Diallo @ Stage bij Rik Geirnaert 7-8 augustus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nenahdm

Diallo @ Stage bij Rik Geirnaert 7-8 augustus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 00:13

Hai :D zoals in mijn vorig topic vermeld zou er een topic komen van mijn 2 stage dagen. Hier is hij dan!
Eindelijk had ik eens het geld bijeen geraapt om nog eens een stage te volgen. Helaas is dat dan ook bijna het enigste wat ik mij kan permitteren 'eens in de tijd'. Maar ik ga er zeker aan werken zodat ik minstens 1 keer per maand een dressuur en springles kan hebben. Het is ook niet zo dat ik te onervaren ben om zelf veel te oefenen dus aub geen commentaar daarover, ik moet mijn paard de helft afbetalen (stalgeld) + alle medische kosten en zo heb ik niets meer over om te spenderen aan andere dingen :( Maar oke, hier gaat het nu niet om maar dan is dat even uitgelegd :')

Het ging helemaal goed bij de twee springlessen! Diallo was heel werkwillig en die oortjes naar voor zaten er zeker op :D En als ik zie waar we 5 jaar geleden stonden, of nouja 3 jaar geleden ook nog, die was gewoonweg niét vooruit te branden ;) Nu zijn we eindelijk over dat struikelpunt!

De eerste dag bij de springles is het dus aaaaltijd een lijntje springen, maar niet zomaar eentje, neenee eentje van 10 sprongen :') Zonder stijgbeugels, zonder handen en voor de durvers zonder zadel :))
Zoals eerder gezegd, Diallo was heel werkwillig. En hij wil alles meteen klaar hebben en gaat hij soms enorm hard over de 10 balken, inclusief als er wat sprongetjes bij staan. Ik moest hem heel rustig rijden maar dan komt ook meteen zijn luiheid weer boven waardoor we stilvallen midden in het lijntje :P Maar over het algemeen gaat het wel goed! Alleen mag hij wat soepeler over de hogere in-uitjes na elkaar.

Zonder stijgbeugels want het was ons allemaal veel te gemakkelijk :') ja je ziet het wel aan m'n kop haha :+
Afbeelding

Afbeelding

:')
*KLIK*

Afbeelding

En ik was 1 van de durvers natuurlijk, maar ik heb al tig keer zonder zadel gesprongen, waarom zou dit dan niet lukken? ;) (HD)

De tweede dag is het altijd parcours, deze keer toch een pittig parcours van 13 sprongen :P En laatst stond hij op 1m ongeveer. Het ging redelijk vlot, alleen waren er een aantal moeilijke wendingen bij waar meneer vaak overkruist terecht kwam. Maar op het einde nog eens die paar sprongen genomen en toen ging het goed :) Volgens Rik ben ik zeker klaar om op jumping te gaan, nou, als ik de kans krijg.. ;)

Eerst rustig over de enge dingen draven en galopperen, zo, nu kan hij die achterhand wel gebruiken :')
Afbeelding

Parcours leren :') eeehhh.. nog een keer aub :))
Afbeelding

De eerste oefening was heel het parcours rijden op een heel rustig maar actief tempo, altijd een galoppasje meer. Diallo begint soms snel te lopen maar het ging goed! bijna perfect
Afbeelding

Nu rond de 80, nog steeds rustig op dezelfde manier gereden.
Vind deze foto echt leuk!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En maar kijken naar de volgende sprong, goed bezig Nenah :):)
Afbeelding

Afbeelding

Die houding :')
Afbeelding

Hielen...
Afbeelding

Afbeelding

http://oi60.tinypic.com/2ls8qf.jpg

Dusss... bij deze weer aan 15 foto's.
Even ter vergelijking, dit was ik op de stage vorig jaar! vriendin is ondertussen al beter geworden met foto's getrokken, die heb ik ook gekweekt :')
xTitanic @ [SPR-ITP] Stage bij Rik Geirnaert

De stage was dressuur én springen, hierbij een foto van de dressuur.
*KLIK*

Va heel de stage heb ik geen enkele balk geraakt. Trots op mezelf :')

Reactie zou heel leuk zijn *\o/*
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 09-08-14 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link geplaatst, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

Anoniem

Re: Diallo @ Stage bij Rik Geirnaert 7-8 augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 00:22

Goh leuk paard zeg, volgensmij zit hij wel fijn!

