Sendero [PRE Hengst] LongeerWerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PinkPrincess

Sendero [PRE Hengst] LongeerWerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 15:27

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JoyCiej007

Re: Sendero [PRE Hengst] LongeerWerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:28

Gaaf paard, en spectaculair beenwerk! Loopt netjes, maar dat zal vast ook grotendeels komen door alle hulpteugels e.d.... Zelf ben ik niet zo van de hulpteugels, misschien eens touwtjes, maar vind hier wel erg veel aan hangen eerlijk gezegd.

Is de bak niet ontzéttend zwaar voor hem? Zo oogt de bak nl. wel op de foto's ;)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:46

Gaaf dier :~ Hij heeft erg gaaf beenwerk en een lekkere hals :+:

Ik vraag me alleen af waarom je je passoa zo hebt afgesteld? :)

Het lijkt alsof hij niet weet waar hij z'n hoofd moet laten, op elke foto heeft hij deze ergens ander: laag of hoog etc ;) En dat terwijl deze 'stand' eigenlijk bedoeld is voor het wat hoger instellen...
Als je wil dat hij lekker laag gaat lopen (een na laatste foto) zou ik de passoa tussen z'n benen bevestigen ipv op z'n rug...

Verder vind ik het er niet hangerig uitzien zoals hierboven mij gesteld wordt, op bijna alle foto's hangen de passoa touwtjes los. Wel zou ik even kijken of je iets kan veranderen aan je longeerlijn die je nog ter controle door het bit hebt lopen ;)
Ik weet uit ervaring dat deze vaak blijft 'hangen' en zo kan je hem dus geen ontspanning bieden. Ze ziet dat ook terug op de foto's omdat de longeerlijn van jou hand naar het bit vrij los hangt, maar van het bit naar de singel nog goed strak staat ;) (vooral foto 3...)

Voor deze instelling van je passoa vind ik foto 10 het prettigst om te zien :)) Zijn halshouding is hier wat opgerichter (jammer van het kantelen..weer door de longeerlijn ;)) en z'n achterhand komt sterk en opwaarts door.
De een na laatste foto vind ik er ook fijn uitzien, lekker laag, rond en ontspannen met een actieve achterhand.

Je hebt een onwijs gaaf paard, wees er zuinig op ;)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 20:23

geweldig dier heb je! vind het alleen erg jammer dat je er zo'n constructie aan hebt hangen. nergens voor nodig, laat hem lekker op eigen benen lopen. rijd je er ook mee? overigens mag je maar 1 itp topic per week openen dus ik tem ff

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 23:59

MariekeS_ schreef:
Verder vind ik het er niet hangerig uitzien zoals hierboven mij gesteld wordt, op bijna alle foto's hangen de passoa touwtjes los.

Marieke, ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt, of verkeerd hebt gelezen. Ik noem nergens dat het er 'hangerig' of trekkerig oid uitziet, ik stel alleen dat hij 'netjes' loopt, maar dat dat ook vast grotendeels door de hulpteugels zal komen. Zo is het uiteindelijk, toch? Zonder deze hulpteugels zou hij waarschijnlijk niet op deze manier lopen.

Ik snap dat mensen van zo'n trainingshulpmiddel af en toe gebruik maken, maar vanaf de foto's is te zien dat hij duidelijk nog niet precies weet wat er van hem gevraagd wordt.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 06:27

Nahhh dan ga je toch niet temmen wat banketstaaf!!

