Springkanon breekt record

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oblivion

Berichten: 649
Geregistreerd: 18-07-14

Springkanon breekt record

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 19:07

Ja ja, zijn we weer *\o/*
Nu een week geleden is Marleen (marleen_a_a@bokt) weer eens bij ons geweest om te helpen met springen, en uiteraard had ze haar camera mee. Nu mijn paps klaar is met zijn studie, is het voor ons weer tijd om op wedstrijden te gaan, en volgens mijn springinstructeur moeten we nog wel aan de bak. We springen nu BB & B, en dat gaat goed. Maar we denken vooruit, en willen we de hoogte in zal ik toch uit mijn comfort zone moeten stappen en wat meer en bergopwaarts gaan galopperen. Dit oefenen we met behulp van balkjes voor de sprong, waar we dan tussenin steeds meer afstand toevoegen.
Op de foto's springt ze echter wel behoorlijk scheef, en dit heeft ze nog niet eerder vertoond in de les/thuis. Dit is voor ons dus nu wel een punt, omdat ze gewoon recht en in het midden over de hindernis moet. Hiervoor hebben we tijdens het springen tips gekregen van een stalgenoot, die meereed, waarna het ook een stuk beter ging. Doordat ze zo fijn aanvoelde durfde ik ook uit mijn comfort zone te stappen, en hebben we uiteindelijk 1.40 gesprongen (met meer en bergopwaartse galop :+ ). Dit is voor ons nu nog wel echt de max, vooral omdat ik aan Ella voelde dat ze nog wat twijfelachtig was. Dit was ook de eerste keer, dus we doen het rustig aan. We springen nog maar B, dus no need to rush :')
In de les springen we tussen de 1.00-1.20/30 (dan wel een klein parcours) dus dit was toch wel even wat hoger.

Tips mag, uiteraard, maar ik heb elke week les van super instructeurs die mij dan ook begeleiden. :j
Kijk en geniet van mijn fantastische merrie! <3
Ella is een 6 jarige merrie van Sandro Hit x Cocktail, waar ik erg blij mee ben :o

1. Balkjes galoperen :D
Afbeelding

2. Kruisje :+
Afbeelding

3. *D
Afbeelding

4. Hoe bedoel je, het midden van de hindernis.. :+
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. *\o/*
Afbeelding

9. Screenshot uit een filmpje.
Afbeelding

10. En klaaaaar :j
Afbeelding

11. Trotse baas <3
Afbeelding

Ik ben mij dus zeer bewust dat ze meer in het midden moet springen, dit gaat over het algemeen dat ook altijd goed, dus dit is een punt dat ik meeneem naar onze volgende les. En ja, de hindernis is dus echt rond de 1.40, ik vind het zelf helemaal niet zo lijken, maar ik heb de palen nagemeten en deze zijn 1.60 :+

Bedankt voor het kijken! Een reactie vinden we altijd leuk. :j

Yenni
Berichten: 5460
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Springkanon breekt record

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:19

Wauw! Knap hoor! *\o/*

jesss_amigo

Berichten: 1809
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:25

Wauw gaaf dier heb je daar! Jullie springen leuk!

Denk alleen echt niet dat het 1.40m is.. Als je paal kleine gaatjes heeft zou hij dus 4 gaatjes onder de bovenste moeten zitten. Hier lijkt het eerder 6 tot 8 gaten lager..
Maakt het niet minder knap hoor :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:28

Ik vind je houding echt een mooi!!
Je zit hem totaal niet in de weg en gaat mooi mee.

Wel heb ik het idee dat hij zijn voorbenen opzij doet, omdat dit voor nu nog wat aan de hoge kant is.

Oblivion

Berichten: 649
Geregistreerd: 18-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 19:34

Yenni schreef:
Wauw! Knap hoor! *\o/*


Bedankt! :D


jesss_amigo schreef:
Wauw gaaf dier heb je daar! Jullie springen leuk!

