2e VD les van Hannah *En we zijn super trots*

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

iloveyellow

2e VD les van Hannah *En we zijn super trots*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 17:19

:wave: Bokkende Bokkers,

Ja op aanvraag van verschillende Bokkers heb ik een topic over mijn privé-les van Hannah!

We hebben verschillende dingen gedaan we zijn naar het bos geweest, om foto’s te maken en we hebben natuurlijk aan vrijheidsdressuur gedaan.
We hebben NIET gesteigerd :9 als we druk op het touw kwam en ze kwam omhoog werd ze gestraft! En nu doet ze het vrijwel helemaal niet meer!

We hebben Yellow ook de spagaat aan geleerd en we hebben haar ook nog lastig gevallen met volgen en over de hindernis! Ik heb er echt hele mooie foto’s van en die wil ik dan ook graag aan jullie laten zien! :list:

Eerst gingen we wat vrijheidsdressuur doen kijk hieronder maar!

Super toch, de spagaat kende zo nog helemaal niet! _/-\o_
Afbeelding

Yellow wauw ook weer eens lekker kussen <3
Afbeelding

Even rondje om me heen galopperen -:)
Afbeelding

Kom Yellow spring ja braaf :9
Afbeelding

Daarna gingen we even lekker naar het bos met super resultaten van een foto’s nou ja Hannah kan het wel! Als er een Oympische Spelen met fotografie was won Hannah natuurlijk *\o/*

Yellow was lekker druk en heel vervelend ze wouw zo graag naar huis, maar toch heeft Hannah mooie plaatjes kunnen schieten!
Afbeelding

We gingen even als fotomodellen te werk >;)
Afbeelding

Even een Jambette :Y)
Afbeelding

Zo als de zon schijnt, schijnt hij op yellow's oorhaar :o
Afbeelding

En ja hoor yellow kreeg d'r zin een sprongetje :P Ze was wel een beetje snel
Afbeelding

Yellow en ik maakte er mooi gebruik van dat Hannah er was }> meer foto's meer foto's
Afbeelding

Nog even in de lens kijken yellow lach maar ;)
Afbeelding

En tja tot slot nog wat foto's wand yellow moest nog even aan het werk }>

Nog een sprongetje +:)+
Afbeelding

Natuurlijk ook belonen ander word ze boos }> (nee hoor)
Afbeelding

Natuurlijk heeft Hannah ook gereden, en VD gedaan maar ja zo als sommige weten martine kan absoluut geen foto's maken *-:)
Allemaal mislukt in de verkeerde stand ik zei tegen Hannah, er zal er toch wel 1 of 2 bij zitten maar zoals ik snap dan moest ze er 900 gaan uitpluizen :o

In totaal hebben we 1019 foto's gemaakt 8-) natuurlijk weinig gelukt (door mij) maar die foto's die ik heb zijn toch heel mooi! (hierboven zijn niet alle foto's) :(:)

Dit was het dan weer en bedankt dat je even kwam kijken!
Een reactie zou leuk zijn :+

Captain

Re: 2e VD les van Hannah *En we zijn super trots*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:25

2e les ging inderdaad super! +:)+ Steigeren beginnen we even niet meer aan, het is goed zo! :)

hafjes_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:26

wat een leuke foto's! ook goed dat je les hebt gehad.
en die foto's in t bos met de oortjes naar voren zijn echt heeel erg mooi!

(mag ik even medelijden hebben met jullie, die bak... zo is het hier ook wel eens... :o )

blijf doorgaan met je les, en veel lol hebben!! :D

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 17:26

H_Nalanta schreef:
2e les ging inderdaad super! +:)+ Steigeren beginnen we even niet meer aan, het is goed zo! :)

ja over wat maandjes overnieuw beginnen begin volgend jaar wand anders is het koud en sneeuw en bevroren

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 17:27

hafjes_lover schreef:
wat een leuke foto's! ook goed dat je les hebt gehad.
en die foto's in t bos met de oortjes naar voren zijn echt heeel erg mooi!

(mag ik even medelijden hebben met jullie, die bak... zo is het hier ook wel eens... :o )

blijf doorgaan met je les, en veel lol hebben!! :D

danku en ja ik neem zeker nog een les maar eerst moet de winter maar voorbij zijn en die bak wa verschrikkelijk ja haha we waren echt vies! :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 08:40

Zal nog even plaatsen wat ik die dag naar iemand PB-de! :)
Citaat:
Toen we de stal binnen kwamen reageerde Yellow (zo heet 't paard) al heel anders dan de eerste keer. Ze straalde veel meer agressie en dominantie uit. Toen Martine haar uit de stal haalde probeerde ze te steigeren maar stootte haar hoofd tegen het dak.

