Opa Quintos op springwedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Opa Quintos op springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 10:43

Halloo, wie had nou gedacht dat ik ooit eens een topic op SPR ITP zou maken?!
Afgelopen zaterdag 28/6 was er een onderling springwedstrijdje op de manege waar ik rijd, en samen met twee anderen hebben wij ook meegedaan op onze eigen pony's in de categorie 70cm. Aangezien ik thuis geen goed springmateriaal heb en dus bijna nooit met Quintos spring, was het allemaal wat spannend, maar dat was nergens voor nodig want Q sprong als een volleerde springpony overal over heen! :D

Quintos is een onderhand al 27-jarige ruin waar ik vooral mee buitenrijd. We hebben een wat lastig jaren achter de rug met veel ziekte, ondervoeding en gedoe, maar we komen er langzaam maar zeker weer boven op en Q is fitter dan ooit!

Q en ik vinden springen allebei erg leuk, maar we kunnen het beiden niet zo goed. Dat in combinatie met de spanning en de nieuwigheid van een heel parcoursje springen hadden we wat probleempjes met het uitkomen wat mijn houding en zit niet heel veel goeds heeft gedaan :+ Ik weet mijn verbeterpunten dus dat ik er als een zoutzak opzit hoeft niet tig keer herhaald te worden. :)

1. Hindernis twee, ponylief weet niet zo goed waar die z'n benen moet laten
Afbeelding

2. Hindernis drie, een waaier. Deze zag er enorm breed uit te paard gezien en ik was heel bang dat Q er midden in zou springen maar het viel hartstikke mee :o
Afbeelding

3. Hindernis 5, blij koppie van Q <3
Afbeelding

4. Hindernis 6, deze kwam na een aardig krappe bocht en was ook nog 'ns een oxer wat we niet gewend zijn. Hierna hebben we een klein stukje gedraafd om weer even wat rust er in te krijgen, en daarna hebben we ons weer super herpakt!
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. En de laatste hindernis, nummer 9. Hier konden we lekker lang aanrijden en we kwamen op deze sprong ook super uit!
Afbeelding

7.
Afbeelding

Ook had ik die ochtend nog een parcours 80cm gesprongen met lespaard Amy. Helaas had Amy er vandaag totaal geen zin in en zijn we na 10+ weigeringen na sprong twee gestopt. Nog wel een draffoto voor 't idee. Ik had nog geen rijfoto's van mij en Amy en ik vind zo'n groot paard wel erg sjiek staan. :o
Afbeelding

En zondag nog even een lekker stukje gewandeld met Q om de eventuele spierpijn er uit te lopen
Afbeelding

MyHu

Re: Opa Quintos op springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:46

Ziet er goed uit hoor!
Jammer van Amy!

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:48

Leuke pony, en wat fit voor zijn leeftijd!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:49

"Opa" Quintos ziet er nog helemaal niet uit als een opa ;) En hij heeft er duidelijk wel lol in, top!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 10:54

Wat een leuke reacties, dank jullie wel! :D Inderdaad jammer van Amy, maargoed, ik heb gelukkig een top parcours met Q gesprongen en volgend jaar ga ik gewoon een nieuwe poging doen met Amy :) En lol heeft Q zeker, hij vind 't altijd erg leuk om te springen!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 07:05

Vind foto 5 de mooiste Aniek ... :j
Fitte Q ...die z,n best doet ..

Maar moet zeggen je misstaat ook niet op een paard :D , al had Amy geen zin . :(:)

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:29

Hij doet het wel maar mooi met zijn 27 jaar! Chapeau!
Ik kan dit geen bejaardengym noemen dus mijn complimenten.
En zo'n groot paard misstaat je zeker niet. Ben benieuwd hoe een Teke je staat. <<)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 21:03

Foto 5 is ook mijn favoriet Jeanette :D En yes ik vind zo'n groot paard ook zeker niet verkeerd staan, al voel ik me toch wel altijd erg veilig op m'n eigen kleine fijne paardje :+ Ben ook zeer benieuwd hoe 'n Teke mij gaat staan Jorieke!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:25

Nog maar een maandje... begint het al te kriebelen? Zal wel een beetje omschakelen zijn van een pony naar een Teke, al vond ik de mijne vanaf het eerste moment zó vertrouwd is dat toch anders omdat het je eigen is.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 19:14

JoSav schreef:
Nog maar een maandje... begint het al te kriebelen? Zal wel een beetje omschakelen zijn van een pony naar een Teke, al vond ik de mijne vanaf het eerste moment zó vertrouwd is dat toch anders omdat het je eigen is.

Ik ben superrrr excited :):) Ik zal Q heel erg missen maar ik heb het met de eigenaar overlegd en hij zal goed worden verzorgd door de eigenaar & een erg goeie vriendin van mij, dat lucht echt enorm op want daar zag ik wel heel erg tegenop, om m'n paardje hier te laten voor zo lang terwijl 't echt een zorgenkindje is qua voeding & medicatie die hij nodig heeft.
Ik ben gelukkig gewend om meerdere paarden te rijden omdat ik dus ook op de manege rijd, dus dat scheelt al wel een hoop denk ik. Zo lang ze maar niet als grote, brede tuigers draven kan ik er meestal wel goed mee om :D

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:18

He, Aniek, ik wil ook wel foto's zien van jou op n Teke he :P

Nee even serieus, ziet er goed uit hoor! En super dat Q toch maar ff alles zo uit zijn mouw schud :D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 19:25

Kom maar een keer foto's maken *D
Ja wat 'n topper he!

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:26

Ja, ik kom wel foto's maken van Q als we allebei weer terug zijn haha ;)

Maar echt, ik wil foto's van jou in Estonia, het moet.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 19:34

Doen we! :):)
Ik weet niet of ik 'n fotograaf heb daar, dat is 'n beetje een dingetje.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:36

Oh Teke gangen zijn gewoon magisch, dat zit als een luie zetel. :D
Fijn dat je Q met een gerust hart in NL kunt laten. Dat scheelt een hoop.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 19:51

Oh dat moet dan wel goedkomen! :D
Ja ben d'r echt heeeeel blij mee, heb er ook meteen weer een heel stuk meer zin in :)

gerda75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:04

Leuke foto's en dito pony!