Risky Dream knalt het winterseizoen uit!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Risky Dream knalt het winterseizoen uit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 13:12

Klein paspoortje van de pony
Naam: Kyra's Promising Risky Dream
Leeftijd: 08-05-2010
Klassering: L1 dressuur, L springen, B eventing
Hoogtepunten: Kringkampioen springen C/B, C/L ; kringkampioen dressuur C/L1 deelname BK outdoor 2014 springen en dressuur, indoor 2014-2015 springen en dressuur

Afgelopen winterseizoen zijn de selecties geweest voor het Brabants Kampioenschap dressuur en springen. Ook wij hebben hier weer aan meegedaan al dachten we weinig kans te hebben aangezien we in beide disciplines een klasse hoger waren gegaan net voor het winterseizoen.
Daarnaast zijn de klasses voor zowel de ruiter als de pony helemaal nieuw!
Het liep echter allemaal heel anders en hoe !! Na 6 dressuurselecties en 5 springselecties werd Risky in beide diciplines kringkampioen en dus op naar de kampioenschappen. Ook Risky's moeder werd kringkampioen in de B/L springen.
Afbeelding
Afbeelding

Oh wat waren we blij en wat hadden we al veel bereikt! De aanloop naar de kampioenschappen toe was niet zoals je meestal hoopt. Gijs is een jongen geboren en getogen in Boxmeer en deed dus ook mee aan de metworstrennen. Dat is een race hier in het dorp op carnavalsmaandag. En ook had hij met de liedjesavond gewonnen dus zeer veel optredens. (Voor meer info over de metworst check de wiki). Zo zag Gijs er met zijn metworstpaard uit hij kwam in de finale.
Afbeelding
Dit betekende dus weinig, zeeer weinig tijd om te trainen.
Wel besloten om te gaan want ja zo'n kans laat je niet liggen.
Bij de dressuur een mooie 6e plaats behaald met 61% in de C/L1, er zaten gewoon wat fouten in door het weinige trainen en dat samen met de spanning etc. overall toch super tevreden!

Afbeelding
Helaas was er geen fotograaf aanwezig.

Daarna stonden de kampioenschappen springen op de planning. In de aanloop hier naartoe wel nog wat oefenparcoursen gesprongen, maar erg veel getraind hadden we niet. We hoopte om in de barrage te komen. Echt barrage gereden hadden ze nog nooit gedaan door gebrek aan ervaring bij beide.
Op de kampioenschappen ging het super en na een foutloos basisparcours mochten ze door naar de barrage!!
Hindernis 1
Afbeelding

Hindernis 3a
Afbeelding

Hindernis 6a
Afbeelding

Hindernis 10
Afbeelding
Basisparcours C/L

Ondanks dat het echt geen makkelijk parcours was, waren er toch 13 van de 16 combinaties foutloos.
Tja het is dan ook een kampioenschap. Met het ruitertje overlegd dat we er voor de volle 100% voor zouden gaan. Ik weet dat Risky zijn vertrouwen niet verliest als het fout zou gaan dus heb gezegd dat hij er brandhout van mocht maken als hij in ieder geval maar probeerde.
Maar aangezien Risky niet geschikt is om brandhout van een parcours te maken sprong hij wederom foutloos rond in een snelle tijd van 28.13 s goed voor een 5e plaats!!! Helaas waren er maar 4 prijzen, maar ja hier hadden we vooraf voor getekend.
Hindernis 2

Afbeelding

Hindernis 10

Afbeelding

En dan nu op naar het buitenseizoen!! Over 2 weken staat de eerste cross gepland en verder zullen ze ook promoveren in beide diciplines.
Even voor de duidelijkheid echt nog niet alles gaat perfect dat weten wij natuurlijk ook en daar wordt aan gewerkt. De voetjes wordt hard aan gewerkt. Houdt er wel rekening mee dat de pony dit jaar 5 wordt en Gijs ook pas een jaar of 2 van de manege af is.
Commentaar mag uiteraard, maar houdt het vriendelijk.

Ennuh galloperen jullie weer mee op naar onze volgende reis?!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kyrkelover op 03-03-15 13:31, in het totaal 4 keer bewerkt

demy1911

Re: Risky Dream knalt het winterseizoen uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:15

Echt een geweldig duo!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:49

Omdat het grote merendeel van het beeldmateriaal springen betreft:
RIJ-ITP --> SPR-ITP

Wat is het toch een kanjer, die Risky!
Wat ik me nu wel afvraag, je zegt dat de klasses voor zowel de ruiter als de pony nieuw zijn. Hoe kan het dan zijn dat Gijs Risky mag starten, om een hengst te mogen starten moet je 12 jaar oud zijn en geklasseerd zijn in de L2 dressuur of L springen, en er wordt hier geen dispensatie voor verleend.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:01

Dit is echt mijn favo jeugdcombinatie. <3
Wat rijdt hij toch netjes en wat een superpony is Risky toch. :+:

Echt fantastisch!! Ik vind die foto van hindernis 10 echt helemaal super.
Gooi je hart over de hindernis en de pony volgt vanzelf! :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 14:32

Neonlight schreef:
Omdat het grote merendeel van het beeldmateriaal springen betreft:
RIJ-ITP --> SPR-ITP

Wat is het toch een kanjer, die Risky!
Wat ik me nu wel afvraag, je zegt dat de klasses voor zowel de ruiter als de pony nieuw zijn. Hoe kan het dan zijn dat Gijs Risky mag starten, om een hengst te mogen starten moet je 12 jaar oud zijn en geklasseerd zijn in de L2 dressuur of L springen, en er wordt hier geen dispensatie voor verleend.

