Springtinkers Bart en Pride

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

Springtinkers Bart en Pride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 22:47

Naja voornamelijk Bart dan :D Pride kan op zich best netjes springen, zolang hij zin heeft en voldoende tempo :') en dat viel vandaag een beetje tegen :')

Bart daarentegen is een doorgewinterde springen en vindt het onwijs leuk om te doen :D we hoefden m ook amper te laten lopen, hij ging zelf wel :D Alleen moesten we hem soms tussen de 2 hindernissen (we hadden een lijntje gezet van 2 hindernissen) even wat meer aanmoedigen anders kwam hij niet goed uit :P

Bart is vandaag precies een jaar bij mij <3 en hij is vorige maand 16 jaar geworden :D
Ik rijd voornamelijk lekker recreatief, lekker buitenrijden, maar hou er ook van om lekker te springen of te crossen :D

Ik heb hem afgelopen jaar ook al vaker laten vrijspringen, maar vanaf een meter had hij toch wat meer moeite en kwamen we tot max 1.10m. Bij zijn vorige baasje heeft hij 1.30m vrij gesprongen.

Ik vond het vandaag dan ook ontzettend leuk om te zien hoe erg hij is verbeterd de afgelopen tijd. Hij sprong zoveel makkelijker en beter dan voorheen :) vandaag zijn we tot 1.20m gekomen, wat hij overigens alsnog heel soepeltjes deed.

Het viel me wel op dat hij de oxers (tot 1m gedaan) veel beter sprong. Ik vind die zelf juist enger, maar we gaan daar van de zomer lekker onder het zadel mee aan de slag :D

Uiteraard hebben we het rustig opgebouwd :) maar ik heb niet overal foto's van, mn camera was helaas bijna leeg en aangezien we nog meer paarden op stal vrij lieten springen moest ik selectief foto's maken :)

80 cm (was eerste hindernis van t lijntje, eerst hebben we alleen deze hindernis gedaan en daarna hebben we de 2e opgebouwd)
Afbeelding
1m (de tweede hindernis van t lijntje)
Afbeelding
1,10m
Afbeelding
1,15m
Afbeelding
80 cm
Afbeelding
1,15m
Afbeelding
1,20 :D knappe man <3
Afbeelding
Nogmaals 1,20m
Afbeelding
Oxer van 1m, hij kwam niet goed uit op de eerste hindernis en daardoor ook niet helemaal lekker bij deze, dus t werd een noodsprong :') is ook wel te zien
Afbeelding
Nogmaals de oxer van 1m, deze keer kwam hij netjes uit :)
Afbeelding

En dan Pride :D
Afbeelding
90 cm, eindelijk over t hekje heen :D
Afbeelding
Tsja...dit was zn eerste sprong :') hij moet altijd even goed wakker worden en dat was hij hier nog niet (later gelukkig wel). Hij ging te langzaam en haalde m uiteraard niet. Dus hij tilde heel voorzichtig 1 voor 1 zn voorvoetjes over de hindernis heen, te zien op de 1e en 2e foto. Daarna zette hij zn ene achterhoef op t midden van t kruisje :') en vervolgens maakte hij een hupsje en zette hij zn andere achterhoef ernaast, ook op t kruisje :') hier helaas geen foto van, we waren te druk bezig met lachen :') dit werkte uiteraard niet dus zette hij ze weer terug. Alsnog stapte hij er rustig overheen, en achja, als je dan de balken mee neemt...wat maakt t ook uit :') gewoon doorlopen en niet moeilijk doen :') om vervolgens een stukje verder te lopen en op rust te gaan staan en naar ons te kijken terwijl wij plat lagen van t lachen :')

Droogkloot is t ook af en toe :')
Afbeelding

TurboTinker

Re: Springtinkers Bart en Pride

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 08:09

Heerlijke foto's Knappe bart!
En pride, idd wat een droogkloot grinnik!!

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 09:25

Ah jouw topic is er ook. Gekke Pride :)
Kijken of we over een paar weekjes weer kunnen :)

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:07

Alweer leuke foto's Jen! :)

Bart de uitslover :+

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 21:56

hahaha o ik lig helemaal dubbel om die snor met zijn droge hoofd :') haha!

Dit is echt Pride hoe ik hem ken haha :P!

En Bart ja die is gewoon ontzettend goed <3