Afgelopen donderdag had ik weer een springlesje met Rubio. Tijdens de les zijn er foto's gemaakt en die wilde ik graag met jullie delen. We hebben een hele lange tijd niet gesprongen en zijn dit sinds kort weer aan het oppakken. We zijn op dit moment aan het werk met de controle tussen de hindernissen en met het landen in de goede galop. Dit vindt hij namelijk erg lastig. Ik weet dat mijn springhouding verre van goed is en dat er nog een hoop aan te verbeteren is. Dit komt mede doordat we heel lang niet hebben gesprongen en we voornamelijk met dressuur bezig zijn. ([RIJ-ITP]Palomino Rubio trainen in het zonnetje!). De hindernissen zijn niet spectaculair hoog, maar we zijn nu vooral bezig met techniek en controle, dan met hoogte. Dat komt vanzelf

Voor de mensen die Rubio nog niet kennen:

Rubio is een palomino kleurige ruin van 13 jaar. Hij is 1.56 hoog en dus nog net een E-pony. Hij heeft in het verleden B gesprongen tussen de paarden, maar ikzelf heb hem nooit in de springsport uitgebracht en dit ben ik voorlopig ook niet van plan.
3 jaar geleden sprongen we nog zo rond, maar daar zijn we nu nog lang niet aan toe, ondanks dat Rubio het nog wel kan

En dan nu de foto's van de les!
1.
We beginnen met het losrijden.

2.

3.

4.
Over de balkjes heen draven

5.

6.

7.
Uhhm tja.... Het kan niet altijd goed gaan

8.

9.

10.

Na het springen hebben we nog even tussen de sproeiers door gestapt. Hij moest even kijken toen ze aan gingen, maar daarna had hij er helemaal niks van en stapte er stoer onderdoor. Hij vond het wel lekker koel

11.
Eerst even stilstaan toen de sproeiers aan gingen.

12.
Onder de sproeier door

13.
En zelfs met zijn ogen dicht durft hij er onderdoor

Tips en opbouwend commentaar zijn altijd welkom. Maar we hebben immers niet voor niets les

Tot de volgende keer maar weer