Sinds oktober in mijn bezit en potjandorie, wat een pech kun je hebben! Dat had ik me niet gerealiseerd toen ik 'mijn eerste echte eigen' paard aanschafte. Het is echt op het randje geweest, menig persoon heeft me (goedbedoeld) aangeraden dat het niks meer ging worden en ik mijn geld beter kon besteden. Maar ik kon me dat niet voorstellen

Voor wie meer wil weten van onze heftige voorgeschiedenis, pb staat sowieso open

En nu op naar de foto's! Sowieso hebben we tot nu toe maar 3x gesprongen omdat zijn conditie het eerder eigenlijk weinig toe liet. Maar hij lijkt er veel plezier in te hebben en voor de afwisseling wil ik het wel regelmatig doen als zijn gezondheid het toelaat.
Eerste keer een sprongetje in februari, enthousiasme met indraven op de balkjes:

Geen twijfel, enthousiasme is aanwezig:

Helaas vanwege wat tegenslagen hebben we springen weer even links laten liggen, maar afgelopen maand weer op kunnen pakken onder begeleiding

Eerste springlesje weer, enthousiasme is nog steeds niet getemperd

Maar we kunnen het uiteindelijk wel zonder galop over de drafbalkjes

En daarna is het sprongetje langzaam aan wat opgebouwd:

Geen twijfel over mogelijk, Athleet is gefokt om te springen. Dit was nog maar uit draf

En nog wat foto's van de tweede keer springen

Losrijden:

En nee, het kan niet altijd goed gaan

Uiteindelijk zijn er zeker nog heel wat leerpuntjes, maar hebben we beide veel plezier en aldoende leert men. Er mist ook een stukje basis met dressuur en ook daar zijn we ook al hard mee bezig. Volgende week hoop ik weer een springlesje mee te pakken en ik kijk er nu al naar uit! En Athleet ook denk ik