Het harde werken, begint zijn vruchten af te werpen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

welmoed__

Het harde werken, begint zijn vruchten af te werpen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 14:52

Hallo. :wave:

Afbeelding

Ik heb Don nu ongeveer 2,5 jaar en ben sinds kort serieus begonnen met de wedstrijdsport.
Sinds juni sta ik op een ander plekje en dat bevalt me super. Ik ben van een grote manege, waar ik niks hoef te doen, naar vrienden gegaan die achter het huis 5 stallen hebben. Hier moet ik alles verder zelf doen, maar ik mis de luxe totaal niet.
Op mijn andere stal miste ik de goede begeleiding en bleef ik eigenlijk steken. Nu op mijn nieuwe stal heb ik betere begeleiding en kom ik nu ook verder.

Hier een filmpje van februari dit jaar, mijn eerste concours.

En hier het filmpje van gisteren. Paardlief was weer erg kijkerig, wat laatste tijd beter ging. Mijn afstanden worden veel beter en daar ben ik erg blij mee. Ook mijn tempo is veel beter geworden, want dat was in het begin gewoon veel te laag omdat ik heel erg op save reed. Nu ik meer vertrouwen heb gekregen, rijdt ik hem ook meer, waardoor hij ook beter begint te springen.
Op het eind is nog een mooie blunder, ik viel er BIJNA af. Gelukkig heb ik mezelf na 8 pirouettes weer omhoog kunnen hijsen en ben ik weer in het zadel geklauterd.

En nog een paar foto's om het af te sluiten. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Reactie zou leuk zijn, maar houdt het wel vriendelijk. We zijn nog zo hard aan het oefenen. :wave:

madelaine

Re: Het harde werken, begint zijn vruchten af te werpen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 14:54

Wat een leuke combinatie! :)

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 14:55

Wauw! Wat een prachtig paard zeg . Ik vind het er prima uitzien, ga zo door.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:15

Leuk topic welmoed :) knappe Don!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:19

Leuk hoor! Mooi dat jullie zo vooruit gaan. En je hebt een tof paard!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:26

Jullie zijn een leuke combinatie. Fijn dat het zoveel beter gaat.
Als ik je een tip mag geven: Ik vind jou balans/zit niet heel overtuigend. Heb je een instructeur die jou kan helpen om dat te verbeteren?
Vervolgens zullen jullie je zekerder voelen en nog meer vooruitgaan. Succes.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 15:36

Heb je helemaal gelijk in, mijn zijn beweging werkt niet erg mee. Hij valt haast niet uit te zitten, waardoor het er wat onrustig uit ziet.
Het duiken boven de hindernis en het er naast hangen, word nog aan gewerkt. Thuis gaat dat al aardig goed, maar op wedstrijd heb ik iets meer spanning waardoor het soms even vergeten word.

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:39

gave foto's! mooi paard....veel succes en plezier samen +:)+

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 17:12

Goed oefenen met 'in je centrum blijven'... ook bij de dressuurles en lichtrijden. Het lijkt er op dat jij je zwaarte-/balanspunt iets te hoog hebt. Dat zit onder je navel.
Vervolgens is het boven de sprong ook 'appeltje-eitje' (nou ja, zo ongeveer dan :D)
Zelf heb ik veel geleerd door mij te verdiepen in Centered Riding. Aan te bevelen!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 18:20

Wat bedoel je met "in je centrum blijven"? En kun je me wat meer uitleggen over wat je bedoelt met zwaarste/balanspunt.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:27

Leuk overzicht Welmoed! Jullie gaan zichtbaar vooruit. Fijn dat het alleen maar beter gaat met jullie! :D

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:38

De derde sprong in het tweede filmpje heb je alsnog heel goed opgelost :j ziet er al goed uit!
Ga zo door :D

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 19:49

xTitanic schreef:
De derde sprong in het tweede filmpje heb je alsnog heel goed opgelost :j ziet er al goed uit!
Ga zo door :D

Ja, dat flikt hij me wel vaker, dus ik dacht; jij rotzak, je zult er ook overheen gaan ook. :') Nou dat heb ik dus voor elkaar gekregen en ook veel positieve reacties op gekregen. :j

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 20:11

Kei leuk paardje man! Kan ook echt een leuk rondje springen!! Klein tipje misschien, had al gelezen dat je aan je tempo aan het werken bent, ik denk als je hem meer verzameld (niet langermer ) maar meer onder je houden dan heb je een super paard onder je kont meid! Ga zo door veel succes :D

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 21:24

Kozbi schreef:
Kei leuk paardje man! Kan ook echt een leuk rondje springen!! Klein tipje misschien, had al gelezen dat je aan je tempo aan het werken bent, ik denk als je hem meer verzameld (niet langermer ) maar meer onder je houden dan heb je een super paard onder je kont meid! Ga zo door veel succes :D

Het verzamelen komt nog, ik ben nu nog bezig met het voorwaarts rijden. Ik ben bang, dat als ik nu ga werken aan het verzamelen, dat ik terug ga vallen in het oude en dus onder mijn tempo door het parcours ga.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 23:56

welmoed__ schreef:
Kozbi schreef:

Het verzamelen komt nog, ik ben nu nog bezig met het voorwaarts rijden. Ik ben bang, dat als ik nu ga werken aan het verzamelen, dat ik terug ga vallen in het oude en dus onder mijn tempo door het parcours ga.

Alles op zijn tijd toch! Vooral niet haasten meid! Maar maar meters dan kin je er vanzelf! Echt een leuke combinatie :D

xEstherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 17:14

Heee die foto's zijn gemaakt op de manege waar ik rij hahha

mooie foto's en mooie combinatie

Roos1610

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 17:18

Vooruitgang is duidelijk zichbaar! +:)+

Leuke combinatie ook.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 17:25

Duidelijke vooruitgang zichtbaar, nog wat werken op je balans, dat gaat het wisselen ook veel gemakkelijker maken, als je puur op gewicht kan wisselen ga je veel minder tijd kwijtspelen.

Judith1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 21:41

Mooie foto's!! En wat zit je netjes! :))

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 11:19

Leuk dat Centered Riding wordt genoemd :j mijn moeder is instructrice en ik heb er echt veel baad bij gehad welmoed!

Jullie zijn onwijs gegroeid, echt top! Op naar een springend 2015 voor ons beide *\o/*

porcelain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:32

Oh, leuk zeg, een wolfgang! Herken 'm heel erg in een wolfgang die ik gereden heb. Qua uiterlijk, maar ook de manier waarop ie loopt/springt.
Heb jij ook de ervaring dat t over t algemeen wat stugge paarden zijn, met een liever lui dan moe mentaliteit? In een reactie geef je aan dat je eerst wilt werken aan t tempo en dan pas aan de verzameling. Heel begrijpelijk bij dit type paarden (er van uitgaande dat jouw paard vergelijkbaar is). Vind t zelf niet gemakkelijk, rijd liever een wat heter paard dat naar de sprong trekt, dus fijn om te horen dat je het gevoel hebt dat je vooruitgang boekt! Afstanden zijn nog niet overal goed, maar dat gaat vast komen op het moment dat je m makkelijker in t goede tempo houdt en wat meer kunt gaan verzamelen.
Succes!

porcelain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:37

Oeps, ik dacht dat het filmpje gezien te hebben van je laatste parcours, kom ik er nu achter dat dat je eerste parcours was. Slim...
Vooruitgang is er zeker! Tempo en afstanden stuk beter dan eerste parcours idd.