Ik heb vandaag 60 cm gesprongen.

Oke nu even wat uitleg want dat hebben jullie wel nodig als je de filmpjes gaat zien.

Ik heb nog nooit springles gehad, Zembla daarentegen heeft altijd wedstrijden op hoger niveau gesprongen. Omdat ik simpel weg in mijn beugels ging staan ipv mijn bovenbenen te gebruiken om in de verlichte zit te gaan kom ik niet goed mee met de sprong. Dit laat Zembla ook duidelijk merken door er tussen uit te knijpen na de sprong, wat dat betreft kan je natuurlijk geen beter leerpaard hebben.

Wij zijn dus voornamelijk bezig met mij en niet met Zembla, ik moet goed zitten en mijn balans zien te vinden. Daarnaast moet ik ook nog eens niet angstig worden maar ontspannen blijven en dat is voor mij soms best lastig. Maar hoe vaker we het doen hoe leuker ik het springen ga vinden.

Voor Zembla is het alleen belangrijk dat hij op mijn tempo blijft en ik hem daarin juist begeleid naar de sprong toe. Afentoe zul je waslijntjes zien, en mijn verre van goede zit.

Nou schrik niet.

vergeet niet de kwaliteit even op 480P te zetten anders is het wel heel wazig filmpjes zijn met iphone gemaakt.
Verlichte zit in draf oefenen
Verlichte zit in galop en over de balkjes. Hier verlies ik veel controle.

Al beter
En een sprongetje:
en 60 cm.

Ik moet zeggen dat het zo wel laag lijkt.