Goede vraag hoor.
In het begin is Gijs op Risky komen te rijden en waren er niet echt wedstrijd ambities vanwege bovenstaand probleem. Hij heeft toen echter een recreanten wedstrijd in het buitenseizoen gereden en toen kregen wij de vraag van een ponyclub uit de buurt of hij daar niet wilde komen rijden.
Na een proefperiode mochten ze blijven rijden en lessen volgen.
En tja als je dan clubgenoten wel allemaal op wedstrijd ziet gaan en dingen ondernemen gaat het toch kriebelen.
Ik heb de moeder van Risky ook thuis staan een B pony die geweldig kan springen, maar wel met een giga gebruiksaanwijzing. We hebben toen besloten om te proberen daar winstpunten mee te halen zodat hij Risky op wedstrijd uit kon brengen. Dus had hij 3 november 2013 zijn eerste dressuurwedstrijd ooit en 16 november had hij zijn winstpunt om te springen binnen.
Vanaf toen is hij alleen gaan springen en op 5 januari 2014 was hij L+ 1 springen.
En tja toen kon er een startpas met Risky aangevraagd worden.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:37

Geweldig! Wat super voor de ruiter dat hij deze kans krijgt van jullie: zich heerlijk ontwikkelen op allerlei gebieden van de sport met een geweldige pony.

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:45

Leuk zeg !
En wat een stoere pony om te zien :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 21:21

Bedankt allemaal voor de leuke reacties!
Zijn moeder kan er overigens ook wat van en had ook een mooie foutloze ronde.
Helaas konden we alleen de barrage niet meer starten omdat zowel ik als de da een foutje in de enting over het hoofd hebben gezien, waar ik nog steeds ontzettend van baal.

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:41

En nu dan echt verplaatst naar SPR-ITP, ik zei het wel maar was de daadwerkelijke verplaatsing vergeten. :o

AniekMac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 00:22

Wat een super leuke combinatie! Geweldig dat ze de kans krijgen om dit samen allemaal te doen! :D

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 00:30

Blijft een super combinatie dit!!! Hopelijk past hij nog een poosje op risky!! :))

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 00:37

Gijs begint er toch stilaan vanaf te groeien, maar we hopen het tot in ieder geval volgend jaar te rekken.
Want nu ze steeds hoger komen is de droom toch wel een beetje dat Risky Z gaat lopen.

annechica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 06:53

Leuke combinatie! Probeer alleen je been/voet naar binnen te draaien want nu druk je elke x de spoor in je pony's buik tijdens het springen..

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 07:30

Wat een leuke combinatie!!!

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 07:58

Wat een leuke combinatie!
En die pony is erg knap <3

Valtyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 08:05

Wat een gave combinatie Gijs en Risky! En wat ontzettend knap dat zowel Gijs als Risky dit allemaal zo snel oppakken! En ja die voeten, dat is een aandachtspuntje maar ik heb zo'n vermoeden dat dat helemaal goed gaat komen! Chapeau! Ga zo door :)

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 08:27

Erg gave combinatie blijft het, hoop dat ze inderdaad nog een jaartje door kunnen rijden.

Waar ik me wel aan stoor is dat Gijs boven de sprong zijn hakken richting de pony heeft, en dus Risky waarschijnlijk onbedoeld een porretje geeft.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 08:31

Gaaf topic Kyrke!! Heb het al vaker gezegd, maar dit is echt een gouden combi!! Kunnen we ervoor zorgen dat Gijs niet meer groeit? :')

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 09:09

Knappe Gijs en Risky!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 09:26

Bedankt voor de leuke reacties!!

Gijs heeft altij wel moeit gehad met zijn voeten, maar niet zo extreem als dit. Denk dat het ook een stuk spanning is. Neemt niet weg dat hier wel aan gewerkt moet worden voor zowel de pony als hem wel zo fijn.

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 09:49

jou heb ik gezien! wat een mooi paardje zeg <3 Een van de mooiste die ik bij de brabantse gezien heb

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:05

Ik heb geen verstand van springen, maar de blik in de ogen van Gijs bij iedere sprong, GENIETEN!!!! Veel succes en plezier nog samen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:08

Hee, komt me bekend voor. Klopt dat, of zie ik dat nou verkeerd? :+

Afbeelding

Deze foto heb ik afgelopen zomer bij het ponyrennen geschoten!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:22

Ashleydk schreef:
Hee, komt me bekend voor. Klopt dat, of zie ik dat nou verkeerd? :+

[ Afbeelding ]

Deze foto heb ik afgelopen zomer bij het ponyrennen geschoten!

Ja dit zijn ze ook

Ginnybjalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:23

Mooie foto's! Maar mag ik vragen waarom hij dan al met sporen rijdt, als hij nog moet werken aan zijn voethouding?