Denk alleen echt niet dat het 1.40m is.. Als je paal kleine gaatjes heeft zou hij dus 4 gaatjes onder de bovenste moeten zitten. Hier lijkt het eerder 6 tot 8 gaten lager..
Maakt het niet minder knap hoor :Y)



Bedankt! Paal heeft grote gaten :D Maar t zit er misschien net onder, ik vind het zelf ook niet zo lijken, vandaar ook het nameten van de palen :')


KoudbloedKim schreef:
Ik vind je houding echt een mooi!!
Je zit hem totaal niet in de weg en gaat mooi mee.

Wel heb ik het idee dat hij zijn voorbenen opzij doet, omdat dit voor nu nog wat aan de hoge kant is.


Dank je wel! Fijn om te horen :+
Dat zag ik inderdaad ook terug op de foto's, daarom, in combinatie met dat ik aan haar voelde dat ze zoiets had van wow, heb ik ook besloten om het voorlopig lekker bij de 1.00-1.30 te houden met de les, de rest komt wel :)

Noukie
Berichten: 10951
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Springkanon breekt record

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:43

Als de staander 1.60 is, is het stuk tussen bovenkant balk en bovenkant staander 20cm.
1.40 = 7x20cm. met andere woorden, het stuk staander onder de balk zou 7x zo groot moeten zijn als het stuk erboven. De verhouding is echter anders...
En dat bedoel ik echt niet om je af te branden, maar kijk wel realistisch.

Nu krijg ik trouwens uit jouw verhaal en hoe bewust je bezig bent echt niet het idee dat je onbezonnen aan de slag gaat en op basis van je bevindingen met dit springen ineens blind een M in zou rijden hoor!

Want dat is verder mijn commentaar, dat je super bewust bent, idd keurig op je paard zit en zo te horen prima weet waar je aan wil werken + begeleiding erbij hebt.

Enne, mooi dressuurbloed wel! :D Leuk dat ie ook zo fijn springt!

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:43

Je zit inderdaad heel netjes en wat heb je een ontzettend knap paard! <3 Heel veel succes met je wedstrijden, al gok ik dat dat wel goed moet komen! :D

Inderdaad wat al werd geschreven, ik weet vrij zeker dat het rond de 1.20/1.25 is. Wat nog steeds loeihoog is. _/-\o_ We hebben thuis namelijk precies dezelfde 1.60 palen met gaatjes van 5cm. Dus 1.40 is het vierde gat van boven. :j

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:56

Leuke foto's! Houd ons op de hoogte van je verdere training en wedstrijden :D

Oblivion

Berichten: 649
Geregistreerd: 18-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 20:06

Noukie schreef:
Als de staander 1.60 is, is het stuk tussen bovenkant balk en bovenkant staander 20cm.
1.40 = 7x20cm. met andere woorden, het stuk staander onder de balk zou 7x zo groot moeten zijn als het stuk erboven. De verhouding is echter anders...
En dat bedoel ik echt niet om je af te branden, maar kijk wel realistisch.

Nu krijg ik trouwens uit jouw verhaal en hoe bewust je bezig bent echt niet het idee dat je onbezonnen aan de slag gaat en op basis van je bevindingen met dit springen ineens blind een M in zou rijden hoor!

Want dat is verder mijn commentaar, dat je super bewust bent, idd keurig op je paard zit en zo te horen prima weet waar je aan wil werken + begeleiding erbij hebt.

Enne, mooi dressuurbloed wel! :D Leuk dat ie ook zo fijn springt!


Thanks voor je duidelijke uitleg. Ik zie het ook niet als afbranden hoor, ik ben absoluut geen held met hoogtes inschatten, en ik was vergeten het na te tellen. Meerder mensen vertelden dat het ongeveer deze hoogte was dus daar vertrouwde ik op. Dus voor hetzelfde geld is het eerder rond de 1.30 :')

En nee absoluut niet, zoals mijn trainer ook zegt vind ik dat de techniek belangrijker is, de hoogte dat komt vanzelf als de rest voor elkaar is. Dit was dus ook gewoon omdat ik een goed gevoel had, normaal alleen spring en zoiets had laten we het gewoon eens proberen.

