Het was dan ook even uitzoeken hoe ik Nick het beste kon benaderen. En inmiddels weet ik hoe dat moet! En zijn we een echt team geworden! En we proberen steeds nieuwe dingen!
In een jaar tijd hebben we al ontzettend veel gedaan. Schriktrainigen, wandelen, vrijheidsdressuur, buitenritjes etc.
En voor de afwisseling en het versterken van de achterhand draven we over balkjes en maken we af en toe wat sprongetjes! Want dat vinden we beide ook reuze leuk!
En hopelijk kunnen we in de toekomst nog eens een crossles volgen, zoals ik met James meerdere keren heb gedaan. Lijkt me super gaaf. En ik weer zeker dat Nick daar wel voor te porren is!
Vandaag had ik zin om weer eens een sprongetje te maken. En niet zomaar. Het was tijd om lekker te hobbelen met Nick's Nickrope! En wat deed ie het super braaf. We hadden plezier voor 10.
Ik heb nog steeds een conditie van een nijlpaard en ook Nick is niet in top conditie, maar op ons niveau gaat het super goed!

We zijn nog koud. We beginnen stappend over balkjes.

En we zijn begonnen met ons bitloos hoofdstel. Na het losrijden eerst het springrondje even met hoofdstel gereden.

En dan is het tijd om met alleen een touwtje te rijden. Het touw is al omgedoopt tot Nickrope.
Nadat we stappend slalommend rond hindernis het stuur weer even hadden bevestigd konden we doorgaan voor het echte werk.

We hebben er beide plezier in!

Even gas erop!

Op naar de hoogste hindernis van vandaag, gaat ie het halen...

Ja, daar gaan we!

Super trots op Nick!

Want ondanks dat ik soms toch best afwachtend was, sprong hij tóch en zette geen pas verkeerd! Ja, we zijn één keer door de hindernis 'gevallen'. Eerder doorheen gestruikeld, omdat ik Nick niet actief genoeg reed. Maar al snel kregen we er beide meer vertrouwen in. En ik vooral het vertrouwen in Nick en daardoor durfde ik ook meer! Hij is heel voorzichtig met mij als ik wat te voorzichtig ben. Eigenlijk super lief en meedenken van hem.
Pas toen we lekker los werden en ik meer durfde konden we lekker rond crossen!