Afgelopen weekend hadden we op stal oefenspringen, nu zijn we maar met weinig mensen dus er was genoeg tijd om 2 x het parcours te springen.
Aangezien mijn pony en ik wel houden van gek doen, besloot ik de 2e keer het eens te proberen zonder hoofdstel.
Hoofdstel af, neckrope om en gaan met de banaan.
En hoe? Foutloos het rondje door, dus gelijk barrage gereden en het geheel afgelegd in 1 minuut en 57 seconden.
De schoonheidsprijs gaan we er niet mee winnen, maar ik wil toch even delen hoe heerlijk mijn beestje te sturen is op enkel zit en een neckrope.
Ik rij trouwens soms een beetje onlogische lijnen, maar ik ben een kluns in het onthouden van parcourtjes dus dan ben ik gewoon even de weg kwijt

Voor de geïnteresseerde: Kirs is een 8 jarige Welsh pony.
We rijden zo af en toe een wedstrijdje dressuur tussen de paarden, ze staat voor de wagen en we doen vrijheidsdressuur.
Ze is dus van alle markten thuis.
Ik heb haar zelf opgeleid en ze woont al bijna 5 jaar bij mij en ik geniet nog dagelijks van mijn kleine terror-pony

Het filmpje (tip: zet geluid zacht of uit, de muziek is vrij hard en niet iedereens smaak denk ik

En speciaal voor de mensen die niet van filmpjes houden nog wat foto's vanuit andere hoek

En nog eentje van het springen met hoofdstel

En als afsluiter haar knappe koppie

Mochten mensen zich zorgen maken om mijn lengte tov haar stokmaat.
Er wordt heel bewust omgegaan met Kirs, ik ben zuinig op deze topper en pas de training aan op het feit dat ik aan de lange kant ben voor haar.