Sjolvir mocht dan altijd mee en mijn oude vertrouwde Sjolvir sprong wel niet hoog, maar al gooide je die haaks voor een hindernis, dan sprong ze hem.
Januari 2009 was ons laatste oliebollenspringen jaar... Later dat jaar raakte ze geblesseerd en heb ik haar uit de sport gehaald en springen gingen we zeker nooit meer doen.
Good memories..... 10 jaar geleden dus.. was toen nog met een barage op tijd en we waren de snelste...Kwam die foto week of 3 geleden weer tegen, zoet sentiment

Op FB kwam het eindejaarsspringen in Zwartewaal voorbij vorige week, ergens ging er iets kriebelen..
Het was precies 10 jaar geleden dat mijn gouden koningin daar voor het laatst gesprongen had, zou zo gaaf zijn als ik dan dit jaar...…
Maar ja, ik heb hele jaar niet gesprongen op 1 x na, op de keuring waar ik niet zou springen.... Was het wel eerlijk? (kan zelf niet springen momenteel, ben blij als ik er af en toe op kan dressuren)
Een van mijn bijrijdsters heeft wel onlangs net 2 x springlesje gehad, maar dat zat nog in het stadium Hepsie leert haar springen ipv andersom

Het bleef kriebelen... En al gaat het eigenlijk niet, soms moet je dan toch iets doms doen

Dus... ingeschreven rondje 40 en rondje 60 cm (ja, zei al, we zijn geen hoogvliegers

En wat moest Hepsie aan? Nou dat stond al vast voordat ze ooit ingeschreven stond natuurlijk!
Oranje dus!!! Dezelfde set als Sjolvir toen, moest hem wel even bij elkaar zoeken.

Volkomen zinloze te grote springschoenen aan

Bij hindernis 1 en 2 was Hepsie nog aan het denken... wat gaan we hier nou eigenlijk doen, dus dwarrelden we wat, bij hindernis 3, viel het kwartje weer, baas stuurde op hindernis af.. enigste wat zij moest doen, was er gewoon overheen springen, niet meer niet minder!
Geen idee hoe dat met punten werkt, maar we hadden 7,7,8 en als commentaar dat dat kwam door te lange beugels, had ze al iets korter dan normaal, maar ja, dressuur zadel he!?
Dus voor de 2e ronde ze nog maar iets korter gemaakt, jury's wil is wet

En allemaggies, wat heb ik toch een pinguin voeten

Geen idee van de punten in het 2e rondje, maar we hadden 2 balken en we kwamen niet mooi uit voor een hindernis vond ik zelf en wou het eerlijk houden dus maar gewoon grote volte er omheen gereden en overnieuw aangereden, ons doel was heerlijk rondje springen en genieten van elkaar in vertrouwen.
Geloof dat het allemaal gelukt is, we gingen niet naar huis met een oranje lint, maar wel met super gevoel..
Made new beautiful memories after a decade... Thank you Sjolvir, thank you Hepsie!

En dan nu het bewegende parcours.
Vervolgens helemaal verrot

Wat heb ik toch heerlijke paarden! Ze doen alles voor je.