Chase the Tiger is een spelletje waarbij je je paard eerst leert om de enge, krakende plastic zak aan te raken en die zak vervolgens net buiten bereik houdt
Ik vind het echt ontzettend leuk! En dat 'stomme grappige' liedje op de achtergrond, hilarisch!
Kukkie
Geplaatst: 25-07-10 01:25
Superspel! Hij doet het al leuk!
Ik vind het principe ideaal voor allerlei uitdagingen. Kreeg mijn paardje ermee langs, in, tussen en onder alle enge dingen.
M_ichje
Geplaatst: 25-07-10 17:24
Haha wat een plezier!
Echt een hele goede manier om iets engs om te zetten in iets leuks!
Cahill
Geplaatst: 03-08-10 07:19
Ik heb dit een paar maanden geleden gedaan met mijn jonge pony. Ik dacht dat ik een leuk spelletje had uitgevonden, wist niet dat het al bestond..... Maar vind de naam wel heel toepasselijk!!
lisa_pluisje
Geplaatst: 03-08-10 07:24
Goed voor de lijn ook zo te zien, hoe leer je dit aan?
Nee, hij bokt namelijk echt naar het zakje en niet naar mij. Hij houdt daar ook prima afstand in, ik moet dus alleen zorgen dat ik het zakje niet te dicht in mijn eigen buurt hou. Ik vind een bok als deze dus ook niet erg, dat is spel, niet tegen mij.
NH-VD Hoezo pest je je paard op deze manier? Pest je een kat ook als je een touwtje voor haar neus heen en weer bungelt en weg trekt? Of je hond als je het net gebrachte balletje meteen weer weggooit? En pesten andere kinderen jou als ze bij tikkertje voor je wegrennen? Nee hoor, hier is niets zieligs aan, als hij niet wil dan rent hij er gewoon niet achteraan
Claudia78
Geplaatst: 03-08-10 15:30
elanor schreef:
Supergaaf om te zien, wat is hij enthousiast!
Ik ken dit spelletje alleen met poezen.
Hahahaha...Een kat achter een zakkie aan was ook het eerste wat in mijn gedachte opkwam. Net zo`n speelse kitten
Heerlijk om m zo te zien spelen. Ik had wel een vraagje: Wat is nou zijn uiteindelijke beloning? Is dat het spelen op zich? Mag ie op het einde toch het zakje raken en een voertje krijgen? Of is een aai voldoende?
Ik heb dit al clickerend aangeleerd, dus op een bepaald moment hou ik de zak stil en mag hij hem aanraken en krijgt hij een click + beloning. Soms is hij me te snel af, gisteren was hij er bijvoorbeeld 1x zelf al bovenop gesprongen Ik denk overigens dat hij het spel an zich al zo leuk vindt dat het ook zonder beloning zou kunnen, maar het feit dat er een beloning aan het vangen vast zit maakt hem wel nog gemotiveerder