Ben ook erg blij met haar! Al had ik niet verwacht dat ze met springen zo fijn zou zijn :D


Bunn schreef:
Je zit inderdaad heel netjes en wat heb je een ontzettend knap paard! <3 Heel veel succes met je wedstrijden, al gok ik dat dat wel goed moet komen! :D

Inderdaad wat al werd geschreven, ik weet vrij zeker dat het rond de 1.20/1.25 is. Wat nog steeds loeihoog is. _/-\o_ We hebben thuis namelijk precies dezelfde 1.60 palen met gaatjes van 5cm. Dus 1.40 is het vierde gat van boven. :j


Dank je wel! En zie hierboven haha :D

Geryon schreef:
Leuke foto's! Houd ons op de hoogte van je verdere training en wedstrijden :D


Thanks! :j

Hillady

Berichten: 3940
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Drenthe

Re: Springkanon breekt record

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:45

Wauw jouw houding is echt super goed! Ziet er ook leuk en ontspannen uit.. :D

Noukie
Berichten: 10951
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:11

Oblivion schreef:
Thanks voor je duidelijke uitleg. Ik zie het ook niet als afbranden hoor, ik ben absoluut geen held met hoogtes inschatten, en ik was vergeten het na te tellen. Meerder mensen vertelden dat het ongeveer deze hoogte was dus daar vertrouwde ik op. Dus voor hetzelfde geld is het eerder rond de 1.30 :')

En nee absoluut niet, zoals mijn trainer ook zegt vind ik dat de techniek belangrijker is, de hoogte dat komt vanzelf als de rest voor elkaar is. Dit was dus ook gewoon omdat ik een goed gevoel had, normaal alleen spring en zoiets had laten we het gewoon eens proberen.

Ben ook erg blij met haar! Al had ik niet verwacht dat ze met springen zo fijn zou zijn :D

Ik mag ook niks zeggen hoor. Als echte dressuurmuts vind ik alles hoger dan een meter erg hoog :') En een B rondje is al niet zo aan mij besteed :')

Wat je zegt: belangrijkste dat het goed voelt en je samen lekker opbouwt en dat gaat zo te zien prima!

haha, grappig hoe dat kan lopen met de fokkerij, maar extra leuk dat je er ook zoveel springplezier van hebt. Vind ze/jullie dressuur ook leuk, of liever springen?

Oblivion

Berichten: 649
Geregistreerd: 18-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 21:23

Hillady schreef:
Wauw jouw houding is echt super goed! Ziet er ook leuk en ontspannen uit.. :D


Dank je wel! Leuk om te horen :)


Noukie schreef:
Ik mag ook niks zeggen hoor. Als echte dressuurmuts vind ik alles hoger dan een meter erg hoog :') En een B rondje is al niet zo aan mij besteed :')

Wat je zegt: belangrijkste dat het goed voelt en je samen lekker opbouwt en dat gaat zo te zien prima!

haha, grappig hoe dat kan lopen met de fokkerij, maar extra leuk dat je er ook zoveel springplezier van hebt. Vind ze/jullie dressuur ook leuk, of liever springen?


Haha heeft bij mij ook een tijdje geduurd, toen ik haar een jaar geleden kreeg was een BB parcours meer dan genoeg :')
We doen beide! Dressuur is eigenlijk het belangrijkst, en daar heeft ze ook wel de potentie voor, maar we leren samen. :D Springen heb ik altijd al leuk gevonden, maar voornameklijk voor de afwisseling. Ik merk ook aan Ella dat ze dat echt nodig heeft, ze is heeel werkwillig maar als we continu dressuren gaat dat tegen werken. :+ We springen ook ong 1 x in de week, en 1 x in de 2 week les met af en toe een wedstrijd. Dressuur de rest, met 1 x in de week les en met wedstrijden ligt de focus hier :D

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Springkanon breekt record

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:08

Wat je vooral ziet is dat jou houding heel veel invloed heeft op jou paard, je zit naast behoorlijkscheef, ook op de voorhand boven de sprong. Ook boven de sprong moet jou heup boven je enkel blijven, nu schiet je onderbeen naar achteren en je lichaam dus naar voren.
Voor je hoger wilt met deze hele leuke merrie, er dus eerst voor zorgen dat je echt boven je zadel blijft.

