Bandino@SPringen

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bandino
Berichten: 36
Geregistreerd: 15-11-07
Woonplaats: RIjen

Bandino@SPringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 23:00

HoooI:) ik ging vandaag met Bandino springen, Het ging supper goed allen was hij nagal Enthosiast:P
Het zijn er niet veel maar toch een paar:P
Bij de nomale staan meet foto,s:)

A.u.b Niks zeggen over het bit ik heb geprobeerd met een gebroken bitje maar daar loopt hij door heen:)

XXxx


Afbeelding
Hahah Bandino Sjagie xD

Afbeelding
VInd ik een leuke Foto:)

Afbeelding\
Let niet op me gezicht:p

Afbeelding
Voor de sprong

Afbeelding
Scheeef:P

Afbeelding
Als laaste zijn lieve hoofdjee:D

xxxxx

Hananas
Berichten: 1674
Geregistreerd: 25-03-08

Re: Bandino@SPringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 23:34

Hij springt wel hoog over zo een huppel!
over je houding kan ik niet veel zeggen, nogal onduidelijk. Buiten dat je misschien je hakken naar beneden moet duwen.(voorlaatste foto)

Oonax
Berichten: 1597
Geregistreerd: 21-01-06

Re: Bandino@SPringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 23:48

Nog iets meer meegeven boven de sprong. En dat mag gerust wat hoger hoor. Denk niet dat hij er moeite zal mee hebben.

Ja, je bit. Ik rijd ongeveer met hetzelfde type paard (vooral die dikke korte nek is hetzelfde) en ik kan ze ook niet met een trensje rijden... Zij heeft dan altijd nog voor de koets gelegen ook dus dat maakt haar nog wat harder Lachen

Anoniem

Re: Bandino@SPringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 23:53

Ik zou er ten eerste geen Pelham inhangen, maar een ongebroken bustrensje of zo. Of zorgen dat hij dressuurmatig eerst wat beter voor elkaar is Knipoog
En als je toch per sé met pelham wil rijden, hang er dan even deltariempjes aan.

Verder zou ik er een drafbalkje voor leggen, want je bent nog erg aan het zoeken met je afstand.
En ook al is het zo'n klein huppeltje, beugels 2 gaten korter Knipoog Komt je houding alleen maar ten goede...Je kan dan dichter bij je pony blijven ( je springt nu wat voor / boven hem uit ) en beter meekomen met de beweging.
De 3e foto ziet er op zich mooi uit, maar voor het mooie kan je dus nog wat dichter bij je pony blijven.

Verder kijk je super naar voren! Haha!

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Bandino@SPringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 23:54

De gevoeligheid van het bit ligt niet aan het type paard wat je hebt of het soort werk wat hij heeft gedaan maar aan de opvoeding en de manier van rijden van de ruiter. Daar moet je dus aan werken.
Verder stoor ik me niet echt aan je bitgebruik, ziet er vrij netjes uit.

Qua houding is er weinig van te zeggen, meer meegeven op de sprong hoeft niet als je maar 20cm springt.
Je beugels mogen een of twee gaatjes korter en let op dat je je beugel onder de bal van je voet houd, niet te ver met je voet in de beugel dus.

Watvoor paard heb je? Vind hem erg aansprekend qua type en uitstraling, is het een ras of een kruising?

Bandino
Berichten: 36
Geregistreerd: 15-11-07
Woonplaats: RIjen

Re: Bandino@SPringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 23:57

Senzafine schreef:
Nog iets meer meegeven boven de sprong. En dat mag gerust wat hoger hoor. Denk niet dat hij er moeite zal mee hebben.

Ja, je bit. Ik rijd ongeveer met hetzelfde type paard (vooral die dikke korte nek is hetzelfde) en ik kan ze ook niet met een trensje rijden... Zij heeft dan altijd nog voor de koets gelegen ook dus dat maakt haar nog wat harder Lachen



Dat heeft hij ook nioet:P maar hij is zwaar wen heeft niet ulke stevige hoeven....

Bandino
Berichten: 36
Geregistreerd: 15-11-07
Woonplaats: RIjen

Re: Bandino@SPringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 23:58

anneliesdj schreef:
De gevoeligheid van het bit ligt niet aan het type paard wat je hebt of het soort werk wat hij heeft gedaan maar aan de opvoeding en de manier van rijden van de ruiter. Daar moet je dus aan werken.
Verder stoor ik me niet echt aan je bitgebruik, ziet er vrij netjes uit.

Qua houding is er weinig van te zeggen, meer meegeven op de sprong hoeft niet als je maar 20cm springt.
Je beugels mogen een of twee gaatjes korter en let op dat je je beugel onder de bal van je voet houd, niet te ver met je voet in de beugel dus.

Watvoor paard heb je? Vind hem erg aansprekend qua type en uitstraling, is het een ras of een kruising?



Hij heeft vroeger in het circus gelopen:)
HEt is een kruising van Een Fries X Andalusier:)

SarahLynn

Berichten: 1545
Geregistreerd: 13-08-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Bandino@SPringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 23:05

Uuhhmm ze zei toch nix over haar bit te zeggen?

Maargoed, idd proberen de bal van je voet in de beugel.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Bandino@SPringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:14

Ze vraagt begrip voor haar bitkeuze, op HAW kun je niet verlangen dat er niets over wordt gezegd als je er een pelham in hangt. Maar zoals ik al zei, het bitgebruik stoort me niet en als je hem goed gebruikt is er ook niets mis mee.