NurZeus (NurZeus x Lugano)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NYC2B

NurZeus (NurZeus x Lugano)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 15:46

Gisteren ben ik na 2 a 3 jaar eindelijk weer eens gaan springen. (en ''fatsoenlijk'' paardrijden, ben een recreatieruiter)
Zeus was ontzettend fris, echt geweldig! (bokken, sprongetjes maken etc.)

Dingen die ik zelf zie:
Te lange teugels. Daar had ik ook een beetje problemen mee want Zeus hing heel erg, aansporen & kneepjes hielpen niet.
Tips daarvoor?:)
Bij 1 foto heb ik mijn tenen volgens mij iets te ver naar buiten;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik ben het voor de rest ook niet heel erg gewend om met zadel + beugels te rijden. :Y)
En ik rijd tegenwoordig ook vrij weinig op andere paarden, want met Zeus kan het ook niet altijd;) meneertje is al 23 jaar.

Aangezien ik springen echt machtig mooi vind, zijn (vriendelijke) tips altijd welkom!

kleinvosje

Re: NurZeus (NurZeus x Lugano)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 15:51

Wat een lekker dier voor 23 zeg, leuk hoor!

Let er vooral op dat je je handen boven de sprong niet vastzet op de manenkam, die doe je op bijna alle foto's. Je steunt heel erg op de hals, en de teugels staan daardoor te strak boven de sprong. Durf de teugels losser te laten, ruimte geven op de sprong. Pak anders een pluk manen!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 15:53

Ja vreemd he? :P terwijl ik dat nooit deed dus daar moet ik inderdaad maar even op letten.
(ik doe het helaas niet elke week ;) )

Tijdens het springen merk je echt niet dat hij 23 is, echt een felle houtvreter haha!

Bedankt!

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:51

Leuke foto's! Hij ziet er idd nog super uit voor zijn leeftijd.

Is hij zo groot? Zo ziet het er namelijk wel uit op de foto's :)

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 22:52

Nee valt ontzettend mee!! 1.65 geloof ik! weet het niet zeker;)

Ik ben een ukkie dus misschien lijkt hij daarom zo groot haha

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:53

Wat een super leuk paard :D
Ziet er netjes uit hoor, zeker als jij niet vaak springt en hij al 23 is!
Waarom de keuze voor een Hackamore ?

ksjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:56

paardje ziet er nog goed uit voor zijn leeftijd,
en t ziet er nog best goed uit voor iemand die lang niet gesprongen heeft hoor!

Binne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:57

Leuke foto,s en mooi paardje! :D

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 22:57

Goeie vraag, ik weet eigenlijk niet zeker of dit klopt maar eerder reed iemand anders nog weleens op Zeus en hij schijnt met buitenritten hier veel beter op te lopen/reageren, en dit was de eerste keer springen met hackamore;) dus dat was eventjes uitproberen.

Dankjewel! Ik vind springen ook super om te doen, ik moet wel zeggen dat toen ik nog 13/14 was en wekelijks reed had ik echt een perfecte zit haha, dus als ik weet wat meer zou rijden zou dat wel weer terug komen(ben best wel perfectionistisch!)

@ksjors dankje:D

@binne dankjewel:D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:01

Ziet er goed uit hoor! :D Maar ik ben geen springwonder, dus kan je daarover geen tips geven.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 23:01

Jorinda schreef:
Ziet er goed uit hoor! :D Maar ik ben geen springwonder, dus kan je daarover geen tips geven.

hahaha! okee in ieder geval bedankt :D

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:10

Leuk paardje! Ikzelf vind dat je je handen niet genoeg meegeeft, bij de schoft houd en dat je beugels wat lang zijn voor het springen.
Die zwartwit foto vind ik trouwens erg leuk!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 23:14

Ja te lang? dat vond ik persoonlijk wel meevallen. Met dat meegeven kan ik me in vinden, ik vond het wel lastig om dat aan te voelen met een bitloos hoofdstel en hij was behoorlijk fris en zette behoorlijk wat druk.

