Vandaag hadden Sylvester en ik ons springdebuut op CH Harkstede. Voorheen hebben we alleen dressuur gereden, en ook bij de vorige eigenaren heeft hij nog niet wedstrijden gesprongen. We rijden nu M1 dressuur, en het valt te merken dat dit echt zijn max van niveau is, ook door zijn slechte schouder. Hij doet enórm zijn best, maar het lukt niet altijd even goed.
Springen is iets wat Syl juist heel graag doet, zijn logica is: "Waarom zou ik weigeren? Er over heen is toch veel leuker?!", en hij weigert dus eigenlijk nooit, haha! Daarom hebben we besloten om vandaag ons springdebuut te houden. Wel in de BB, omdat we nog nooit zo'n parcours hadden gesprongen.
Het oefenrondje ging al heel fijn, foutloos! In de 'officiële' ronde ging het al helemaal goed! Ook foutloos, binnen een minuut gereden en 73,5 stijlpunten! Een 7,5 op wijze van rijden, 7 op houding en zit en 8 op algemene indruk. Ik was zo blij en trots! Bleek ook nog eens dat we de 2e prijs hadden gewonnen! Dus te pony een ereronde galopperen
Wat gaaf zeg! Na de ereronde door naar de dressuur, ondanks de strenge juryleden en dat wij beide moe begonnen te worden toch aardig fijn gereden! Erg tevreden in ieder geval, en fijn commentaar. 176 en 175 punten

De foto's:
1. Geconcentreerd koppie bij het losrijden

2. Losrijden

3. Hindernis 2

4. Knappe pony!

5. Hindernis 5!

6. En de ereronde!

7. Ereronde!

8. Dressuur

9. Dressuur

10. Schouderbinnenwaarts

11. Galop

12. Draf

13. Draf

-----
We gaan nu wat springwedstrijden inplannen, en wat dressuur schrappen. Natuurlijk blijven we doortrainen met de dressuur, maar we merken wel dat er écht hoog niveau nodig is om winst te kunnen scoren. Ik betaal mijn proeven allemaal zelf, en dan wacht ik liever weer tot het echt goed gaat met trainen, en dan weer een dressuurwedstrijdje meepakken. Ik heb sowieso ook mijn doel gehaald, M1 met winst!
Springen is daarnaast ook gewoon heel erg leuk! Syl wordt blij, ik word blij: helemaal top!

Tips zou ik erg leuk vinden, reacties ook

Groetjes Nynke