Jauke @ blok en steigeren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

Jauke @ blok en steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 22:37

Vandaag hebben we een super gezellig dagje stal gedaan samen met Gillian. Eerst naar haar paard Blomke, lekker mee in de buitenbak gespeeld en gevdt. Helaas realiseerde we ons pas zo'n anderhalf uur later, toen Blomke goed en wel van haar middagmaal aan het genieten was, dat we vergeten waren foto's te maken! :oo Volgende keer beter!
Daarna naar Jauke en toen natuurlijk wel de camera bij de hand :D

1 Als ik aankom en hem roep komt dit ridderpaard mij op het gemak tegemoet :+
Afbeelding

2 Gillian heeft een blok door haar vader laten maken, Blomke heeft er vandaag 1 keer al even opgestaan! Dus mee naar Jauke om even te testen of 'ie een paard goed kan houden :))
Afbeelding

3 Jauke stond er direct op en heeft er ook nog een hele tijd opgestaan, hij is er ook super op te parkeren :D En zo samen zitten is natuurlijk helemaal gezellig :+
Afbeelding

4 He vrouwtje, doe je daar dan?
Afbeelding

Vervolgens hebben we hem ingespannen, foto's staan op ar-itp :)
Na het mennen lekker op stal met een bakje voer en na een half uurtje (eigenlijk) richting wei. Maar hij wilde nog even op het blok, stalgenootje vroeg zich af hoe dat voelde als je erop zat... een voetje is zo gegeven ;) Vandaaruit toch nog even de bak in, beetje spelen en vooral steigeren... Zie de foto's :D

5 Stalgenootje Ronne met Jauke, beide geconcentreerd ;)
Afbeelding

6 En allée hop!
Afbeelding

7 Dat kan hoger!
Afbeelding

8 Jauke deed er spontaan een drafje bij, het uitzitten daarvan is lastiger dan het uitzitten van het steigeren _O-
Afbeelding

9 Met spontaan zonnetje :D
Afbeelding

10 Best hoog he?
Afbeelding

11 Toen begon het te kriebelen en wilde ik ook natuurlijk :Y)
Afbeelding

12 Maar als ik er op zit gaat dat hoofd ineens waar allemaal rare kanten op ^) Hij houdt me duidelijk in de gaten bij het vanaf de grond steigeren vragen, als ik niet voor hem sta gaat hij maar omhoog kijken ofzo :roll:
Afbeelding

13 Dus Ronne laten zien hoe hem te laten steigeren :))
Afbeelding

14 Nog een keer goed kijken :+
Afbeelding

15 En tada! *\o/*
Afbeelding

Nog een paar keer oefenen en dan kunnen we eens proberen of hij ook op Ronne wil letten als ik op zijn rug zit 8-)

Marlou_

Re: Jauke @ blok en steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:41

gave fotos hoor ziet er echt gaafuit.. :j!

Alleen beetje domme vraag maar ik heb daar niet zo veel verstand van maar waarom helemaal ingepakt op de wei? :\

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 22:45

Omdat hij exceem heeft, zonder deken schuut hij zich tot bloedens toe open. En deze lichte deken is in de zomer ook wel lekker hoor, blijft hij koeler onder dan in zijn zwarte vacht :)

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 23:05

Ziet er gaaf uit Danielle :D Ronne zit er ook echt zo relaxed op he! 'doen we ff :))'

En wat leuk die foto's van jullie saampjes op het blok :j Straalt een en al vertrouwen uit :)

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 23:09

Oooow ik vind Jauke zó gaaf he!
Echt super coole foto's! :))

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 23:09

jeetje, wat enorm gaaf en wat GLANST ie!! niet normaal, toppie

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 23:11

haha, leuk dagje weer! ja, jauke zit heerlijk, maar dan moet ie niet gaan draven, al was ik daar al wel een beetje achter! :+

*stuiter stuiter*

ja, lekker beestje! Jazz kan het al, steigeren... nu nog op commando.. :o

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 23:14

*zet zonnebril terug af*
wat een glimbal :D leuke fotos joh :D lekker lol gehad vandaag :D

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:09

Gave foto's!
Het steigeren ziet er heel mooi uit.
Mooi blok ook, heb je ook een foto van de onderkant zodat ik kan zien hoe hij in elkaar zit. Eli heeft ook een nieuw blok nodig wat dan ook meteen sterk genoeg is voor de andere paarden van stal.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:19

Daar hebben we die leuke Jauke weer.
Ziet er toppie uit.
Enne...........kun je dat Silence ook niet ff leren :P (je weet wel waar ik op doel hé)

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:25

wat is het toch een plaatje
ziet er echt weer leuk uit!

melis0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:53

jeetje.
wat een leuk paardje zeg.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:55

Stoere Jauke :+:
Ben benieuwd hoe het uitpakt als jij er boven op gaat zitten :P

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:03

Ziet er goed uit! :)

Ik vraag me nog steeds af hoe je steigeren aanleert, en aan iedereen die ik het vraag krijg ik geen antwoord :\

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:08

oh...wat een mooi paard!!!
maakt hij er nooit misbruik van,van dat steigeren?
ik mijn paard het ook ooit geleerd,het resultaat is alleen dat als ik hem wil longeren hij eerst een kwartier staat te steigeren.....en dan ook nog een beloning wil....die hij niet krijgt natuurlijk!

