parcours springen, tips zijn welkom

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

parcours springen, tips zijn welkom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 20:19

Ik doe het eens anders en zet weinig informatie neer over mij en mijn pony, ik wil een zo objectief mogelijke blik van Bokt :) ik ontvang graag tips, afkraken is wat minder leuk want we doen wel ons best :j

stills uit het filmpje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en het filmpje zelf :)

doei! :wave:

Afbeelding

Anoniem

Re: parcours springen, tips zijn welkom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:29

Ik kan het springen niet heel goed zien, maar ik vind je pony niet lekker galopperen. Heel krabbelig en kort. Lijkt ook of ie de rug wat vast houd, ik zou als doel eerst hebben om je pony over de rug te laten lopen en zo die galop wat te verbeteren. :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:38

Ziet er goed uit Tam! Ik heb niet echt tips voor je, Noah vindt het wel duidelijk erg leuk!

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:44

ik vind het er goed uitzien.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:18

Mijn tip is: ga zo door! :D
Ik vind hem niet krabbelig en kort (ook niet prachtig omhoog) maar wel dat hij een beetje te graag wil. :P (das uiteindelijk wel een fijne eigenschap) :')
En galopwissels! :))

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:27

Ik ben met Jolien eens dat ze wat kort loopt en ook niet lekker door haar lijf springt. Probeer meer ontspanning te krijgen en door z'n lijf te rijden. (Weet hoe moeilijk het is. Heb er ook een gehad die veels te graag wilde) Goede oefening hier voor is dressuren met hindernissen in de bak en als ie soepel en lekker loopt pak je een hindernisje mee.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:48

Wat JannetB en Jolien zeggen, meer ontspanning tussen en boven de hindernis. Noah houd zich nu erg gespannen en vast in zijn rug. Als hij meer over zijn rug loopt tussen de hindernissen zal hij ook een betere sprong laten zien (nu drukt hij zijn rug er uit)
Dressuur met balken/cavaletti's doen, dus rond voor en na de hindernis vragen. Keer stopzetten voor de hindernis als ie te veel er naar toe trekt, eventueel 2 passen achterwaarts en verder rijden en als ie dan wel ontspannen loopt opnieuw proberen. Loopt ie na de hindernis je nog te veel weg zet hem dan ook stil, weer eventueel 2/3 passen achterwaarts en verder rijden.
Of een cavaletti op de volte pakken, dan moet ie ook bij je blijven.
Zorg de volgende keer ook dat je filmer vast klaarstaat op een verhoging (of pas gaat filmen als ie daar staat) en de inzoomknop gebruikt, dan heb je zelf ook meer aan het filmpje ;)
En ja ik weet dat ik een hoop te miepen heb :P
Kan vast nog wel meer zeggen, maar daarvoor ben je vaak te ver weg. Wil je best een keer advies vanaf de grond geven hoor. Neem ik wel iets lekkers mee :P

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 00:40

Bedankt voor de tips! Ik ben het met jullie eens dat Noah zich teveel vasthoudt in de rug, is zeker iets waar we aan werken maar daar is maar zoveel mee te verbeteren, zal altijd een lastig punt blijven. Hij heeft helaas niet zijn bouw (en de techniek) mee. Vooral als hij zo enthousiast door het parcours gaat voelt het een beetje alsof hij als een hert over de sprongen gaat. Zijn galop is niet opwaarts en hij tilt zijn benen niet hoger op dan nodig, maar kort zou ik het ook niet noemen. meer, tsja, rastypisch, vanuit de ouders? Aantal van zijn halfbroers/zussen hebben hetzelfde 'loopje' in de galop.
Wel changeert hij heel snel van achter vanuit een wending, vind ik zelf bloedirritant :x

Het is niet dat hij druk wordt van de hindernissen, die staan zeer regelmatig in de bak en daar is hij goed aan gewend met dressuur rijden. Het is echt het springen zelf waar hij zo heet van wordt. Nou moet ik zeggen dat dat in de buitenbak minder is, omdat dan alles wat ruimer opgebouwd is.

Cavalettiwerk is hij erg braaf in, is iets dat we met de training regelmatig, zeker 1x per week meepakken. Aantal cavaletti op de volte zetten, verschillende hoogten, en kruisjes met een balk er voor en er achter. Daar blijft hij na een paar keer ook mooi rond in, en kan dan rustig in de hand galopperen. Ik merk echt dat zodra wij een parcours, of op meer hoogte gaan springen hij zijn rug weg rukt en teveel aantrekt naar de sprong.

hihi, mijn filmer was de opa van een meisje van stal, die vond het al heel wat dat hij met een telefoon stond te filmen :Y) zoomen en tussen de hindernissen staan/ verhogingen zoeken waagt hij zich niet aan! Was ook niet gepland om te gaan springen en al helemaal niet gepland om te filmen, beetje beholpen allemaal :j

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 07:38

Haha het blijft een arabier he :P
Miss ben je zelf ook wel onbewust wat onrustiger als je wat hoger springt, you never know.
Wel tof dat je er zo tussen kon dan en dat die opa je wou filmen :)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 18:24

Leuk zeg! Ik heb geen tips want ik heb er geen verstand van. Maar ik vind Noah wel heel schattig, zo enthousiast <3

Naboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 18:13

netjes! is dit een volbloed? *D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 20:59

goed gezien, hij is een Arabisch volbloed ja :j Applause (Juravel) x Zolitha v. Prins Abdullah nomar