[filmpjes]Daisy oefenspringen Lisse, 80 en 90 cm.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

[filmpjes]Daisy oefenspringen Lisse, 80 en 90 cm.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 16:33

Gisteren maar eens een oefenparcours gedaan met Daisy in Lisse :-) . Ze is al drie keer eerder mee geweest naar een oefenparcours, maar nog niet met mij. Dais is een paard dat erg moet wennen aan de hoogte 'kan ik dit echt?' 'Ja, Dais, dat kan je echt!' :j en daarnaast moet ze ook altijd wennen aan een nieuwe locatie. Vaak meenemen dus en de hoogte langzaam opvoeren :-)

Dit was de tweede keer dat ze in Lisse was. Eerste rondje 80cm, ik heb daar een stomme fout gemaakt met aanrijden van de dubbel :roll: . Na een volte sprong ze het wel.

Tweede rondje 90cm ging prima, alleen bij hindernis 6 een balk en bij 9. Bij 6 weet ik niet wat er gebeurde, bij 9 was ik zelf te veel aan het rijden waardoor ze te snel en te vlak ging. 9 was een blauw/zwarte hindernis, op 90cm waren daar zwart/blauwe blokken onder geplaatst die vrij kijkerig kunnen zijn. Ik had daar zelf teveel aan gereden terwijl het eigenlijk niet nodig was.

Dais en ik zijn tevreden over het eindresultaat :-) Misschien dat we de volgende keer 2 keer een rondje 90 doen of een rondje 90 en een rondje 1 meter :-) . Met de springles springen we nu B-parcoursen, ze moet alleen nog iets meer vertrouwen in zichzelf krijgen op die hoogte. Als het goed in haar systeem zit kunnen we ook officieel gaan starten :-)

(en gezien de (suffe) ruiterfouten kan het voor mezelf ook geen kwaad weer eens wat oefenparcoursen te rijden :)) :D )

Lisse

Re: [filmpjes]Daisy oefenspringen Lisse, 80 en 90 cm.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:37

hahaha leuk het blijft raar om mijn eige naam zoveel te horen (lisse)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:48

Super gedaan Apple +:)+ In vergelijking tot een paar maanden geleden zijn jullie echt enorm vooruit gegaan!
De weigering was wel ouderwets Daisy, maar dit zie ik liever dan het uitbreken wat ze vroeger deed (of doet ze dat soms nogsteeds).

Als jullie zo doorgaan, is de B volgens mij geen enkel probleem :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 16:52

Die weigering was meer mijn fout dan de hare, maar het is wel een paard dat als je haar niet goed voor de hindernis plaatst dat ze dan wel stil staat :))

Het uitbreken is er voor een groot gedeelte uit, hoewel Dais het af en toe het weer in haar hoofd krijgt dat dit ook een mogelijkheid is :roll: :))

Blijft een paard waar je gewoon elke sprong bij moet rijden en dat je niets kado zal geven.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:01

Wow wat ziet Dais er goed uit! Veel meer sportmodel dan dat ik haar herinner en de euro dat springen in een bak ipv veld ook best leuk kan zijn lijkt ook aardig gevallen. Ziet er heel tof uit zo, top dat jullie zo lekker bezig zijn!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:43

Ziet er goed uit Apple! Daisy is erg vooruit gegaan :j

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 22:28

Dank jullie wel :-)

Mars, jij hebt haar natuurlijk voor het laatst gezien dat we net een beetje begonnen met hindernisjes := . Toen moest inderdaad nog de euro heel erg vallen dat gewone parcourshindernissen ook gesprongen konden worden ipv alleen boomstammen en heggen :))

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:36

Ziet er goed uit Apple!!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:24

Ziet er netjes uit! :) Gewoon lekker blijven oefenen, daar zijn deze parcoursen zo ontzettend fijn voor!
Ik was er ook voor de 1ste keer met m'n jonkie van 4. Zo kan je lekker vertrouwen en ervaring opbouwen :j Veel succes nog!

caramellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 19:45

Ziet er niet slegt uit maar als het hoger wordt iets meer meegeven met je handen
Afstanden inschatten is het moeilijkste wat er is bij springen maar toch vindt ik dat je het al goed doet