Toen we de bak in gingen buffelde ze door mij heen (deed ze op de heenweg naar de bak ook veel erger dan de vorige keer dat ik les heb gegeven) en ik gaf een ruk aan het halstertouw en toen stond ze dus weer op 2 benen. Het is een wonder dat ze niet achteroversloeg.. We hebben er een paar rukken aan het halstertouw gegeven en toen stond ze weer op 4 benen.

Heb Martine verteld dat ze de eerste paar maanden níet aan het steigeren mag beginnen, ook niet voor 1x. Yellow heeft na die ene keer nog 3x op 2 benen gestaan. Héél eng, ze ging zo hoog.. Het is een wonder dat ze niet omsloeg.

Dat steigeren hebben we afgestraft en weer aangeleerd dat druk op het halstertouw voorwaarts betekent ipv opwaarts.

Zoals ik al zei was Yellow veel dominanter en agressiever geworden en dat was ook écht te merken. In de bak buffelde ze door je heen en liep je voorbij, stopte niet ect. Ik heb even met haar geoefend en na 5 minuten was het al veel beter.

Toen ik net wegging was Yellow al weer veel meer 'zichzelf'. Ze was niet agressief meer en luisterde heel goed. Hopen dat Martine dit consequent door kan pakken en eventueel over een paar maanden (onder begeleiding) er opnieuw aan beginnen maar voor nu heb ik gezegd dat ze er niet eens aan mag dénken.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 08:59

De spagaat ziet er goed uit!! :D
Super knap dat hij het zo snel oppakt.

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 09:12

Super zeg! :D Idd even lekker geen steigeren en lekker richten op de andere dingen!! ;)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 09:24

Super!
zo verschil met je andere topppic! nu ziie je ook paardje gelukkig zijn!

Super!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 09:29

heel goed de les ziet er goed uit ( nog altijd jammer da je lesgeeftster zo ver van met woont :( ) en het stijgeren zou ik zeker nog lang mee wachten als die bijna achterover klapte :o . Je paardje leer snel ! Maar maak er zeker nooit meer (mis/ge) bruik van gewoon leren wat veilig is . Vd is iets dat je je paard dingen op commando moet leren dat die zoiso in de weide/piste/stal/.. ook wel eens doet zoals flemen . Vanaf er een gedwongen kunstje inzit is het in mijn ogen geen vd meer . Maar hoe je nu bezeg bent is goed !

mvg.

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 17:39

H_Nalanta schreef:
Zal nog even plaatsen wat ik die dag naar iemand PB-de! :)
Citaat:
Toen we de stal binnen kwamen reageerde Yellow (zo heet 't paard) al heel anders dan de eerste keer. Ze straalde veel meer agressie en dominantie uit. Toen Martine haar uit de stal haalde probeerde ze te steigeren maar stootte haar hoofd tegen het dak.

Toen we de bak in gingen buffelde ze door mij heen (deed ze op de heenweg naar de bak ook veel erger dan de vorige keer dat ik les heb gegeven) en ik gaf een ruk aan het halstertouw en toen stond ze dus weer op 2 benen. Het is een wonder dat ze niet achteroversloeg.. We hebben er een paar rukken aan het halstertouw gegeven en toen stond ze weer op 4 benen.

Heb Martine verteld dat ze de eerste paar maanden níet aan het steigeren mag beginnen, ook niet voor 1x. Yellow heeft na die ene keer nog 3x op 2 benen gestaan. Héél eng, ze ging zo hoog.. Het is een wonder dat ze niet omsloeg.

Dat steigeren hebben we afgestraft en weer aangeleerd dat druk op het halstertouw voorwaarts betekent ipv opwaarts.

Zoals ik al zei was Yellow veel dominanter en agressiever geworden en dat was ook écht te merken. In de bak buffelde ze door je heen en liep je voorbij, stopte niet ect. Ik heb even met haar geoefend en na 5 minuten was het al veel beter.

