bent,al ziet het eruit of hij het met twee vingers in de neus doet :D (groeiden ze maar met je mee he?Moest rek in zitten,net als een meegroei-bed :+ )

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 09:24

H_Nalanta schreef:
Jammer dat je nog op hem rijdt,

Waarom?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 09:35

Hmm ga ik ff lekker miepen maar ik vind het er niet altijd even 'fijn' uitzien...

Hoe vaak doe je dit soort dingen als je op hem zit? Het is best intensief hoor.

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 09:52

Waaauw, wat een vertrouwen moet je hebben met je paard als je DIT allemaal durft!
Daar kan ik alleen van dromen hahha ik ren al uit de wei als hij normaal aan komt draven LOL.

Echt geweldig wat heb ik genoten ervan!

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 09:54

van vrijheidsdressuur heb ik geen verstand, wel van dressuur. Op deze manier rij je je pony volledig naar zijn grootje. Dat je groot bent is nog niet eens het probleem, wel dat je hem constant met zijn rug enorm weggedrukt in een zweefdraf laat lopen. Dit heeft echt niks met passage te maken!!!!! Verdiep je eens in de dressuur en de biomechanika van een paard in beweging {met en zonder ruiter}, dan kom je er snel genoeg achter dat deze manier van rijden gewoon funest is voor je pony. Ik vind je pony een leuk dier, maar kijk goed uit dat je hem niet overvraagt. Hij wil veel voor je doen, maar de indruk die je bij mij wekt is dat je zelf wil dat ie nog meer en nog meer en nog meer voor je moet doen.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:16

Henke... je bent leuk bezig... maar een aantal dingen gewoon nee.
Je bent te groot, je klapt veel te hard op zn rug met de capriole, bedenk eens wat een paard voelt als je hem laat steigeren als je EROP STAAT. Zie je waar je voeten drukken? Geloof mij maar dat dat niet prettig voelt voor een paard. Aangezien hij die spieren ook moet gebruiken om omhoog te komen... Het is teveel druk op een te klein punt.
Daarnaast zoals Hannah zei, die steiger in het begin... Is vanuit aanvals houding, daar moet je écht mee oppassen. Een pony kan je doodslaan.
De passage is geen correcte passage, spons drukt zijn rug weg, gooit zn hoofd omhoog en huppelt maar wat. Probeer eens om hem eerst dressuurmatig correct te rijden voor je erop zit. En gebruik een zadel, je zit is eigenlijk niet stabiel genoeg, je bonkt op zn rug :)
En je bent daarnaast veel te druk in je lijf, je pony weet echt niet meer waar hij aan toe is straks. Probeer wat rust te bewaren, vanuit rust te werken en je zult zien dat Spons zn oefeningen veel beter uit gaat voeren :)

Ik hoop dat je dit niet als aanvallende kritiek gaat zien, want zo bedoel ik het niet, ik hoop gewoon dat je er ff over na denkt. Op zn minst :) wat je er mee doet mag je zelf weten ;)

xhenkexspons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 10:18

Snap ik, ik ben er ook mee bezig Nikki, maar dit is ook nog een begin he mensen ..

DeandyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:20

sommige dingen zien er leuk uit , maaar waarom die manen zo strak vasthouden als je erop zit?( ik heb dr geen verstand van , maar t ziet er streng uit inplaats van vrij)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:20

Als dit een begin is, begin dan ook ontspannen bij het begin, ik heb het idee dat je teveel in te korte tijd wil proberen te bereiken :)
dat werkt gewoon niet, dan krijg je paarden die het niet meer willen doen. Ik heb die fout een jaar geleden met Vienna gemaakt, dus neem nu ook echt rustig alle tijd als ik paarden train en doe het zoveel mogelijk zonder halster etc zodat ze zelf duidelijk aan kunnen geven als ze niet meer willen...

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:34

Ik ben het helaas eens met hannah en nikki!
Ik vind het super dat je zo'n goede band met hem hebt, en dan je hem zoveel hebt geleerd.
Alleen ben je idd echt te groot, en bij de passage gooit hij zijn hoofd in de lucht i.p.v ontspannen.

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:46

ik vind het echt heel knap! :j
en ik gaa niet zeuren over te groot zijn ! dat is toch joun keuze? :o
ik je kan ook zien dat jullie een hele goede band hebben + vertrouwen!
en wat een superleuke naam (spons(bob) XD
x marloes <3

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:53

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zo blij wordt van het filmpje.
Je wilt veel te veel in korte tijd. Je zegt zelf dat dit pas het begin is. Waarom dan de steiger, de poging tot passage en capriole? Dat zijn oefeningen die bedoeld zijn voor een paard wat al een erg lang trainingstrajekt achter de rug heeft.

Ik vind het zo jammer. Je slaagt erin om je paard veel aan te leren, maar verliest zijn welzijn volkomen uit het oog.

De zg passage bv, is geen passage maar een zweef/huppeldraf waarbij hij de rug enorm wegdrukt. Funest voor het paardje. Net als de zg capriole, waar het dier nog lang niet aan toe is en al helemaal niet met iemand die bonkt op zijn rug. Steigeren terwijl je op zijn rug op de knieen zit/staat etc...??
Bij de buiging vind ik ook dat je overvraagt.
Nog even afgezien van het feit dat je soms gevaarlijk bezig bent en aanval gedrag stimuleert.

Erg jammer. Ik weet zeker dat jullie heel erg leuk samen kunnen werken, maar neem eens de tijd en begin gewoon bij het begin. Bouw eenvoudige oefeningen en bouw die langzaam uit. Geef je paard de kans om spieren en souplesse te kweken, alvorens je meer vraagt. En voordat je passage wil gaan doen, zou ik eerst zorgen dat het gewoon taktmatig correcte gangen heeft en kan verzamelen en wijken e.d. Liefst aan de lange lijnen, want je zit hem nu in de weg.

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 20:18

Oei misverstandje hier, geloof ik!
Wat ik ervan weet, is Henke al een aantal jaar actief met het vrijheidsdressuur gebeuren, dus steigeren (capriole en passage) zijn ze, in mijn ogen, wel aan toe! :)

En verder, ze geeft zelf ook al aan dat het het begin is van de passage, en ik weet zeker dat het goed komt! :D