Weer eens tijd voor wat voltige foto's

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SSDesign

Weer eens tijd voor wat voltige foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 21:16

Eindelijk weer eens wat tijd om foto's van het voltige uit te zoeken. Inmiddels voltigeer ik alweer 8 jaar in het team de Wittegheit III op het paard Ivon. Sinds november 2009 voltigeren wij in de klasse C. Na 5 wedstrijden hebben wij alweer 4 winstpunten behaald; genoeg om al naar de volgende klasse te promoveren, maar we blijven voorlopig nog in de C omdat we pas sinds februari deze team-samenstelling hebben.

Over 4 weken is het Nederlands Kampioenschap. Vorig jaar werden wij Nederlands Kampioen in de klasse D, zie ook het topic [GVL-ITP] Nederlands Kampioen voltige en het jaar daarvoor behaalden wij een 3e plaats in dezelfde klasse.

Ik ben helaas 4 maanden ziek geweest en heb daardoor niet kunnen trainen. Dit is de reden waarom ik nog niet mee kan doen met de kur op de wedstrijden. Uiteraard ben ik nu wel weer aan het trainen om zo snel mogelijk weer aan de wedstrijdkur deel te kunnen nemen.

De foto's zijn gemaakt door http://www.boelomeijerfotografie.nl/home/.

1. Afbeelding
Ons team (helaas bestaat ons team uit 8 mensen en kunnen er maar 7 deelnemen bij een wedstrijd. Één teamlid ontbreekt dus). Ik ben de grootste van het team.

April 2010, Lisse
Helaas kregen we enkele dagen voor deze wedstrijd een ongelukje met één van de teamleden, waardoor de kur plotseling veranderd moest worden. Een goed begin van een nieuw seizoen dus :+ . Hierdoor moest ik ook plotseling invallen bij de verplichte oefeningen, terwijl ik pas 2 weken weer aan het trainen was! Toch behaalden wij een 5e plaats met 5,593 (winstpunt). :D Omdat we in november al 1 NK-punt (in onze klasse gelijk aan een winstpunt) hadden behaald, waren we nu ook gekwalificeerd voor het NK!

2. Afbeelding
De schaar (eerste deel). Bij deze oefening die behoort tot de verplichte oefeningen zwaai je op tot handstand en draai je op het hoogste punt je heupen, waardoor je andersom komt te zitten.

3. Afbeelding
De opening van onze vrije kur.

Mei 2010, Alverna
Helaas hadden we te weinig tijd om nog genoeg te trainen voor deze wedstrijd, doordat één meisje was uitgevallen. Hierdoor hadden we ook geen compleet team en besloten we om niet te starten.

Juni 2010, Wassenaar
De eerste tweedaagse wedstrijd van dit jaar! Dat is altijd extra vermoeiend, want je maakt dan toch 2 lange dagen en ook het paard wordt dan extra belast. De eerste dag behaalden we een 5,523 (2e plaats) en dus weer een winstpunt :D. Ik was er helaas niet bij.

4. Afbeelding
De molen. Een lenigheidsoefening en tevens een oefening waarbij gemeten wordt. Ook wordt er bij deze oefening gemeten of je kunt tellen, want steeds na 4 seconden moet je een kwartslag draaien net zo lang tot je rond bent. En ja tellen tot 4 is moeilijker dan je denkt :+

5. http://i36.tinypic.com/n6c6zq.jpg
Weer een keer de schaar, dit maal door het kleinste meisje van het team die ook gelijk even tot handstand zwaait.

6. Afbeelding
Een oefening van onze vrije kur.

7. Afbeelding
Nog een oefening van de vrije kur... Heeft weinig uitleg nodig verder.

De tweede dag was ik er wel bij. Voor mij was dat vooral een hele lange dag, want ik zat 's ochtends om 6 uur al in de auto op weg naar Wassenaar. De rest was er al dus zij hoefden gelukkig wat minder vroeg op. Het ging weer heel erg goed en ook ons paard deed het super. Helaas was er een fout gemaakt bij het berekenen van de punten. Ons paard stond in eerste instantie op de 2e plaats, maar bleek later op een gedeelde eerste plaats te staan. Helaas hebben we onze prijs dus niet gekregen, want de zak wortelen was al opgegeten door het andere paard :P Het team behaalde een 1e plaats met een 5,744 en dus wederom een winstpunt.

