Eerste keer springen na ongeluk.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liesbeth1994

Eerste keer springen na ongeluk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 21:05

Hoi allemaal!
Ongeveer 5 en een half jaar geleden heb ik een ongeluk gehad met springen. Gelukkig heb ik er niks ernstigs aan overgehouden behalve de angst voor springen.
Het rijden zelf gaat na al die jaren beter dan ooit met goede hulp en veel geduld.
Nu lagen er gisteren twee hindernissen in de bak. Ik zei dat ik er wel omheen zou rijden (heb ik toen ook gedaan). Totdat ik werd gevraagd om de pony van iemand daar te rijden. Die vind het heel leuk om te springen. Dus zijn we de uitdaging aangegaan om mij eens over een hindernis te krijgen. En na wat balkjes en kleine kruisjes waar ze gewoon overheen hobbelde zijn we weer een stapje verder gegaan en heb ik voor het eerst sinds mijn ongeluk gesprongen!!!

Voor een gemiddelde ruiter is dit een sprongetje van niks. Maar ik ben er al heel blij mee dat ik mijn springangst heb overwonnen. Het zal rijtechnisch ook niet bijzonder wezen. Maar wil de fotos toch even laten zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

*D

Sjolvir

Re: Eerste keer springen na ongeluk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:10

Super dat je het nu weer durft! Gaat vast smaken naar meer.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:13

Wow wat knap van je ! Stapje voor stapje het springen weer rustig opbouwen!

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:17

Vind het heel dapper van je, weet hoe moeilijk het is als je angstig bent. Maar de foto's zien er goed uit, dus lekker door gaan zo... +:)+

lvdgraaff

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:17

Al heel goed dat je de eerste stap hebt genomen! Kan je trots op zijn!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:20

Goed van je! Je moet toch ergens beginnen, dus een laag sprongetje is goed toch. Trots op je!

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:23

Wat goed! Ik herken het helemaal, mijn eerste sprong na mijn harde val was zo'n klein huppeltje dat ik er zelf nog overheen had kunnen kruipen :') Maar toch hielp dat al en het smaakte inderdaad naar meer :) Toch al weer wat hoge sprongen gemaakt en ik weet weer waarom ik het zo leuk vond :)

Je zal zien dat je dat ook zult krijgen :)

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:24

wow super!! echt heel dapper

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:26

Super dat je het weer durft! Ga zo door +:)+

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 21:53

Dank jullie wel voor de leuke reacties!!

Juist omdat het zo ongedwongen was denk ik dat ik er daarom klaar voor was. En deze pony vind het ook echt heel leuk om te doen.
Smaakt inderdaad naar meer! Lekker rustig opbouwen inderdaad.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:59

Ah wat super goed van je! :D
Gefeliciteerd is wel op z'n plaats! *\o/*

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:06

Wat goed van je +:)+

Herkenbaar verhaal ook. Ook ik heb een naar ongeluk gehad met springen en werd daarna ontzettend onzeker. Gelukkig nu een super betrouwbare springer waar ik mee mag oefenen en laatst voor het eerst weer iets hoger gegaan, zonder angst en met vertrouwen! En inmiddels zelfs al begonnen met crossen!
Dus je komt er wel!!

Kimmetje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:22

Wat goed van je dat je weer gesprongen hebt!
Mag ik vragen wat je voor ongeluk gehad hebt?

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 16:00

Saar88 dat zou wat wezen als ik ooit ook eens zou gaan crossen.hihi

Kimmetje02 dat mag! We gingen in de les springen. Ik zat toen nog op een manege in een groepsles. Ik reed op een paard dat er maar weing zin in had en we moesten, als ik er nu over na denk, een veel te hoge hindernis gelijk springen voor mensen die dit zelden tot nooit hebben gedaan. Die van mij was niet vooruit te branden dus kwam mijn instructeur er achteraan hollen met een longeer zweep. Paard ging over de zeik met flinke bokken (bijna een ijzer tegen de instructeur zijn hoofd hoorde ik later) en ging uit paniek gelijk de best hoge hinernis over. Toen klapte ik achterover plat met mijn rug op de grond en mijn hoofd tussen het paard haar benen. Wat daarna is gebeurd kan ik me nog steeds niet indenken. Mijn moeder (die na maanden zeuren eindelijk eens bij de les wou komen kijken met haar paardenangst) zat in de kantine en zag alles gebeuren. Ze zei dat de andere mensen en medewerkers daar riepen dat ik dood was. Mijn moeder bleef kalm, daar was ze zelf ook verbaasd over. Ze is naar mij toe gegaan en toen schijn ik 'wakker' te zijn geworden en na een paar minuten heeft de instructeur mij weer op het paard gezet. Ik weet, zoals ik al zei, hier niks meer vanaf dus heb ik op de automatische piloot verder gereden.