Ga zo door! Leuke combi!

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:23

Wat hier boven ook gezegt wordt, denk aan je lijnen met je heup en je enkel. Ook valt mij op dat je naar beneden kijkt terwijl je al boven de sprong bent (deed ik ook altijd haha) wat mij erg heeft geholpen is om te denken dat je naar de horizon moet kijken. Zoek de horizon maar op. Als je vooruit kijkt zal je houding qwa heup en enkel lijn ook meteen beter worden omdat je je rug rechter houd door naar voren te kijken ipv naar beneden. Ziet er verder wel goed uit!

Oblivion

Berichten: 649
Geregistreerd: 18-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 22:54

smurffie schreef:
Wat je vooral ziet is dat jou houding heel veel invloed heeft op jou paard, je zit naast behoorlijkscheef, ook op de voorhand boven de sprong. Ook boven de sprong moet jou heup boven je enkel blijven, nu schiet je onderbeen naar achteren en je lichaam dus naar voren.
Voor je hoger wilt met deze hele leuke merrie, er dus eerst voor zorgen dat je echt boven je zadel blijft.

Ga zo door! Leuke combi!


Toevallig zijn wij hier net vandaag mee bezig geweest inderdaad, omdat ik ook na de sprong de neiging heb om naar voren te vallen. Bedankt voor de tips. :)


jasmijn16 schreef:
Wat hier boven ook gezegt wordt, denk aan je lijnen met je heup en je enkel. Ook valt mij op dat je naar beneden kijkt terwijl je al boven de sprong bent (deed ik ook altijd haha) wat mij erg heeft geholpen is om te denken dat je naar de horizon moet kijken. Zoek de horizon maar op. Als je vooruit kijkt zal je houding qwa heup en enkel lijn ook meteen beter worden omdat je je rug rechter houd door naar voren te kijken ipv naar beneden. Ziet er verder wel goed uit!


Zie hierboven, en bedankt :)

Jumpingnick

Berichten: 297
Geregistreerd: 31-08-14
Woonplaats: Nijverdal

Re: Springkanon breekt record

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:44

Wat leuk! knap, Wel zit je inderdaad een beetje scheef, het is overigens nog niet zo hoog (ben het met boven me allemaal eens, dit is echt geen 1.40), dus probeer je boven lichaam niet te ver naar voren te 'gooien', techniek van je paard is voor de hoogte nog niet wat het moet zijn en die hoogte is nog niet nodig/handig (Wel leuk :o ) wat betreft het 'niet op het midden rijden' Kan je is 2 balken schuin op de sprong leggen.
Wel een heel leuk paard heb je, vind het er vriendelijk uit zien :j

Oblivion

Berichten: 649
Geregistreerd: 18-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 22:07

Jumpingnick schreef:
Wat leuk! knap, Wel zit je inderdaad een beetje scheef, het is overigens nog niet zo hoog (ben het met boven me allemaal eens, dit is echt geen 1.40), dus probeer je boven lichaam niet te ver naar voren te 'gooien', techniek van je paard is voor de hoogte nog niet wat het moet zijn en die hoogte is nog niet nodig/handig (Wel leuk :o ) wat betreft het 'niet op het midden rijden' Kan je is 2 balken schuin op de sprong leggen.
Wel een heel leuk paard heb je, vind het er vriendelijk uit zien :j


Bedankt! :D Ben mezelf er inmiddels inderdaad bewus van dat het eerder rond de 1.20/25 is, voortaan zelf meten en dan pas plaatsen. :+ Met haar techniek zijn we nu met de lessen bezig, dit was zoals hierboven vermeld, even aftasten hoe ver we nu kunnen gaan :j

