Kijk en enjoy

Een reactie is altijd leuk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
[***] schreef:Pfff, wat een leuk filmpje weer!
Als wij ooit half zover geraken zal ik al blij zijn, maar zoals je in mijn topic kan zien is er nog heeeel veel werk![]()
Hoe heb je dat komen eigenlijk geleerd?
Want ik zie wel wat je doet (eerst blijven en dan toestemming geven om te komen op stick-commando) maar ik kan me niet voorstellen dat die de eerste keer meteen zo kwam ... Of wel? (bij die van mij zou het niet werken, die zou me bekijken alsof ik gek ben). Heb je daar eerst het commando voor komen bijgehaald (handtarget ofzo) en dan vervangen door de stick ofzo?
Cavalli_x3 schreef:Haha dankje
Hij kent het tikken van de stick van de grondwerkoefeningen in Parelli. Eerst doen we dit aan de lijn. Dan kan je je paard al beter vragen om te blijven staan en laten komen, zo word het opgebouwd
_Roosmarijn_ schreef:Wauw, respect!
Wat ben jij ontzettend goed!
Trouwens, ooit gehoord van niet je voeten afsteken bij het halthouden?
Cavalli_x3 schreef:_Roosmarijn_ schreef:Wauw, respect!
Wat ben jij ontzettend goed!
Trouwens, ooit gehoord van niet je voeten afsteken bij het halthouden?
Is zo bij de dressuur maar ik doe geen dressuur, mijn paarden zijn dit zo geleerd![]()
En ik heb dit geleerd op 2lazy7 ranchdus het is niet een 'zelf'creatie.
_Roosmarijn_ schreef:Haha, dat snap ik.Was sarcastisch bedoelt.
Ik ga eens googlen, want ik vind het een hele leuk manier van met je paard bezig zijn. Ik doe al VD en grondwerk, maar want HA inhoudt weet ik niet eens precies.
Slofje schreef:wauw ontzettend coolIk heb zo'n moeite met mijn paard iets actiefs aanleren, hij is zo sloom.. Een spontaan geren of gebok ofzo waar ik iets mee kan krijg ik nooit, alles moet vanuit luie stilstand:P
Hoop ook eens zo ver te komen:)
Slofje schreef:wauw ontzettend coolIk heb zo'n moeite met mijn paard iets actiefs aanleren, hij is zo sloom.. Een spontaan geren of gebok ofzo waar ik iets mee kan krijg ik nooit, alles moet vanuit luie stilstand:P
Cavalli_x3 schreef:Slofje schreef:wauw ontzettend coolIk heb zo'n moeite met mijn paard iets actiefs aanleren, hij is zo sloom.. Een spontaan geren of gebok ofzo waar ik iets mee kan krijg ik nooit, alles moet vanuit luie stilstand:P
Klinkt als een introvert paard, Ott is het ook.
Dit zijn paarden die vaak een nieuwe uitdaging nodig hebben, snel iets beu zijn en goed gestimuleerd kunnen worden met koekjes.
Niet te lange training en vaak verandering is goed voor deze paarden