Pas toen ik thuis op de bank zat was ik weer helemaal bij. Maar ik wist nog steeds niet wat er was gebeurd na de val. Ik raakte best in paniek. Had het paard niks? Heb ik haar afgezadeld (dat was niet zo. Paard werd de volgende les weer gebruikt). Waarom weet ik er niks meer vanaf? Zijn de andere mensen geschrokken?

Nu nog steeds weet ik niet uit mezelf wat er is gebeurd. Alles wat ik weet heeft mijn moeder me verteld.

Toen ben ik gelijk daar met rijden gestopt. Maar na een half jaar pauze begon het toch weer te kriebelen en ben ik stap voor stap overnieuw leren rijden. Eerst echt alleen een half uur stappen en nu....zoals je ziet, doe ik bijna alles weer! :)
Dit is overigens op een hele leuke pensionstal!!!

Beetje lang maar dit is het hele verhaal.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:02

Ik snap het, ik heb ook springangst gehad en dan zijn die lage hindernisjes al heel wat! Toppie :D

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 16:06

Hihi ja vond balkjes lopen al hoog zat :p

Kimmetje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:21

Liesbeth1994 schreef:
Saar88 dat zou wat wezen als ik ooit ook eens zou gaan crossen.hihi

Kimmetje02 dat mag! We gingen in de les springen. Ik zat toen nog op een manege in een groepsles. Ik reed op een paard dat er maar weing zin in had en we moesten, als ik er nu over na denk, een veel te hoge hindernis gelijk springen voor mensen die dit zelden tot nooit hebben gedaan. Die van mij was niet vooruit te branden dus kwam mijn instructeur er achteraan hollen met een longeer zweep. Paard ging over de zeik met flinke bokken (bijna een ijzer tegen de instructeur zijn hoofd hoorde ik later) en ging uit paniek gelijk de best hoge hinernis over. Toen klapte ik achterover plat met mijn rug op de grond en mijn hoofd tussen het paard haar benen. Wat daarna is gebeurd kan ik me nog steeds niet indenken. Mijn moeder (die na maanden zeuren eindelijk eens bij de les wou komen kijken met haar paardenangst) zat in de kantine en zag alles gebeuren. Ze zei dat de andere mensen en medewerkers daar riepen dat ik dood was. Mijn moeder bleef kalm, daar was ze zelf ook verbaasd over. Ze is naar mij toe gegaan en toen schijn ik 'wakker' te zijn geworden en na een paar minuten heeft de instructeur mij weer op het paard gezet. Ik weet, zoals ik al zei, hier niks meer vanaf dus heb ik op de automatische piloot verder gereden.

Pas toen ik thuis op de bank zat was ik weer helemaal bij. Maar ik wist nog steeds niet wat er was gebeurd na de val. Ik raakte best in paniek. Had het paard niks? Heb ik haar afgezadeld (dat was niet zo. Paard werd de volgende les weer gebruikt). Waarom weet ik er niks meer vanaf? Zijn de andere mensen geschrokken?

Nu nog steeds weet ik niet uit mezelf wat er is gebeurd. Alles wat ik weet heeft mijn moeder me verteld.

Toen ben ik gelijk daar met rijden gestopt. Maar na een half jaar pauze begon het toch weer te kriebelen en ben ik stap voor stap overnieuw leren rijden. Eerst echt alleen een half uur stappen en nu....zoals je ziet, doe ik bijna alles weer! :)
Dit is overigens op een hele leuke pensionstal!!!

Beetje lang maar dit is het hele verhaal.

OMG!
Wat een erg verhaal!
Heb je niks over gehouden van die val?

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 20:40

Nee had echt een engeltje op mn schouder. Ze hadden minstens een breuk verwacht maar ik had op spier en hoofdpijn na niks.
Heb het echt getroffen.

Sachavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:49

Ik vind het knap je dat je toch je angst hebt overwonnen!

SophieMitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:53

Super dat je je angst hebt overwonnen! :j