Original Sin gaat met sprongen vooruit!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hillady

Original Sin gaat met sprongen vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 19:20

Hallo bokt!

Afgelopen vrijdag heb ik een oefenparcours gesprongen bij ons op de ponyclub.
En hoe het ging was nog niet zo van zelf sprekend.. Vorig jaar november ben ik begonnen met Original rijden. Dit ging niet even soepel want die ontspanning zat er echt niet in. Voortdurend hoofd omhoog etc.

En nu ging ze ook behoorlijk snel in een springparcours, want dat is wat ze het leukst vind; springen.
Aantal week geleden kwamen wij tot de conclusie dat ze vast zat en dat het zadel niet goed lag. Wij zijn daarna naar twee zadelmakers geweest en hebben een geweldig zadel meegenomen : Black Country. Wil niet anders meer!

Ik zal ook nog een video erbij zetten hoe het ging in de kerstvakantie, ik reed haar hier net. Met een sneltreinvaart door het parcours heen:

En van vrijdag! ( sorry voor het rare zitten na de eerste sprong) Ik hoop dat jullie de vooruitgang kunnen zien, nog heel wat aan te werken maar daar doen wij het voor!

Een reactie waardeer ik! Commentaar is welkom :D!

Anoniem

Re: Original Sin gaat met sprongen vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:36

Zo dat ziet er al een stuk beter uit, je hebt veeeel meer controle over het tempo. Tempo is wel zo belangrijk met springen.
Kleine opmerking over het inspringen, ik neem aan dat je haar wat wil verrassen, maar stuur evengoed netjes in, nu gooi je haar een beetje om, dan is ze uit balans en kan ze niet meer lekker doorspringen. Dus vloeiender je lijn rijden.
Verder probeer los te laten boven de sprong, ik snap dat het lastig is maar durf ook los te laten.

Succes verder!

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 19:38

Joolien schreef:
Zo dat ziet er al een stuk beter uit, je hebt veeeel meer controle over het tempo. Tempo is wel zo belangrijk met springen.
Kleine opmerking over het inspringen, ik neem aan dat je haar wat wil verrassen, maar stuur evengoed netjes in, nu gooi je haar een beetje om, dan is ze uit balans en kan ze niet meer lekker doorspringen. Dus vloeiender je lijn rijden.
Verder probeer los te laten boven de sprong, ik snap dat het lastig is maar durf ook los te laten.

Succes verder!

Dank je voor de reactie :D
Ja dat viel mij ook al meer op, maar dat komt ook doordat ze zo snel ging in het verleden, maar dat begrijp jij volgens mij al?En inderdaad die bocht.. moesten tussen twee hindernissen doorsturen. Niet mijn sterkste ding.
Zal er aan werken!

Pippavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 08:42

Ik zie veel verbetering!
Tempo is prima op het tweede filmpje, alleen de eerste twee sprongen vind ik een beetje apart maar dat kan aan mij liggen :)
Probeer met je instructrice aan je houding en je zit te werken, met een goede zit is je pony meer ontspannen. En wat betreft de snelheid van je eerste filmpje: maak je niet druk ik rij een pony die 10x zo snel over een hindernis heen vliegt :j
Groetjes

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:10

Ziet er idd een heel stuk beter uit! Erg leuk paard heb je!

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:54

stukken beter! :D ho hop naar de top! ga zo door *\o/*

elinmarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:58

jullie gaan super vooruit van een snel cross paard naar een mooi ontspannen paard echt super knap van je en leuk om te zien dat het zo goed gaat jullie zijn topper ik ben trots op jullie +:)+

elinmarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:59

toppers :#

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 22:01

Pippa, erg bedankt voor jou nuttige reactie!
Aniek, ja he? Ben ook helemaal verliefd op dr, dankjewel!
Kaat, heel erg bedankt! :D

Heel, heel erg bedankt voor de lieve reactie elin!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:39

Jullie gaan onwijs vooruit :D heel fijn om te zien hoe ze steeds rustiger word... *\o/*

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:49

Jullie zijn echt voor uit gegaan Sanne, top :D