Afgelopen zaterdag 28/6 was er een onderling springwedstrijdje op de manege waar ik rijd, en samen met twee anderen hebben wij ook meegedaan op onze eigen pony's in de categorie 70cm. Aangezien ik thuis geen goed springmateriaal heb en dus bijna nooit met Quintos spring, was het allemaal wat spannend, maar dat was nergens voor nodig want Q sprong als een volleerde springpony overal over heen!

Quintos is een onderhand al 27-jarige ruin waar ik vooral mee buitenrijd. We hebben een wat lastig jaren achter de rug met veel ziekte, ondervoeding en gedoe, maar we komen er langzaam maar zeker weer boven op en Q is fitter dan ooit!
Q en ik vinden springen allebei erg leuk, maar we kunnen het beiden niet zo goed. Dat in combinatie met de spanning en de nieuwigheid van een heel parcoursje springen hadden we wat probleempjes met het uitkomen wat mijn houding en zit niet heel veel goeds heeft gedaan
Ik weet mijn verbeterpunten dus dat ik er als een zoutzak opzit hoeft niet tig keer herhaald te worden. 
1. Hindernis twee, ponylief weet niet zo goed waar die z'n benen moet laten

2. Hindernis drie, een waaier. Deze zag er enorm breed uit te paard gezien en ik was heel bang dat Q er midden in zou springen maar het viel hartstikke mee

3. Hindernis 5, blij koppie van Q

4. Hindernis 6, deze kwam na een aardig krappe bocht en was ook nog 'ns een oxer wat we niet gewend zijn. Hierna hebben we een klein stukje gedraafd om weer even wat rust er in te krijgen, en daarna hebben we ons weer super herpakt!

5.

6. En de laatste hindernis, nummer 9. Hier konden we lekker lang aanrijden en we kwamen op deze sprong ook super uit!

7.

Ook had ik die ochtend nog een parcours 80cm gesprongen met lespaard Amy. Helaas had Amy er vandaag totaal geen zin in en zijn we na 10+ weigeringen na sprong twee gestopt. Nog wel een draffoto voor 't idee. Ik had nog geen rijfoto's van mij en Amy en ik vind zo'n groot paard wel erg sjiek staan.

En zondag nog even een lekker stukje gewandeld met Q om de eventuele spierpijn er uit te lopen
En hij heeft er duidelijk wel lol in, top!
Ik zal Q heel erg missen maar ik heb het met de eigenaar overlegd en hij zal goed worden verzorgd door de eigenaar & een erg goeie vriendin van mij, dat lucht echt enorm op want daar zag ik wel heel erg tegenop, om m'n paardje hier te laten voor zo lang terwijl 't echt een zorgenkindje is qua voeding & medicatie die hij nodig heeft.