Bedankt!

liefling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:18

ziet er best leuk uit,, maar toch kleine opmerking in hoeverre ik dat ik dat op de foto kan zien..
kan het zijn dat je met veel druk op de teugels rijdt? ziet er zo uit... en met een hackemore moet je maar mijn weten ontspannen zijn in de teugels. mag wel cotact hebben.. maar geen druk... vanwege de werking van de hackemore ,, die wanneer die gekanteld word druk geeft op de neus , kin en achter de oren...

je had er over dat hij wat voorwaarts was? misschien kun je proberen het tempo met je zit te regelen... hiermee bedoel ik.. ga op jou tempo lichtrijden.. dus rustig staan zit .. en dan diep in en uit ademen.. dus niet in het tempo van paard mee gaan..hoop dat je begrijpt wat ik bedoel...

op de laatste 2 foto,s ben je lekker ontspannen.. toen was je aan het uit stappen..
verder netjes hoor voor zijn leeftijd .

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 23:21

Ja klopt want hij was ontzettend fris en zodra ik de teugels langer liet ging hij er even leuk op los rennen. Zoals ik al eerder zei heb ik vrijwel weinig ervaring met een hackamore en dit was de eerste keer springen met zo'n hoofdstel.

Uiteindelijk ging het veel beter tijdens het springen en werd hij ook wat meer ontspannen dus toen was de druk wel weg maar daar heb ik helaas geen fotos van

Dankjewel! Ik baal een beetje van me houding want ik weet dat ik beter kan, maarja ik heb ook zo lang geleden gesprongen, dus eigenlijk mag ik niet klagen denk ik! ;)

liefling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:23

verder ziet het er netjes uit hoor, hoop dat je wat kan met de tip,..

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 23:24

liefling schreef:
verder ziet het er netjes uit hoor, hoop dat je wat kan met de tip,..

Ja absoluut!;) Ik wil het graag beter doen omdat ik springen zo machtig mooi vind.

marjo_elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:32

Erg netjes voor een 23 jarige! Over de hackamore gesproken. Ik rijd mijn verzorgpaard er ook mee. Je mag naar mijn weten er net zoveel druk mee zetten als met een bit. Gewoon niet aan lopen hangen. :+ En zoals gezegd letten op je handen. Je kijkt wel netjes vooruit! (ik zoek altijd naar schatkisten ) :Y)

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 23:34

hahaha :P dat doe ik tijdens gewoon dressuur rijden ook, daar moet ik dan ook erg op letten.

witchking

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:04

Hey ,

Toevallig ken ik jullie beiden en eerlijk is eerlijk...je gaat echt met sprongen vooruit +:)+
Die ouwe Zeus doet het nog super goed en ik zie persoonlijk liever dat je de teugel wat langer hebt dan dat je hem strak vasthoud, dat werkt averechts.

Als je volgende keer met springen 1 of 2 gaatjes korter gaat zitten, zal je houding ook wat beter zijn , denk een beetje om je onderbenen dat je niet gaat klemmen en probeer in het algemeen wat meer te ontspannen, je zal merken dat Zeus het direct van je oppikt .

grts..en geef die ouwe een knuff van me

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 08:37

Hihi thanks Janine! Met springen ben ik altijd al wat fanatieker geweest, Thank you:D

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 09:22

heej zeus ziet er nog uit voor drieentwintig hoor maarre wat aaan het begin al werd gezegt je steunt heel er op de manenkam en als jeje handen boven de sprong wat meer naar voren doet kan je pony veel soepeler doorspringen en krijgt hij na de sprong niet zon klap in zijn mond want dat vinden ze echt niet fijn hoor.
verder is zeus echt een hele schattige pony foto vier is ook wel leuk trouwens

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 09:30

Thank you ;) Klap op zijn mond zal hij niet krijgen hoor! het is bitloos en ik steunde niet echt ik heb wat dat betreft wel 'stille handen' dus ik knal niet op hem neer. Ik hield me handen licht op zijn schoft als ik me goed herinner dus écht steunen deed ik niet :)

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 10:14

leuk!!

Ulaney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:43

Wat een bekende foto's! :D Zag er goed uit hoor, iets meer meegeven en beugels inderdaad nog wat korter zal prettiger zijn voor je balans.