Saar88 dat zou wat wezen als ik ooit ook eens zou gaan crossen.hihi
Kimmetje02 dat mag! We gingen in de les springen. Ik zat toen nog op een manege in een groepsles. Ik reed op een paard dat er maar weing zin in had en we moesten, als ik er nu over na denk, een veel te hoge hindernis gelijk springen voor mensen die dit zelden tot nooit hebben gedaan. Die van mij was niet vooruit te branden dus kwam mijn instructeur er achteraan hollen met een longeer zweep. Paard ging over de zeik met flinke bokken (bijna een ijzer tegen de instructeur zijn hoofd hoorde ik later) en ging uit paniek gelijk de best hoge hinernis over. Toen klapte ik achterover plat met mijn rug op de grond en mijn hoofd tussen het paard haar benen. Wat daarna is gebeurd kan ik me nog steeds niet indenken. Mijn moeder (die na maanden zeuren eindelijk eens bij de les wou komen kijken met haar paardenangst) zat in de kantine en zag alles gebeuren. Ze zei dat de andere mensen en medewerkers daar riepen dat ik dood was. Mijn moeder bleef kalm, daar was ze zelf ook verbaasd over. Ze is naar mij toe gegaan en toen schijn ik 'wakker' te zijn geworden en na een paar minuten heeft de instructeur mij weer op het paard gezet. Ik weet, zoals ik al zei, hier niks meer vanaf dus heb ik op de automatische piloot verder gereden.
Pas toen ik thuis op de bank zat was ik weer helemaal bij. Maar ik wist nog steeds niet wat er was gebeurd na de val. Ik raakte best in paniek. Had het paard niks? Heb ik haar afgezadeld (dat was niet zo. Paard werd de volgende les weer gebruikt). Waarom weet ik er niks meer vanaf? Zijn de andere mensen geschrokken?
Nu nog steeds weet ik niet uit mezelf wat er is gebeurd. Alles wat ik weet heeft mijn moeder me verteld.
Toen ben ik gelijk daar met rijden gestopt. Maar na een half jaar pauze begon het toch weer te kriebelen en ben ik stap voor stap overnieuw leren rijden. Eerst echt alleen een half uur stappen en nu....zoals je ziet, doe ik bijna alles weer!
Dit is overigens op een hele leuke pensionstal!!!
Beetje lang maar dit is het hele verhaal.