Paardrijden tijdens mijn buitenlandse studie !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MaartJ

Paardrijden tijdens mijn buitenlandse studie !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 12:35

Bonjour !

Voor mijn studie ben ik naar Toulouse afgereisd. Vanaf september 2014 woon ik hier nu en 1 juni vlieg ik weer naar Nederland. In eerste instantie ben ik hier voor 1 semester naar toe gegaan maar in november heb ik besloten dat ik nog een semester wilde blijven.. En zo geschiedde :D

Maar goed, het bloed kruipt waar het niet gaan kan.. Zo lang niet paardrijden? Gelukkig is daar de universiteit en zij bieden een zeer gevarieerd sportprogramma aan. Voor €gratis,- ben je ingeschreven bij de SUAPS, de sportorganisatie. Bijna alle sporten die je maar kunt verzinnen zijn mogelijk. Het eerste semester had ik het heel druk ivm met mijn Minor waar ik voor naar Toulouse ben gaan maar het 2e semester was een stuk relaxter. Ik heb mezelf ingeschreven voor wandklimmen, aerobics en natuurlijk paardrijden. 't Paardrijden was niet helemaal gratis maar voor €8,- per x kun je je geen bult vallen toch?

In NL ben ik zelf actief als manege instructrice en vanuit dat oogpunt leek het mij ook interessant om dit te doen. Kwam ik even van een koude kermis thuis _O- Ik heb me prima geamuseerd maar 't niveau was laag terwijl ik in de hoogste groep zat. 't Lesgeef meisje, van hooguit 18 jaar oud, gaf alleen opdrachten, geen aanwijzingen. Nou kon ik hier wel mee leven hoor, ik vermaak me wel :)
Tijdens de dressuurlessen werden alle oefeningen uit de kast getrokken: Schouderbinnenwaarts, travers, overgangen stap-galop-stap, eenvoudige en vliegende wissels.. Terwijl 't gros van de paarden met 't snuitje richting sterren liep. :+
Springen, hier zijn ze gek op.. Verbazingwekkend genoeg werd er amper geweigerd door de o-zo-brave paarden en pony's! Terwijl 't hier ging om zo kort en zo snel mogelijk naar en over een hindernis zien te komen..
Ach, niet helemaal mijn ding, maar ik heb me wel vermaakt!

Gister was de laatste les, er werd wederom gesprongen en aan 't eind werd er van paard geruild om 't parcours af te leggen. Hilarisch.
Mijn vriend was mee en die heb ik mijn telefoon in z'n handen gedrukt om de boel maar eens vast te leggen.. Verwacht geen denderende kwaliteit, maar gewoon lol :)
Tips etc. mogen best maar in NL spring ik nagenoeg nooit en dit zijn manegepaarden die ik ook nooit meer ga zien.

Goed, we beginnen met Shispa. Ik vond dit een van de fijnste paarden die ze daar hebben. Brave merrie en kon er fijn mee werken, hoewel ze zo krom als een hoepel is..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen was 't tijd voor de grote wisseltruc en ging ik van Shispa naar Faveur. Een halve meter lager ongeveer :') Heel vervelend ook als je een pony niet kunt regelen. Werd er even niet bij verteld dat je met je teugels op standje 'los' naar de sprong toe moet rijden en dat ie 't zelf wel doet. Gaat die kleine gewoon een galopsprong eerder af _O- Afijn, ik ging er BIJNA af, en vriendje had 't te druk met 't volgen van 't spektakel, dus daar geen foto's van.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Waarna ik weer een halve meter de lucht in ging, op Quinoa (Geen grap....) Geen mooie springfoto's van hem maar wel wat leuke plaatjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou, de groeten uit een zonnig Toulouse, ik hoop dat jullie 't leuk vonden om even mee te kijken :)
Een berichtje mag altijd !

Groetjes, Maartje

Escamilla

Re: Paardrijden tijdens mijn buitenlandse studie !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:40

Leuk om te zien! Veel plezier daar nog!

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 21:27

Dank je wel :)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:20

Gaaf Maartje!! Leuke paarden ook, ziet er goed uit allemaal. :):)

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 00:09

Heerlijk dat je ook daar gewoon lekker af en toe met de paarden bezig kunt zijn! Toffe foto's :j

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 12:02

Thnx meiden :) Nog 2 weekjes en ik kan weer met m'n eigen topper aan de slag !