Ik zal het even goed uitleggen. Vorige post is mij te kort af...
Bij de spagaat/jambette zie ik in het begin dat je pony niet weet wat hij moet doen. De spagaat die er na komt is WEL netjes

Die ziet er gewoon toppie uit. De jambette is iets te gehaast, probeer dat wat meer rust in te krijgen, 1 keer uitslaan is genoeg. Dat is ook een makkelijkere stap naar volgende oefeningen zoals de spaanse pas.

Het tweede filmpje ziet er al een stuk beter uit, maar probeer je pony niet omhoog te trekken om haar op te laten letten. De jambette is daar wel mooi rustig en geen maf gestamp. Daar kun je rustig proberen eraan te werken dat hij wat langer omhoog blijft

Misschien ook een stem commando er aan koppelen?
Het derde filmpje schrok ik wel echt even van. Je pakt zo hup dat been op van de pony zonder dat er een aankondiging komt en legt hem zo op de grond. Het aanleren vanuit het compliment kán wel, maar echt niet op deze manier, dit is om het maar plat te zeggen gewoon tackelen. Probeer daar duidelijkheid en rust in te krijgen. Laat je pony zelf de kans krijgen om te gaan liggen, dwing hem niet op de grond... Het zitten is ook enorm scheef, dit is niet goed voor de rug en de balans. Probeer doormiddel van bijvoorbeeld een brokje of vragende druk op het halster (dus geen getrek maar lichte druk) de voorbenen wat meer voor de achterbenen te krijgen

Voor het laatste filmpje net zo. Je duwt hem letterlijk in het compliment. Een paard moet zelf zakken. Op de huidige commando's kun je de oefeningen niet netjes op zweepcommando uitwerken. Je moet je pony te veel optillen en helpen. Als je het hem nou iets meer zelf uit laat zoeken en alleen maar vraagt inplaats van het telkens voor te doen, dan kun je het ook beter gaan uitwerken.
Als ik jou was zou ik gewoon even lekker bij de basis beginnen, helemaal opnieuw. Dan kun je een heel stuk verder komen

Als je op deze manier doorgaat zal je pony nooit leren op commando gewoon te gaan liggen en zul je altijd moeten blijven beentjes optillen.