Bedankt voor de tips! Ik ben het met jullie eens dat Noah zich teveel vasthoudt in de rug, is zeker iets waar we aan werken maar daar is maar zoveel mee te verbeteren, zal altijd een lastig punt blijven. Hij heeft helaas niet zijn bouw (en de techniek) mee. Vooral als hij zo enthousiast door het parcours gaat voelt het een beetje alsof hij als een hert over de sprongen gaat. Zijn galop is niet opwaarts en hij tilt zijn benen niet hoger op dan nodig, maar kort zou ik het ook niet noemen. meer, tsja, rastypisch, vanuit de ouders? Aantal van zijn halfbroers/zussen hebben hetzelfde 'loopje' in de galop.
Wel changeert hij heel snel van achter vanuit een wending, vind ik zelf bloedirritant 
Het is niet dat hij druk wordt van de hindernissen, die staan zeer regelmatig in de bak en daar is hij goed aan gewend met dressuur rijden. Het is echt het springen zelf waar hij zo heet van wordt. Nou moet ik zeggen dat dat in de buitenbak minder is, omdat dan alles wat ruimer opgebouwd is.
Cavalettiwerk is hij erg braaf in, is iets dat we met de training regelmatig, zeker 1x per week meepakken. Aantal cavaletti op de volte zetten, verschillende hoogten, en kruisjes met een balk er voor en er achter. Daar blijft hij na een paar keer ook mooi rond in, en kan dan rustig in de hand galopperen. Ik merk echt dat zodra wij een parcours, of op meer hoogte gaan springen hij zijn rug weg rukt en teveel aantrekt naar de sprong.
hihi, mijn filmer was de opa van een meisje van stal, die vond het al heel wat dat hij met een telefoon stond te filmen
zoomen en tussen de hindernissen staan/ verhogingen zoeken waagt hij zich niet aan! Was ook niet gepland om te gaan springen en al helemaal niet gepland om te filmen, beetje beholpen allemaal