Heb uiteindelijk besloten om het hier te zetten, deels omdat de springsport niet écht onze discipline is (met een trekpaard? neuh

gelieve het wel vriendelijk te houden, opbouwende kritiek is altijd welkom. Als er persoonlijk aangevallen wordt blijft het niet meer leuk

Mina is een 16 jarig belgisch trekpaard.In een ver verleden opgeleerd geweest op het kordeel en voor de koets. Daarna enkele jaren niks gedaan (eigenaars waren er bang van) en uiteindelijk verkocht naar de vorige eigenaars die ze sporadisch es in de koets zetten (wat niet altijd even goed afliep.)
Toen ze 8 was ben ik per toeval haar gaan verzorgen (bedoeld voor jonge paarden, zij waren te jong, zonder hoop beginnen aanklooien met Mina en het is beter uitgevallen dan verwacht

Na héél veel problemen, bloed, zweet en vooral heel veel tranen, is Mina het beste paard gebleken wat ik ooit kon verwachten. Eenmaal haar vertrouwen (en gebruiksaanwijzing leren kennen, er zijn veel halsters gesneuveld), doet ze ALLES voor me. We rijden nu op een behoorlijk niveau dressuur (niet wedstrijdgericht, wel recreatief) waar het belangrijk is voor me dat ze wil werken voor me, en ze zo goed mogelijk naar haar mogelijkheden getraind wordt.
Ook draaien we onze hand niet om voor dagritten van een km of 30-40, en zelfs al eens 85 km in 2 dagen gereden zonder problemen.
én, twee jaar geleden zijn we begonnen met eens in de twee weken een springlesje.
Deze fotos zijn de eerste springles na een jaar stilgelegen te hebben. Ik ben super trots daar ze ALLES gesprongen heeft (ook al reed ik soms bagger aan, het was een, voor mij, moeilijke lijn om te rijden ).
ook stonden de hindernissen (wegens een vrij kleine dpony, en andere uiterste een gigantisch groot paard) op een gemiddelde afstand, waardoor ik met onze galop nét niet uitkwam. ik moest serieus rijden om mijn passen groter te kunnen maken (en dat is niet handig als je eigenlijk schrik hebt

Ikzelf ben niet zo stoer, heb dan ook jaren niet durven springen, en vond deze sprongetje al super hoog

maargoed, nu, voor diegene die de lap doorworsteld hebben, éindelijk de foto's

laag kruisje

rechtjes: