En het 2e onheil ...

Tot zover mijn pakkende titel & bijbehorende foto's, want veel onheil was er niet

Kwam trouwens bij het shoppen voor vlaggetjes wat leuks tegen, leek me super voor bij het halster

We hebben vanalles gedaan ..
- horse agility: de hoepels (pony met voorbenen in 1 hoepel, ik in de andere hoepel, even wachten, dan terug naar pony en voor- & achterbeentje optillen; bij dit alles mag je pony niet bewegen..).
- horse agility: de smalle (vlaggetjes)doorgang .. zowel in stap als in draf

- longeren
- sprongetje
Ik probeer via het longeren en het spelen met het longeren er naartoe te werken dat ik hem kan sturen & naast hem kan lopen en dat hij blijft draven en we zo de hindernissen kunnen overwinnen. Het standaard 'ik loop en pony loopt mee en doet alles' werkt niet bij hem, dus doen we het maar andersom

Jammer genoeg (alhoewel

We beginnen met Horse Agility, de hoepel.
De allereerste keer dat we dit op die manier doen, ook spiksplinternieuwe hoepels ...
De mevrouw in de winkel zei dat ze binnen de 7 dagen geruild mochten worden als er wat was, ik neem aan dat dit niet geldt?

De vlaggetjes-doorgang
Dan hebben we even een stukje gelongeerd, waar ik enkel foto's van heb. Heb even een heel erge selectie gemaakt vanwege het al groot zijnde topic, dus ik heb hem uiteraard gewoon laten stappen & draven zowel linksom als rechtsom etc.

1. Linksom sloft hij er maar een beetje bij

2. En als je meer vraagt doet hij dit:

3. En commentaar heeft ie ook..

4. Stoer zijn lukt ook wel altijd

5. Aanspringen galop rechtsom

6. Galopmomentje

7. En een drafje (neen, mijn piste gaat niet bergaf

Daarna heb ik een sprongetje gezet, hem laten inspringen en dan wat hoger gezet.
Toen gingen we wat oefenen op het sturen & meelopen & leiden & vanalles .. het is nog beetje zoeken

Springen rechtsom:
Springen linksom:
In het laatste filmpje express maar 2x gedaan omdat het zijn moeilijke kant is. Ik vond hem super springen!

Dit was het dan .. Hebben jullie nog te goed:
- [***] alleen in draf door de vlaggetjesdoorgang (wat langs de ene kant heel goed ging en langs de andere kant .. uh .. iets minder

- Een filmpje waarbij [***] de hindernis sloopt (door te springen gelukkig

Die komen zo snel mogelijk

Bedankt voor het kijken