. Ze is al drie keer eerder mee geweest naar een oefenparcours, maar nog niet met mij. Dais is een paard dat erg moet wennen aan de hoogte 'kan ik dit echt?' 'Ja, Dais, dat kan je echt!'
en daarnaast moet ze ook altijd wennen aan een nieuwe locatie. Vaak meenemen dus en de hoogte langzaam opvoeren
Dit was de tweede keer dat ze in Lisse was. Eerste rondje 80cm, ik heb daar een stomme fout gemaakt met aanrijden van de dubbel
. Na een volte sprong ze het wel. Tweede rondje 90cm ging prima, alleen bij hindernis 6 een balk en bij 9. Bij 6 weet ik niet wat er gebeurde, bij 9 was ik zelf te veel aan het rijden waardoor ze te snel en te vlak ging. 9 was een blauw/zwarte hindernis, op 90cm waren daar zwart/blauwe blokken onder geplaatst die vrij kijkerig kunnen zijn. Ik had daar zelf teveel aan gereden terwijl het eigenlijk niet nodig was.
Dais en ik zijn tevreden over het eindresultaat
Misschien dat we de volgende keer 2 keer een rondje 90 doen of een rondje 90 en een rondje 1 meter
. Met de springles springen we nu B-parcoursen, ze moet alleen nog iets meer vertrouwen in zichzelf krijgen op die hoogte. Als het goed in haar systeem zit kunnen we ook officieel gaan starten
(en gezien de (suffe) ruiterfouten kan het voor mezelf ook geen kwaad weer eens wat oefenparcoursen te rijden
)
. Toen moest inderdaad nog de euro heel erg vallen dat gewone parcourshindernissen ook gesprongen konden worden ipv alleen boomstammen en heggen