8. http://i37.tinypic.com/ape2ao.jpg
Het duurde erg lang voordat we eindelijk de ring in mochten... Ik ben de voorste van het rijtje :)

9. Afbeelding
Eindelijk een foto van mij :P Dit is mijn terugschaar. Deel 2 van de schaaroefening :P Hierbij is het de bedoeling dat je je benen en je heupen zo hoog mogelijk opzwaait en dan vervolgens je heupen draait zodat je andersom komt te zitten.

10. Afbeelding
De oefening daarna is het staan. Spreekt voor zich lijkt mij :) Ik sta hier wel met een behoorlijk holle rug helaas, dus dat heeft mij wel wat punten gekost.

11. Afbeelding
En 's middags was de vrije kur weer. Een hele hoge sprong door één van de teamleden. Uiteraard landen we ook zachtjes op het paard, zodat het paard ongestoord door kan blijven galopperen.

Juni 2010, Ermelo
Een week later vond de nationale voltigedag plaats, een dag waarop veel voltigeurs naar Ermelo komen om hun kunsten te laten zien. De deelname was er groot, in onze klasse deden maarliefst 9 teams mee en dat is echt ongekend! Deze dag werd er best streng gejureerd. Wij werden 5e met een 5,267, ondanks dat het best goed ging. Maar ach, volgende keer beter :D

12. Afbeelding
Hier doe ik de vlag, een evenwichts- en lenigheidsoefening.

13. http://i34.tinypic.com/2nrm1og.jpg
Mijn schaar heen.
14. http://i33.tinypic.com/2929x1s.jpg
En mijn schaar terug.

15. Afbeelding
En weer een keer staan... Ging heel erg goed in Ermelo en dat werd ook beloond met een 7,5 als ik het me goed herinner :D

16. Afbeelding
Dit is het flanken. Deze oefening bestaat ook weer uit 2 delen. Bij het eerste deel zwaai je op tot handstand en land je met 2 benen aan de binnenkant (dameszit). Bij het tweede deel zwaai je vanuit dameszit op tot handstand en duw je jezelf af op het hoogste punt. Foto is niet helemaal op een gelukkig moment genomen, want het paard valt hier nogal op de voorhand.

's Middags stond de kur op het programma. :)

17. Afbeelding
Beetje onduidelijke foto, maar als je goed kijkt, zie je dat er aan de achterkant nog een meisje hangt. :P

18. Afbeelding
Weer die oefening die we straks ook al zagen, maar dit maal van de andere kant genomen.

19. Afbeelding
Het meisje is nog een klein beetje onzeker, maar deze oefening hadden we pas een paar keer geoefend...

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om deze foto's te zien :D En nee, het is niet zielig voor ons paard. We passen trainingen en oefeningen uiteraard aan aan haar. Ze loopt inmiddels alweer een jaar of 8 en ondanks haar leeftijd, loopt ze nog steeds als één van de beste :D En als ze het niet leuk had gevonden, had ze dat vast wel laten zien :P.

Een reactie zou leuk zijn!

Brittje

Re: Weer eens tijd voor wat voltige foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:20

heeeeeeeeeeeel Gaaf ik zou het jullie echt niet na doen ..
respect.

alleen wat mij wel opziel was dat de bandages achter voor al heel laag zaten ? is daar mischien een speciale reden voor ?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 21:22

Brittje schreef:
heeeeeeeeeeeel Gaaf ik zou het jullie echt niet na doen ..
respect.

alleen wat mij wel opziel was dat de bandages achter voor al heel laag zaten ? is daar mischien een speciale reden voor ?