Ik vind je houding goed, je kan iets meer mee geven maar je houdt je teugels wel op contact door ze iets langer te laten (dus je belemmert je paard niet)

Knap hoor!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 00:31

Dankjewel! :)
Sinds ik de opmerking heb gekregen dat ik boven de sprong te veel meegaf ben ik er echt overdreven op gaan letten :P . Maar het is nu ook omdat we heel rustig gecontroleerd moesten rijden en hij kan dus nogal snel beginnen lopen in plaats van gewoon galopperen (heeft een korte galoppas en hij moet langer worden). Vandaar ook wel

En geloof me, hij is niet makkelijk uit te zitten maar omdat ik het al zoveel heb gedaan.. :')

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:14

Diallo is echt een prachtig paard en jullie kunnen samen heel goed springen!

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:22

Superleuke combi zijn jullie :D Ziet er heerlijk uit!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 13:01

Dankje :D

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:16

het was echt balen dat ik dit jaar niet mee kon doen op 1 van de 2 stages
Leentje vroeg nog of we konden komen, maar ja twas net in de week dat ik moest werken ^^
maar ik vind het altijd super gave stages bij Rik :) heb daar ook al veel geleerd, niet alleen van het springen, maar ook dressuur :)
moet wel nog altijd denken aan hoe bang mijn paard was van Coolie (hoe je de naam ook schrijft, de bonte) ^^ mijn paard dacht zeker dat het een koe was die op de wei stond ^^
en zijn lijntjes, dat komt ieder keer aan buurt ^^
het ziet er goed uit bij jullie tweetjes ;)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 13:54

Ah was anders wel leuk geweest! in het voorjaar zal hij waarschijnlijk ook nog 1 geven. Maar ik hoop er toch elk jaar eentje mee te doen :D
Haha ja die bonte, wel een leuk paard. Nu hadden ze allemaal een vliegendeken om, moest Diallo ook eens dubbel kijken naar die zebra's in de weide :')
Als je nog eens gaat en je wenst foto's, ik wil mij altijd wel opofferen :))
Dankjewel!

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 14:08

xTitanic schreef:
Als je nog eens gaat en je wenst foto's, ik wil mij altijd wel opofferen :))

daar hou ik je aan!!!
maar de laatste tijd een paar leuke stages zien passeren :)
- Rik Geirnaert
- Quinten Bradt
- Donaat Brondeel

^^ als ik kon deed ik ze allemaal mee ^^
maar momenteel volg ik les bij Thomas Genin en Vincent Martens :)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 14:13

Kon ik maar zo gemakkelijk aan vervoer + het geld komen _O- had ik er ook wel wat meer gedaan :')
Maar hopelijk een jobke doen komend schooljaar en kan ik wel eens wat extra betalen :D met mijn fotografie en tekeningen haal ik het net om mijn paard af te betalen maandelijks (de helft) achja, tenminste, ik kan m'n paard houden :+

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 14:15

haha ja, ik heb geen paard, dus die kosten heb ik niet ^^ en vervoer, de eigenaar van de paarden wil mij overal naar toe brengen ^^ dat geluk heb ik wel :) en als hij niet kan, vraag ik het aan een goede vriend die altijd wel wil voeren :) maar ik hoop ooit zelf eens mijn BE rijbewijs te doen :) dan kan ik zelf rijden

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 14:16

Leuk paard zeg ziet er allemaal erg vriendelijk uit.

(kleine tip voor de volgende keer doe een normaal t-shirt aan met springen je hebt nu best wat inkijk :-) )

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 14:22

Chansaarke! voor mijn 21 ga ik toch ooit emigreren naar amerika(misschien zelfs volgend jaar), zal ik diallo helaas moeten verkopen (hopelijk kan hij naar iemand die ik goed ken), of hij gaat mee maar dat kost enorm veel geld.. maar aangezien ik fotografie wil studeren en heel erg gediend ben met een goede camera (liefst de mark lll :') ) en ik veel wil reizen.. kan ik het geld dat ik krijg voor hem enorm goed gebruiken :(
Moeilijke keuze :P

@genja, het is maar waar je je aan ergert zeker :') kan me niet echt iets schelen en met zulk warm weer doe ik niets anders aan haha. Fotograaf moet maar meer van de zijkant foto's nemen :Y)