1.

Wij zijn Velvet en Leane en sinds kort zijn wij aan het springen! Het begon met een springles bij de stalling waar we in de winterperiode hebben gestaan. Doodeng vond ik het en dat gaf ik lekker door aan paardlief die het allemaal al spannend genoeg vond, met zoveel andere paarden en van die "rare" dingen in de bak. Toen moest hij ook nog eens over balkjes draven, dat werd helemaal te gek voor woorden.
Dat ging gelukkig al snel iets beter en hebben we na 2 springlessen onderling een wedstrijdje meegedaan op 70 centimeter. 
Helaas heeft het springen dik 2 maanden (misschien zelfs al wel 3) stil gelegen (nu ongeveer 6/7 groepslessen gehad) ivm ziekte paard.
We zijn weer begonnen en hebben nu na het stilstaan weer 2 lessen gehad. En de eerste daarvan hadden we afgesproken in de bak bij stal van Roekel (Ederveen) met onze instructeur, hier zijn ook de foto's van.
Eerst hebben we cavaletti's gedaan maar daar heb ik helaas geen foto's van.
2. De eerste hindernis die we moesten rijden na de cavaletti's

3.

4.

5.

6. Toen kwam het "hek" en deze weigerde hij. Ik heb hem er voor laten staan en deze hindernis opnieuw aangereden hierna

7.

8.

9.

10

11.

12.

13.

De sprongen zijn deze keer iets lager gelaten dan dat ze normaal zijn. De meeste van de paarden die mee sprongen springen ook niet zo vaak op een andere locatie met compleet andere hindernissen (op stal zijn het alleen balken en hier ook planken, soms met vormen of stipjes). Het was nu de bedoeling om een andere locatie gezien te hebben en die ervaring op te doen.
Tips zijn welkom maar vanaf afgelopen maandag heb ik elke week springles. Ik moet meestal mijn handen nog iets meer meegeven en opletten dat ik midden op de hindernis af rijd. Verder zijn er nog meer dingetjes maar daar gaan we met de les aan werken.
Mijn doel? Lol hebben en veelzijdiger bezig zijn met je paard. Hij vind het echt vreselijk leuk (en ik ook) maar het is voor ons beiden compleet nieuw. Elke les en met elke hindernis die we gesprongen hebben krijgen we steeds meer vertrouwen in elkaar en dat is toch wel heel erg leuk om dat zo duidelijk te voelen.
Een reactie vinden wij leuk.

Met zn alle ontvoeren dan maar?