Moet er wel bij zeggen dat ik het eigenlijk niet helemaal eens ben met de kritiek op mijn houding, behalve het naar voren gooien. Mijn trainer herkent de punten die door andere bokkers genoemd werden helemaal niet, en de meeste foto's zijn ook van voren genomen waardoor je de "lijnen" niet ziet. Het scheef zitten is zo doordat Ella scheef springt. Op de lagere hindernissen zit ik wel recht :j
Desondanks bedankt, feedback is altijd goed :o

Ilse_123

Berichten: 3774
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:16

Niet zo vreemd hoor dat ze goed springt, Sandro Hit is uitgebracht in de dressuur, maar zijn vader Sandro Song heeft voornamelijk springers gegeven. Of eigenlijk gewoon hele veelzijdige paarden.

Andere punten zijn al gegeven, leuk paard en succes!

Anne_GTI

Berichten: 18206
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:18

Dat ie kan springen is nog niet zo raar. Sandro Hit en Cocktail zouden als je kijkt naar de genen erachter echt wel kunnen springen al werden ze niet in deze discipline uitgebracht. Vader van Cocktail Purioso gaf meer springpaarden dan dressuurpaarden.

Je paard springt scheef omdat hij dan minder hoeft te sluiten. Dat kan je trainen door balkjes creatief te gebruiken. Leg er maar eens eentje evenwijdig met de hindernis aan de linkerkant. Daar kom je met landen niet in de buurt maar werkt als een optische begrenzing. Probeer met je billen minder ver van je zadel te komen. Dan duik je minder en kan je makkelijker je benen op de plek houden en je balans.

Oblivion

Berichten: 649
Geregistreerd: 18-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 00:06

Ilse_123 schreef:
Niet zo vreemd hoor dat ze goed springt, Sandro Hit is uitgebracht in de dressuur, maar zijn vader Sandro Song heeft voornamelijk springers gegeven. Of eigenlijk gewoon hele veelzijdige paarden.

Andere punten zijn al gegeven, leuk paard en succes!


Bedankt! :D


Anne_GTI schreef:
Dat ie kan springen is nog niet zo raar. Sandro Hit en Cocktail zouden als je kijkt naar de genen erachter echt wel kunnen springen al werden ze niet in deze discipline uitgebracht. Vader van Cocktail Purioso gaf meer springpaarden dan dressuurpaarden.

Je paard springt scheef omdat hij dan minder hoeft te sluiten. Dat kan je trainen door balkjes creatief te gebruiken. Leg er maar eens eentje evenwijdig met de hindernis aan de linkerkant. Daar kom je met landen niet in de buurt maar werkt als een optische begrenzing. Probeer met je billen minder ver van je zadel te komen. Dan duik je minder en kan je makkelijker je benen op de plek houden en je balans.


Dank je wel :D

Jumpingnick

Berichten: 297
Geregistreerd: 31-08-14
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 01:02

Oblivion schreef:
Bedankt! :D Ben mezelf er inmiddels inderdaad bewus van dat het eerder rond de 1.20/25 is, voortaan zelf meten en dan pas plaatsen. :+ Met haar techniek zijn we nu met de lessen bezig, dit was zoals hierboven vermeld, even aftasten hoe ver we nu kunnen gaan :j

Moet er wel bij zeggen dat ik het eigenlijk niet helemaal eens ben met de kritiek op mijn houding, behalve het naar voren gooien. Mijn trainer herkent de punten die door andere bokkers genoemd werden helemaal niet, en de meeste foto's zijn ook van voren genomen waardoor je de "lijnen" niet ziet. Het scheef zitten is zo doordat Ella scheef springt. Op de lagere hindernissen zit ik wel recht :j
Desondanks bedankt, feedback is altijd goed :o



Geen probleem, we zouden bokt niet zijn zonder te zeuren over de hoogte :9
Dat naar voren gooien deed ik zelf ook, is een kwestie van trainen (moet lukken met zo'n leuk paard)
misschien heb je hier iets aan:
https://www.youtube.com/watch?v=MB_MM3rvfUQ

