Maar dan wel met een soort van basis. Dus is er een springles geboekt. Onze 2e springles ooit

Verity was er bij voor de foto's.
Normaal rijden we zo rond, dus je kunt je voorstellen dat het wel even wat anders is.

Om te beginnen is er sinds kort een springzadel. Echt, als je een westernzadel gewend bent, dan zit dit de eerste 10 minuten voor geen meter

Zitten mijn beugels wel goed? Die wrongen zitten in de weg. Waar is de knop? Als hij bokt of stopt lig ik er voorover af....

Dat valt natuurlijk allemaal wel mee en na 10 minuten gaat dat prima. De neusriem is er overigens niet vanaf vanwege het westernrijden. Ik heb een nieuw Engels hoofdstel en de neuriem bleek veel te laag te zitten, maar we hadden geen gaatjestang op stal. Dus er maar af gehaald.
We zijn natuurlijk begonnen met balkjes draven. Hij neigde een beetje scheef weg en duwt dan zijn buik opzij. En dus zit ik scheef. Ik moet ook niet naar de grond kijken. Een vervelende gewoonte...

De keer daarna ging in ieder geval rechter

En toen kwam het echte werk

We hebben vooral technische dingen gedaan. Zoals hier de galopsprong en juiste afzet. Vandaar de Olympische hoogte, waar het niet om ging vandaag

Jim heeft een balkenfetisj. Gaat er enorm graag overheen, maar daardoor ook soms wat ongecontroleerd. Ik moest hem daarom een keer stilzetten voor de balk toen hij er op af trok met de kaken op slot. Dat ging net op tijd. We staan stil, ik laat mijn teugels iets vieren en stiekem stapt hij tóch met zijn voorbenen over de balk

Dat was ik dus even aan het bekijken

Hij heeft overigens ook gewoon heel fijn gesprongen. Hij vindt het echt heel leuk, springt alles en doet het graag