prees staan alweer bijna 2 maanden stil en de maand daarvoor heeft ze ook vrij weinig hoeven doen.
nu de sneeuw weer weg is vond ik het tijd weer wat met haar te gaan doen. Gister heb ik haar dus 20 minuutjes gelongeerd, alleen stap en draf en gewoon aan het halster. Ze was (natuurlijk

Vandaag weer even met halster gelongeert, ook een stukje galop meegepakt. Ze heeft geen stap verkeerd gezet dus besloot ik even naar binnen te rennen voor een hoofdstel en de longeerhulp van een stalgenoot. (die ik altijd mag lenen, bedankt daarvoor stef !)
Omdat het zo goed ging heb ik mn longeerzweep weggelegd en mn mobiel erbij gepakt. Hierdoor loopt ze niet zo actief als normaal maar toch wilde ik de filmpjes met jullie delen.
de longeerhulp zit nog niet helemaal goed omdat hij eigenlijk wat te groot is voor haar, maar daar heb ik inmiddels een oplossing voor bedacht

oja, ik schrok wel een beetje van mezelf, want ik had nooit geweten dat ik zóveel praten met longeren, zet dus aub je geluid uit

prees is trouwens een beetje mager maar daar word aan gewerkt.
en nog een paar plaatjes van vrijheidsdressuur. (onze enige bezigheid de laatste maanden

begin van de spagaat (onduidelijk)

steigeren onder de man (kon ze al toen ik haar kocht)

jambette (kon ze ook al)

verder kan ze nog :
*buiging (kon ze al redelijk)
*flehmen
*nee schudden
*begin spaanse stap
*begin compliment
Groetjes Elles
(houd het aub vriendelijk)