Vienna is verkocht, Silke gaat mee...
De afgelopen drie jaar heb ik enorm enorm veel van die 2 (en van Breezer en van nog zoveel paarden) geleerd. Maar nu gaat dat enorm veranderen. Ik ga in Utrecht studeren, ga minder tijd hebben, heb dus weinig tijd meer voor de paarden hier in het dorp om mee te VD''en, heb mijn eigen paarden totaal niet meer in de buurt... Tijd voor een terugblik op alle hoogte punten, de paarden waarmee ik heb gewerkt en gewoon die geweldige tijd

Mijn twee grote trotsen... Vienna & Silke

Met die twee heb ik al zoveel gekke dingen gedaan...
Silke heeft in de penny gestaan, heeft haar prive stuk gehad in het welshmagazine...
[ITP] Silke in het WelshMagazine
Vienna en Silke hebben samen in Countrylife gestaan, vorige week is er nog een fotograaf geweest voor een pennycover...
Silke is meegeweest naar de castingdagen ermelo, heeft in de brabanthallen gestaan, Vienna is meegeweest naar Animal Event, heeft indianen paardje gespeeld...
[GVL-ITP] Kijk een indianenpaard!!!! Vienna op show...
[GVL-ITP] Silke @ Equirience 2010, trots dat ik ben...
[GVL-ITP] Ying en Yang op VD demo...
HELE leuke fotoshoots gedaan

[ITP] Oude tijden herleven....
[GVL-ITP] Vrijheidsdressuur in de Duinen...
[ITP] Een winterwonder sprookje

Daarnaast heb ik verschillende paarden mogen en kunnen trainen, hier heb ik ENORM veel van geleerd, elk paard reageerd weer anders, elk paard bied weer andere dingen aan, elk paard heeft zijn heerlijke eigen karakter

Nike, mijn lieve grote dikke haflinger vriendje

Hij is absoluut als een eigen poowny voor mij geweest, hij was altijd zo blij mij te zien dat hij hinnikte, vol op me af kwam rennen en bood alles zo fanatiek en vrijwillig aan

Uiteindelijk heb ik hem het volgende kunnen leren:
- Jambette
- Spaanse pas
- Steigeren
- Compliment
- Klassieke buiging
- Liggen
- Zitten
- Platliggen
- Nee schudden
- Flehmen

En dan was er Breezer... Het eerste veulen van Silke, bij ons geboren, met 2 jaar oud weggegaan.
Dominante opdonder tot en met haha, maar enorm gaaf om mee te werken, toen ze eenmaal doorhad dat ik toch wel de baas was maar zij wel gewoon inbreng had kon ik lezen en schrijven met die pony

Als ik passage beweging maakte kopieerde ze me, als ik de spaanse pas liep kopieerde ze me, als ik ging zitten kwam ze bij me liggen... echt een paardje apart

Ilona, het paardje van Biancailona hier op bokt

Een onwijs stijve hark als het gaat om VD, maar met wat oefening toch best soepel te krijgen

Met ilona ben ik bezig geweest met vooral veel rek en strek oefeningen, jambette, spagaat, klassieke buiging

Evita, een heerlijk lomp snugger belgisch trekpaard. Jong beestje, maar enorm enorm enorm leergierig, liep al stampend in de spaanse pas rond voor de jambette er goed genoeg inzat...
Evita kan nu:
- Compliment
- Klassieke buiging
- Jambette
- Spaanse pas
- Mooi staan
- Flehmen
- Nee schudden

Desperado, een PRE ruin van FrankieJ en Idefix4 op bokt.
Niet zo heel erg vaak mee gewerkt maar wel leuk mee kunnen werken

Met hem heb ik de jambette geoefend, beginnetje gemaakt aan het liggen en het compliment.

Prince, een dartmoor ruintje, enorm fanatiek klein ding

Ook van FrankieJ en Idefix4 op bokt.
Met hem ging het allemaal ietsjes heel veel sneller...
Jambette, compliment, nee schudden, begin ja knikken, klassieke buiging...
Ik heb een SUPER 3 jaar gehad... Helaas houd het zo op... Op deze manier dan...

Over een paar weken weet ik wat mijn nieuwe kansen zijn... als alles doorgaat BLIJF ik Vienna en Silke trainen en gaat het nog een stuk geweldiger worden... Nog gaver als de afgelopen 3 jaar

Ik houd jullie op de hoogte wat het gaat worden...

Kan helaas tot die tijd nog niet zeggen wat het gaat worden

Geweldig filmpje door E_nalanta
Vienna's o zo bekende filmval