Clubkampioenschappen met Zvenja de fjord

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xTesske

Clubkampioenschappen met Zvenja de fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 19:32

Zondag 2 september had ik clubkampioenschappen. Vorig jaar had ik nog niet het zelfvertrouwen om er aan mee te doen maar omdat ik na dit jaar zowiezo stop bij deze club wou ik dit jaar wel meedoen. Zvenja en ik zijn eigenlijk gewoon recreatief bezig en rijden het liefst zo rond: http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7214_n.jpg maar deze dag hebben we ons toch wel even als een echt serieus paar laten zien. Omdat Zvenja een tijdje niet meer intensief bereden is wegens blessure van mijzelf is haar conditie erg achteruit gegaan. We springen normaal bijna nooit en hadden nu al de hele zomer niet meer intensief geprongen maar ze deed het toch nog super. Zvenja loopt me heel vaak langs de hindernissen en ik weet dat je je paard stop moet zetten voor de hindernis maar op de een of andere manier lukt mij dan niet, denk onzekerheid van mij en Zvenja maakt zich dan enorm sterk dus als iemand tips hiervoor weet graag!

Tips mag maar houd het wel netjes

Hier ook het dressuur topic: [RIJ-ITP] Clubkampioenschappen met Zvenja de fjord

Afbeelding

Afbeelding

deze wil ik uit laten vergroten <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hier trekt ze me er dus naast
Afbeelding

Afbeelding

TolineS

Re: Clubkampioenschappen met Zvenja de fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:17

leuke fotos! Ik heb geen commentaar hoor. Vind dat je netjes zit, je Fjord niet stoort in zijn mond en je kijkt boven de sprong mooi voor je uit! Toppie hoor!!

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 20:35

Dankje ben ik heel blij mee :D

HippoLogic

Re: Clubkampioenschappen met Zvenja de fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:51

Ik vind ook dat Zvenja een mooie springhouding heeft.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 22:34

Ziet er leuk uit!
Dat van jou er naast trekken (langs de hindernis gaan) ken ik wel.
Wat je op de foto ziet is je handen hoog, staan in de beugels en armen vooruit. Het is een typische reflex wat ik ook heeeel goed kan :') maar daarmee geef je je paard alleen maar ruimte om zijn eigen gang te gaan.
Dus zwaar zitten, benen eraan, handen laag en bij je houden. Je hoeft niet te trekken maar alleen laten weten dat je JOU kant op gaat, en niet die van haar. Kijk ook altijd recht naar/over de sprong, kijk je opzij dan zit je automatisch die kant op en ga je vaak ook die kant op.
Mocht ze er alsnog langs gaan, gewoon doorrijden, maak er een volte van en ga er gewoon weer overheen. Net doen alsof het hoort, dan is het grapje snel over :D
't Is lastig met zo'n dikke fjordennek!
Succes!!