Ik denk dat het gezichtsbedrog is... Voet is namelijk ook wit en dat loopt best goed in elkaar over :P En de voet van het paard zakt natuurlijk ook wat in. Maar in het echt is het mij nooit opgevallen eigenlijk ;)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:26

Wat een gave foto's woh,,

Wacht met smart weer na de volgende fotos'heb echt genoten

Succes nog

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 21:27

maj0 schreef:
Wat een gave foto's woh,,

Wacht met smart weer na de volgende fotos'heb echt genoten

Succes nog

Dankjewel :) Helaas is het altijd heel erg lastig om binnen te fotograferen. Mijn vader maakt normaal foto's, maar die is ook alweer een tijdje niet mee geweest. Op het NK is hij er ook niet, maar als ik meer foto's heb zal ik snel weer een nieuw topic openen :)

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:28

Wauw, vind het echt super gaaf wat je(& je team) allemaal doet Susan! :D

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:28

Het ziet er echt geweldig uit Susan! Heel interessant, lijkt me allemaal erg lastig om uit te voeren. :)

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:32

Leuk om ook zulke foto's hier op bokt te zien! Ik heb het wel eens in het echt gezien zo'n wedstrijd en vind het echt ongelooflijk knap hoor! Petje af!

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:35

heel erg gaaf!!!!! super mooi om te zien!!!! ga zo door !!! :D

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:35

ik vind dit altijd zo knap hea! zou t zelf niet durven, echt top! ;)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:37

Super leuke foto's en ik heb echt bewondering voor deze tak van paardensport; onwijs knap!! +:)+

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:38

Ziet er super uit, doe het jullie niet na! :D Zo lenig ben ik al jaren niet meer (klink zo een oud wijf _O- ). Ga zo door. :D

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:39

Vind het echt ontzettend knap dat je dit allemaal kan! Heb je een keer in het echt dit zien doen, en vind het echt heel erg knap dat je dit op een paard doet!

Succes bij het NK!

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:56

Ziet er erg gaaf uit Susan! :j
Is weer eens wat anders.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:25

Gaaf hoor!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 09:01

Bedankt voor alle leuke reacties :D

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:07

Woow Susan! :oo ik vind voltige zoo knap he :') echt waar..
dikke thumbs up!

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:11

Onwijs gaaf zeg ! zou het jullie niet na doen!

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:18

Echt ruig :D

Dit wil ik ook echt eens doen..
Bij ons op de manege zouden we dat ook eens gaan doen.. gewn wekelijks voor de fun..
Helaas hebben we er geen paard voor.

Suc6 verder

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:21

SCHITTEREND !!!!

Tjonge wat een mooie foto 's , jullie hebben een schitterend team !

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 09:21

CalvinenGino schreef:
Echt ruig :D

Dit wil ik ook echt eens doen..
Bij ons op de manege zouden we dat ook eens gaan doen.. gewn wekelijks voor de fun..
Helaas hebben we er geen paard voor.

Suc6 verder

Het vinden en beleren van een geschikt paard is inderdaad vaak erg lastig ;) Veel voltigeverenigingen hebben altijd last hiervan en ook wij hebben wel eens paarden te kort. Vooral teampaarden zijn erg lastig te krijgen. Succes nog met het vinden van een paard!

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:30

Knap hoor!! Ik zou al 1000000 X van het paard af zijn gevallen. Ik doe soms ook wel even staan op de pony, maar hij mag echt niet harder als stap hoor!!(ik hou de teugels dan helemaal lang en dan kan ik ook nog een beetje sturen ;) ) Ziet er echt heel erg gaaf uit!!

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:00

Ziet er super uit... en een 7,5 op staan? Wow, das hoog (en het ook waard trouwens ;) je staat echt heel netjes op die foto! :D).
Echt super en heel veel succes op het NK! :D

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 10:22

Grainey schreef:
Ziet er super uit... en een 7,5 op staan? Wow, das hoog (en het ook waard trouwens ;) je staat echt heel netjes op die foto! :D).
Echt super en heel veel succes op het NK! :D

Hihi staan is wel een sterk punt van mij ;) Haal vrijwel altijd wel rond de 6 en soms dus nog wat hoger.

Bedankt verder voor alle leuke reacties.

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 13:47

Zalig!
Vind het fijn om zulke dingen eens te zien :p