Oblivion

Berichten: 649
Geregistreerd: 18-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 21:11

Jumpingnick schreef:
Oblivion schreef:
Bedankt! :D Ben mezelf er inmiddels inderdaad bewus van dat het eerder rond de 1.20/25 is, voortaan zelf meten en dan pas plaatsen. :+ Met haar techniek zijn we nu met de lessen bezig, dit was zoals hierboven vermeld, even aftasten hoe ver we nu kunnen gaan :j

Moet er wel bij zeggen dat ik het eigenlijk niet helemaal eens ben met de kritiek op mijn houding, behalve het naar voren gooien. Mijn trainer herkent de punten die door andere bokkers genoemd werden helemaal niet, en de meeste foto's zijn ook van voren genomen waardoor je de "lijnen" niet ziet. Het scheef zitten is zo doordat Ella scheef springt. Op de lagere hindernissen zit ik wel recht :j
Desondanks bedankt, feedback is altijd goed :o



Geen probleem, we zouden bokt niet zijn zonder te zeuren over de hoogte :9
Dat naar voren gooien deed ik zelf ook, is een kwestie van trainen (moet lukken met zo'n leuk paard)
misschien heb je hier iets aan:
https://www.youtube.com/watch?v=MB_MM3rvfUQ


Haha, dat is zo. Maar achteraf gezien klopt het ook :+
Leuk filmpje inderdaad! Thuis alleen helaas te weinig balken, bijna alles is verrot. Misschien kan ik mn lesgever overtuigen een keer zoiets neer te zetten! :j

Eva

Berichten: 881
Geregistreerd: 30-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 10:23

Als ik de gaatjes tel kom ik uit op een paal van 1.50.
Hoger dan 1.10 kan ik de sprong niet geven.

Maar goed, dat maakt helemaal niks uit. Ik vind jou houding/techniek paard belangrijker dan de hoogte.

Goed op je houding blijven letten, en proberen meer met je kont boven het zadel te blijven.
Probeer ook iets minder op de hals te steunen met je handen, en wat meer te scharnieren in je heupen. Foto 8 vind ik er netjes uit zien, enige puntje dat je wat scheef zit en naar beneden kijkt. let daar op :)

Jullie zijn een leuke combi, succes verder!

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Springkanon breekt record

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:47

Knap stel zijn jullie! En het ziet er al super goed uit, natuurlijk is er ruimte voor verbetering maar met oefenen komt dat er ook zeker wel!

En over die hoogte, wat wordt daar over gezanikt zeg.. :x

Oblivion

Berichten: 649
Geregistreerd: 18-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 15:06

Eva schreef:
Als ik de gaatjes tel kom ik uit op een paal van 1.50.
Hoger dan 1.10 kan ik de sprong niet geven.

Maar goed, dat maakt helemaal niks uit. Ik vind jou houding/techniek paard belangrijker dan de hoogte.

Goed op je houding blijven letten, en proberen meer met je kont boven het zadel te blijven.
Probeer ook iets minder op de hals te steunen met je handen, en wat meer te scharnieren in je heupen. Foto 8 vind ik er netjes uit zien, enige puntje dat je wat scheef zit en naar beneden kijkt. let daar op :)

Jullie zijn een leuke combi, succes verder!


Toch is de paal echt 1.60m :j
Dank je wel!! :D


_classic schreef:
Knap stel zijn jullie! En het ziet er al super goed uit, natuurlijk is er ruimte voor verbetering maar met oefenen komt dat er ook zeker wel!

En over die hoogte, wat wordt daar over gezanikt zeg.. :x

Dank je wel! :D Ruimte voor oefening is er idd altijd, daarvoor hebben we les en zijn we lekker aan het oefenen! :D
En over die hoogte... Ja foutje van mij, maar bokt zou bokt niet zijn zonder commentaar :+
Maar geeft verder ook niks, de volgende keer meet ik het gewoon zelf na zodat ik het zeker weet haha :')