We hoeven het niet eens te zijn met de manier waarop zij traint daarom is het ook itp geen haw :D

Ik vind hem GEWELDIG!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 10:06

Ook op ITP mag je anders je mening geven op een normale, respectvolle manier ;) ITP is niet alleen maar bedoeld voor 'ohs en ahs-reacties'.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 10:19

ja maar ik denk dat ze na 5 keer hetzelfde bericht wel doorheeft wat er bedoelt word? Maargoed! ik vind hem ook heel leuk al had ik hem ook niet zo betuigd tijdens het longeren..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 11:01

ITP -> GVL-ITP

Anneke01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 12:58

het ziet er super uit vind ik. ik zou wel de longeerlijn aan de buitenkant aan het bit vastmaken, dan over het hoofd en dan door het bit aan de binnenkant. dan kantelt het paard zijn hoofd minder snel. en dan zou ik de pessoa zo instellen dat je wel wat binnenstelling hebt. ik heb niet zo veel ervaring met de pessoa dus daar zeg ik niks over.

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 23:56

Hij ziet er prachtig uit Roxanne! :D
alleen ben niet zo fan van de hulpteugels die je gebruikt...

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 00:19

Hey stalgenootje, bij sommige foto's wordt je paardje wel kort in de hals en duikt hij erg ver achter de loodlijn. Persoonlijk ben ik ook meer van het gebruik van touwtjes. En hou er een beetje rekening mee dat de longeercirkel bij ons heel zwaar is, niet dat ik suggereer dat je dat eerder niet deed, het is gewoon een aandachtspuntje.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 07:48

jammer dat ts niet reageert op de diverse opmerkingen...

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 09:34

sammie18 schreef:
Hey stalgenootje, bij sommige foto's wordt je paardje wel kort in de hals en duikt hij erg ver achter de loodlijn. Persoonlijk ben ik ook meer van het gebruik van touwtjes. En hou er een beetje rekening mee dat de longeercirkel bij ons heel zwaar is, niet dat ik suggereer dat je dat eerder niet deed, het is gewoon een aandachtspuntje.

de passoa is los nogal los whaha.
hij duikt gewoon aan de longeerlijn maar laat maar lekker duiken en ontspannen beter als gespannen en de rug weg drukken toch?
Ik vind de longeerbak niet eens zo zwaar als je maar op de buitenste rand longeerd.

JenniferHui

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:12

ik ben helemaal verliefd op die manen,
wat een super gaaf paard!

xPlayboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:19

Super paard ! :+:

OletsViona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:03

Geweldig paard :o
Maar ik zou niet zoveel hulpteugels gebruiken.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 09:28

Wat een super mooii beest, mag ik vragen waarrom je de longeerlijn zo heb zitten? Ik heb zelf namelijk ook een pessoa maar doe de longeerlijn altijd gewoon door het bit (om maar even zo te zeggen)

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 09:29

Wat een geweldig mooi dier!

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 09:29

OletsViona schreef:
Geweldig paard :o
Maar ik zou niet zoveel hulpteugels gebruiken.

Ik zie maar 1 hulpteugel hoor

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 10:16

ch_ntii123 schreef:
Wat een super mooii beest, mag ik vragen waarrom je de longeerlijn zo heb zitten? Ik heb zelf namelijk ook een pessoa maar doe de longeerlijn altijd gewoon door het bit (om maar even zo te zeggen)

Om hem meer buiging tegeven naar binnen toe.
hij wil namenlijk snel recht in zijn lijf lopen en zo kan ik hem meer door buigen door zijn lichaam.

petradek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:20

Zo te zien ben je goed bezig en weet je ook waar je mee bezig bent. Gaaf paard hoor!

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:12

PinkPrincess schreef:
ch_ntii123 schreef:

Om hem meer buiging tegeven naar binnen toe.
hij wil namenlijk snel recht in zijn lijf lopen en zo kan ik hem meer door buigen door zijn lichaam.

Dus dit is een goede oefening om stelling te vragen naar binnen?? (mijn paardje vind het moeilijk om stelling aan te nemen, en valt vaak heel langzaam naar binnen, het is te corriceren maar met moeite)

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:15

ziet er goed uit! Ik ben wel fan van de passoa

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:38

Sendero :~ . Hij is zo mooi! Vind hem echt een plaatje! Volgens mij is hij ook buiten het mooi zijn om :P heel werklustig?
Hij kan iig echt lekker sjouwen hoor! :9