Toen ik net wegging was Yellow al weer veel meer 'zichzelf'. Ze was niet agressief meer en luisterde heel goed. Hopen dat Martine dit consequent door kan pakken en eventueel over een paar maanden (onder begeleiding) er opnieuw aan beginnen maar voor nu heb ik gezegd dat ze er niet eens aan mag dénken.
gister heeft ze 1X gesteigerd en vandaag heeft ze er niet aangedacht en ik ging proberen of ze het nog wel deed op een kleine druk op het touw maar nee hoor dus ik ben blij ik denk als ik het weer vraag dat ze het weer doet maar ik stop er dus wat maandjes mee! eerst moet de winter ook maar weer weg zijn.

ze is ook weer helemaal d'r zelf heerlijk (L)

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 17:39

hetlevenwint schreef:
heel goed de les ziet er goed uit ( nog altijd jammer da je lesgeeftster zo ver van met woont :( ) en het stijgeren zou ik zeker nog lang mee wachten als die bijna achterover klapte :o . Je paardje leer snel ! Maar maak er zeker nooit meer (mis/ge) bruik van gewoon leren wat veilig is . Vd is iets dat je je paard dingen op commando moet leren dat die zoiso in de weide/piste/stal/.. ook wel eens doet zoals flemen . Vanaf er een gedwongen kunstje inzit is het in mijn ogen geen vd meer . Maar hoe je nu bezeg bent is goed !

mvg.

dankuu

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 17:40

Elin_ schreef:
Super!
zo verschil met je andere topppic! nu ziie je ook paardje gelukkig zijn!

Super!

ja bedankt!!!

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 17:41

minouesmee schreef:
De spagaat ziet er goed uit!! :D
Super knap dat hij het zo snel oppakt.

danke ja ze pakt alles heel gauw op en steigeren dus ook maar dat pakte net weer iets verkeerd op ;)

dankuuu iedereen

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 18:47

Wat superfijn te lezen dat je les wéér goed ging! :9 Jammer alleen dat je 't paard moest straffen voor het aangeleerde steigeren, hopelijk denk je in de toekomst wat beter na als het aankomt op oefeningen die toch bést uit de hand kunnen lopen, zeker wanneer jij als trainer nog niet ervaren genoeg bent :)

maareh, heel netjes hoor, en ook een goede beslissing die je genomen hebt! :D

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 18:49

E_Nalanta schreef:
Wat superfijn te lezen dat je les wéér goed ging! :9 Jammer alleen dat je 't paard moest straffen voor het aangeleerde steigeren, hopelijk denk je in de toekomst wat beter na als het aankomt op oefeningen die toch bést uit de hand kunnen lopen, zeker wanneer jij als trainer nog niet ervaren genoeg bent :)

maareh, heel netjes hoor, en ook een goede beslissing die je genomen hebt! :D

dankee,

ja eigenlijk was het minder slim ik ben volgens mij wel goed begonnen met vanaf het blok dat deed ze heel netjes maar ik deed haar aan de lijn omdat ze anders nog wel eens weg wou lopen om onder het steigeren uit te komen en als ik kracht zetten kwam ze omhoog en dat was dus verkeerd!

en nu stop ik ermee en dan in het voorjaar weer verder gaan! komt goed!

danke je voor je reactie

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 18:53

Wat super dat het nou zo goed gaat :)
Maarre; misschien een andere avatar maken? :o

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 18:55

DaisyDarling schreef:
Wat super dat het nou zo goed gaat :)
Maarre; misschien een andere avatar maken? :o

danku ?

maare wrm? ik vind um wel mooi ze loopt alleen opzei maar ik vind eum leuk

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 19:05

weet je wat ik leuk vind? Dat je de menig goed bedoelde adviezen serieus hebt genomen en dat je hulp hebt aangenomen.

Mooie foto's en veel plezier met je paard.

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 19:08

liljebo schreef:
weet je wat ik leuk vind? Dat je de menig goed bedoelde adviezen serieus hebt genomen en dat je hulp hebt aangenomen.

Mooie foto's en veel plezier met je paard.

hee,

bedankt ja ik heb er gewoon even over nagedacht en overlegd met Hannah wat ik het best kon gaan doen en nu steigert ze niet meer als ze druk op het halster of bit krijgt super gewoon en naar de winter ga ik onder begeleiding opnieuw beginnen!

en dankje

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 19:22

Leuk hoor, fijn dat het nu beter gaat! Leuk paard!

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 19:22

simodi schreef:
Leuk hoor, fijn dat het nu beter gaat! Leuk paard!

dankjee en dankjee :D

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 19:54

Gaaf hoor! Hannah heeft zich weer eens bewezen ;)

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:31

wat is yellow mooi!
ziet er een goede les uit :D

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:33

hetlevenwint schreef:
nog altijd jammer da je lesgeeftster zo ver van met woont :( )

ja hé! :(
zou ook wel eens een lesje willen van Hanah of Eva, maar Hannah woont 250km van West-Vlaanderen... :D