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:47

Daniëlle: wat een stoer beest :+:
Ik krijg helemaal kriebels als er naar kijk , en Ronne zit er zo lekker relaxt op :D

@ ronne: je bent geen steek veranderd meis :+: ! :))

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:48

mooi :) en dat achteruit zitten kijken had ik met mijn ponie ook altijd bij de spaanse pas... eens ik erop zat wilde ze mij continu in het oog houden. Ik heb nog een tussenstapje meer ingelast dan jij daarbij... eerst iemand anders erop en ik ervoor om het commando vanop de grond te geven. dan ging ik naast de ruiter op de grond staan en gaven we samen het commando van daar en dan ben ik er zelf op gekropen... Sindsdien probeert ze niet meer telkens naar mij te kijken. mss kan je dat eens proberen als hij zn hoofd zo blijft omhoog trekken als je het steigeren onder de man doet zonder commando vanaf de grond?

@ qualitylover: ik heb de indruk dat je je paard goed moet kennen om hem te leren steigeren... bij mn welshje was dat op een uurtje gepiept bv omdat ik wist dat ze steeds haar hoofd omhoog deed als je (aan een lange lijn wel te verstaan, niet meteen los)recht voor haar gaat staan, je beide handen opheft en jezelf groot maakt. Dus heb ik dat beloond en na een tijdje begon ze er vanzelf een klein huppeltje bij te maken, wat dan op zijn beurt na een paar keer oefenen weer steigeren werd. Nu ben ik van dat steigeren weer een capriooltje aan het maken :D. Bij sommige paarden werkt even laten meelopen in draf en dan plots stoppen en jezelf groot maken dan weer goed... en nog anderen krijg je dan met alle moeite van de wereld op deze manieren niet met hun voorbenen van de grond...

EN IN ELK GEVAL NOOIT AANLEREN AAN EEN PAARD DAT DIT WEL EENS ZOU KUNNEN GAAN MISBRUIKEN!!

A_manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:50

Heel gaaf! :j dat je je paard dit hebt aangeleerd! En je paardje ziet er ook super mooi uit!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 17:58

Thanks allemaal!

Viola, ik heb helaas geen foto van de onderkant van het blok, maar daar zit ook niet veel hoor. Het is eigenlijk hetzelfde blok als van Dagami alleen dan 2 x zo breed.

Geerke > Jauke maakt hier nooit misbruik van, hij doet het alleen als hij denkt dat ik het vraag maar zolang ik dus duidelijk in de commando's ben hoeft hij niet te denken dat ik het vraag. En tuurlijk, als hij iets nieuws leert wil hij wel eens bij het zoeken naar het juiste antwoord wat omhoog komen, maar dan dus echt vragend, zo van "bedoel je dit?" dan komt 'ie nauwelijks omhoog.

Kynshiri > Da's een goede tip. Ik kwam er nu dus eigenlijk gisteren ook pas achter dat dat hoofd niet zo omhoog gaat als er een ander op zit, dus dan is het op dat moment puzzelen, maar jouw tip kan ook best wel eens werken. Thanks!

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:30

Wauw geweldig om te zien !! O.O :D

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:33

Mooi paard! Waarom loopt ie zo vreselijk ingepakt in de wei? Is daar een reden voor?

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:50

Mooie Jauke, hij glimt als een spiegel!

Maar wat ik me afvroeg.. kan jij het blok niet gebruiken om zijn steigeren te verhogen?
Dus vanaf het blok laten steigeren, dan staat hij al wat omhoog aan de voorkant.

Je stalgenootje zit trouwens wel goed, ik denk dat als jij net zo zit als zij hij ook wat minder zichzelf omhoog hoeft te werken aan de voorkant omdat jouw gewicht dan naar achter gaat :j

Hij blijft knap :~

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:51

Ja, het stalgenootje zit idd goed! 8-)

Steigeren vanaf het blok was ookal mijn idee, maar we dachten (ok, Danielle vooral :P ) dat hij dan minder goed zijn achterhand kan gebruiken om omhoog te komen.. maar het valt altijd te proberen!

Luv_Them

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:55

Ik ben echt spontaan verliefd geworden op je paardje! Hij is echt PRACHTIG! Ziet er allemaal geweldig uit! (*kwijl kwijl*) _/-\o_

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 19:49

Als hij op het blok staat staat de achterhand ver achter de massa. Daarbij zou hij zich dan op het blok af moeten zetten en ik weet niet of dat zo veilig is. Daarnaast wil ik het blok liever niet met steigeren gaan associeren :)

Ik zit idd te ver naar voren, maar dat is ook omdat ik zelf het commando geef om omhoog te komen en dat is aan de voorzijde. Persoonlijk zit ik met zadel ook net wat onafhankelijker waardoor ik ook beter mijn gewicht naar achter kan gooien, ervaring leert echter dat dat weinig verschil maakt. Ik denk ook (weet het bijna wel zeker) dat hij ook nog eens een stuk ongemakkelijker zit doordat hij zijn hoofd zo omhoog gooit. Tis ook een beetje een wisselwerking natuurlijk.