neckmount

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gitbadru

neckmount

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 22:57

Hallo daar,

Deze week heb ik de neckmount geleerd en vandaag heb ik een filmpje gemaakt. Het gaat nog niet echt soepel, maar dat zal gebrek aan :o ervaring zijn...De 1e poging lukt niet, maar je kunt wel goed zien hoe de lift werkt met de 'neck'. 2e poging gaat al beter.
Wat vinden jullie ervan???

http://www.youtube.com/watch?v=Pe0Z3HTT5-8

Axel_Valerie

Re: neckmount

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 23:00

Nou ik vind het er megasuperstoer uitzien.. Ik zit hier met een vriendin en wij hadden allebei zoiets van OKEE! hij lift zijn nek ook mooi..

gitbadru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 10:31

Thanks! :D

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 12:22

Echt heel gaaf :D Dat wil ik ook kunnen! :P

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 12:32

Leuk om te zien!
Hij begrijpt ook echt wat je bedoeling is. 8-)

gitbadru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 16:11

@ MarvanTom: Ja he, hij likt zijn lippen als ik spring. zo van: o ja, ik weet al wat de bedoeling is, we gaan de nieuwe manier van opstijgen doen :D ..Hij vindt het ook allemaal wel prima.

Manonnetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:17

Dit ga ik ook eens proberen met paard lief, erg handig ook, wanneer je zonder zadel gaat rijden heb je geen opstapje meer nodig!

gitbadru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 18:31

Ja, daarom wilde ik het ook leren. ;) voor als ik buiten ga rijden in de duinen zonder zadel en er gebeurt iets waardoor je moet afstappen...dan wandel ik liever niet 10 kilometer naar huis :n :D

PN_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 19:36

Geweldig!

Moet ik ook eens proberen.. Zoek nog altijd een manier om buiten snel op te stappen zonder dat ze er al in galop vandoor gaat of terug naar huis rent! Hou je ook mooi de aandacht erbij.

Leuk hoor :D

gitbadru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 11:30

Ja, zeker als je hem leert zijn hoofd omlaag te houden, worden ze ontspannen van!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:34

Ik vind het er grappig uitzien, maar ik krijg er wel een pijnlijk gevoel bij. Ik kan me niet voorstellen at het goed is voor de wervels van de hals van het paard, als ie elke keer een heel gewicht omhoog moet halen...

gitbadru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 12:31

Och, als ik zie hoe hij speelt met zijn vriendjes, dan ben ik een vlieg voor hem :):) Dat gaat er echt een stuk harder aan toe. _-:( . Bovendien, als je vanaf de grond opstijgt hangt er ook een heel gewicht aan hem. En bijv. met dekken hangt er een heel paard op een ander paard..en dan bewegen ze ook nog! :+
Als ik naar hem kijk zie ik ook echt geen paard dat ook maar enigzins het idee geeft dat hij er last van heeft. ;)

Ik ben trouwens niet van plan om elke dag zo op te stijgen hoor, maar als ik een keer naar buiten wil zonder zadel en ik moet toevallig afstappen, dan wil ik er wel weer op kunnen komen zonder hulp.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:34

Het ging mij meer om de kracht die hij moet zetten met ijn hals om het gewicht te heffen. Niet dat jij nu zo zwaar bent, integendeel, maar ik kan me niet voorstellen dat dat fijn is! Misschien heb ik het fout hoor!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:37

Ik heb niet zo blij zitten kijken eigenlijk..Knap dat je het hem aan kunt leren maar bij de eerste poging hang je wel degelijk zwaar aan zijn nek, en de tweede keer ook. Ik kan me niet voorstellen dat dit goed is voor zijn wervels. :n Ja als je zelf lenig meebeweegt, maar dat is niet hoe ik het zie.
Ik zou zeker eerst aan mijn eigen lenigheid werken, je paard is braaf zat.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:38

Afgezien van het feit dat je met zijn been bij de eerste poging al bijna half in zijn teugels hing....

Paardje werkt wel braaf mee.

gitbadru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 12:51

Nee, dat lijkt zo, maar als je goed kijkt zie je dat dat niet zo is. Teugels zijn wel een beetje lang, ik kan ze de volgende keer oppakken.

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:52

Super knap dat je dat kan!
En kan me niet voorstellen dat dit slecht in voor zijn wervels. Maar dat denken mensen hier nogal snel eigenlijk.. Het is een paard hoor jongens, die kunnen echt wel WAT hebben :) Neem aan dat je dit niet elke dag 10x doet, dus lijkt me allemaal wel meevallen hoor!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:05

Vreemde redenering. Die spieren zijn toch niet getraind op het liften van een mens? Sowieso is het er op rijden al een belasting, daarom train je de verschillende spiergroeprn, maar wat zij doet is dood gewicht bijna omhoog te moeten liften. Lijkt mij dus zeer schadelijk voor die wervels.

gitbadru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 20:15

...eh, dood gewicht?? Zo oud ben ik nog niet hoor! :( Ik ben ook niet getraind om mijn kinderen op mijn rug/ nek te nemen, mijn wervels helemaal niet en weet je...het doet niet eens pijn. We hebben het over 600 kilo aan paard tegenover een meegevend mens van 55 kilo. Kijk eens naar hem, echt helemaal nergens is te zien zien dat hij het ook maar enigzins vervelend vindt.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:19

Ik vind het heel knap hoor, en je hebt een sterk zat paard daarvoor zo te zien.

gitbadru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 20:24

Dank je :-)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:24

Ik denk dat jouw paard dit prima kan hebben. De puntbelasting op de wervels is veel minder hoog dan tijdens het opstijgen waarbij er een enorme piek vanwege de eenzijdige druk.

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:29

zolang je hoog genoeg op de hals springt is de belasting niet zo zwaar, zeker niet als het paard meewerkt :)
De eerste keer loopt hij weg omdat je hem met je voet op zijn kont aantikt, de tweede keer loopt hij ook nog weg. Hij heeft dus nog niet helemaal de rust erin gevonden, anders zou hij stil blijven staan :). Probeer hier aan te werken, maar een leuk begin :)

gitbadru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 20:30

Het lopen doet hij altijd. Ook met normaal opstijgen (wat ik altijd vanaf een hek doe), als hij voelt dat ik zit gaat hij alvast lopen en ik vind dat nooit erg dus heb er geen knopje 'blijf staan tot ik zeg dat je mag lopen met opstijgen' erop zitten. Staat nog op mijn 'things to do' list. :o
Dus ook met de neckmount gaat hij alvast lopen uit gewoonte.

Maar het kan allemaal nog soepeler, ik ben ook nog maar net begonnen zoals ik zei in het begin...oefening baart kunst..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:47

RIJ-ITP---> GVL-ITP