Zoals in dit topic te zien hebben we een nieuwe outfit: [ITP] [***] goes rainbow! en aangezien het de bedoeling is de horse-agility-outfit te zijn moesten we dat eens testen. Dus, ondanks mijn pols, toch klein parcourtje gezet en daarmee aan de slag. Daarover later meer

Nog even een algemene opmerking: in de videos zal je zien dat [***] schud met z'n hoofd, soms irritant veel schud, dit doet hij al heel z'n leven en we weten niet goed wat het is. Hebben al aan headshaking enzo gedacht maar naar mijn gevoel kloppen die symptomen toch niet echt. Indien iemand van jullie een idee zou hebben, laat het gerust weten

Longeren: de actie
0:00 - de start, geen problemen
1:00 - ik zwaai/knik naar iemand, dit was de pensioneigenaar die terugkwam met de rest van de kudde (in de trailer). En toen begon het

1:05 - de andere merrie die nog op het terrein was hinnikt naar de voorbijrijdende trailer, en toen werd [***] hengst

2:40 - de andere kant uit
2:45 - dit doet hij anders nooooooooooooooooooit .... en ik was dus te laat

3:12 - terug de goede kant uit
3:15 - hij probeerde terug, nu was ik op tijd

3:41 - [***] die even laat zien dat als hij wil, ik dus echt niks te zeggen heb

4:33 - een geweldig handige actie van mij

5:14 - einde
Al bij al deed hij het nog braaf. Het is op zich al een mirakel te noemen dat ik hem gewoon zo kan longeren en gezien de omstandigheden was hij erg braaf. Want zoals je ziet kan hij er makkelijk voor zorgen dat ik geen bal meer te zeggen heb

Enjoy

Horse Agility
Omdat we onze nieuwe outfit moesten testen een klein parcourtje gezet. Dit was een zeil/smalle doorgang, een sprongetje en het blok, waarbij hij na het springen moest afremmen en dan op het blok gaan staan. We hebben onze lol gehad

Wel nog even zeggen dat ik "gewond" ben aan mijn rechterpols, vandaar dat ik besloot om leadrope in mijn linkerhand te nemen en dus aan de "verkeerde kant" te werken. Dit in combinatie met het leiden vanop een plaats waar we nog niet veel aan gewerkt hebben maakt dat het voor [***] (en mezelf) een heel grote & moeilijke uitdaging was. Het loopt niet allemaal super, maar het loopt wel, dus eigenlijk ben ik wel trots

Ook zal je zien dat ik hem vrij regelmatig vraag om te flemen (of schudden) of dat ik met de zweep "tik" op z'n hoofd ofzo .. Dit is omdat [***] zich nogal eens afsluit en op die manier test ik altijd even of hij er nog bij is en graag wil meewerken (hij houdt van flemen dus als hij dat niet zou doen als ik het vraag is hij niet aanwezig

Hopelijk vinden jullie het leuk om naar te kijken

*Part 1: de opwarming*
0:00 - Gewoon al leidend het geheel eens verkennen
0:20 - *boink* oh, daar staat wat

1:20 - pauzemoment, [***] gevraagd om te blijven omdat ik toch even een zweepje erbij wilde. [***] kent het blijven ...

1:50 - nog eens rustigaan vanuit de positie waar ik naartoe wilde
3:00 - het blok wilde niet helemaal, hij stond er ook verkeerd voor, had ik moeten zien ..

*Part 2: We gaan sneller*
Baasje wilde het in draf doen, [***] dacht "ok, doen we" ... [***] draafde wat harder dan baasje

0: 57 - wilde hem met de zweep tegenhouden dat hij niet voor me uit denderde, zat om de 1 of andere reden in z'n oog

1:13 - hij fleemt, we kunnen er weer tegenaan

*Part 3: [***] heeft er eventjes geen zin meer in.. *
En dan moet baasje dat begrijpen, maar er ook creatief mee omgaan om hem wel weer in gang te krijgen

*Part 4: de echte actie - het eindparcours*
0:00 - zo hoort het dus niet

0:16 - m'n smalle doorgang lag ook zo scheef als wat dus hij kwam niet recht voor de sprong uit, helpt natuurlijk ook niet mee

0:40 - even wat communicatieproblemen, die horen er ook bij (en baasje wordt ook wel eens afgeleid

1:20 - de fleemtest + ook maar even schudden
1:55 - en we zijn vertrokken! - mooie sprong! - afremmen kon beter

2:15 - het blok op, je merkt goed dat [***] eigenlijk niet met dat blok bezig is ... (merries liepen op en af te paraderen)
2:33 - fleemtest - hij is weer aanwezig!

2:55 - terug van het blok af ... [***] dacht "ik sta goed

3:09 - gedaan

*Part 5: na het werk*
We hadden gedaan, maar als [***] éénmaal in de "blok-rush" zit ...
Nuja, ik kan alleen maar blij zijn als hij er zo graag op staat

[/quote]
Zo, dit was ons werkverslag van vandaag

Hopelijk vonden jullie het toch leuk om naar te kijken en hebben jullie op deze manier een beetje een idee wat voor pony [***] is ... Geen simpele, hij doet het niet allemaal vanzelf en soms is het best moeilijk doordringen, doet wel eens z'n eigen zin, maar eigenlijk doet ie wel erg z'n best

Ik ben me ervan bewust dat er wel wat dingen verkeerd gaan en dat ik misschien niet altijd even goed (of snel genoeg) reageer, ik heb sowieso wel gemerkt dat als je maar 1 goede hand hebt het er niet simpeler op wordt

Bedankt voor het kijken (en lezen