Een ware springende Athleet in de dop!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Een ware springende Athleet in de dop!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 22:30

Maak kennis met Athleet, voor het eerst ITP op bokt! En ja, dat is gewoon zijn naam :D Athleet is een nakomeling van Padinus :)

Sinds oktober in mijn bezit en potjandorie, wat een pech kun je hebben! Dat had ik me niet gerealiseerd toen ik 'mijn eerste echte eigen' paard aanschafte. Het is echt op het randje geweest, menig persoon heeft me (goedbedoeld) aangeraden dat het niks meer ging worden en ik mijn geld beter kon besteden. Maar ik kon me dat niet voorstellen :n Inmiddels is hij een duur paard geworden, maar hij is er nog en voorlopig lijken we een manier te hebben gevonden waar hij het (hetzij voorlopig met medicatie, maar we zijn aan het afbouwen) goed op doet :) We houden goede moed en genieten van wat kan. En hopelijk blijft dat zo!

Voor wie meer wil weten van onze heftige voorgeschiedenis, pb staat sowieso open :)

En nu op naar de foto's! Sowieso hebben we tot nu toe maar 3x gesprongen omdat zijn conditie het eerder eigenlijk weinig toe liet. Maar hij lijkt er veel plezier in te hebben en voor de afwisseling wil ik het wel regelmatig doen als zijn gezondheid het toelaat.

Eerste keer een sprongetje in februari, enthousiasme met indraven op de balkjes:
Afbeelding

Geen twijfel, enthousiasme is aanwezig:
Afbeelding

Afbeelding

Helaas vanwege wat tegenslagen hebben we springen weer even links laten liggen, maar afgelopen maand weer op kunnen pakken onder begeleiding :)

Eerste springlesje weer, enthousiasme is nog steeds niet getemperd :=
Afbeelding

Maar we kunnen het uiteindelijk wel zonder galop over de drafbalkjes :j
Afbeelding

En daarna is het sprongetje langzaam aan wat opgebouwd:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geen twijfel over mogelijk, Athleet is gefokt om te springen. Dit was nog maar uit draf := Kreeg van instructie de tip vooral te blijven zitten en heb daar nog mijn best voor moeten doen _O- Ik heb mijn paard gekocht op karakter en toen ik een springer kocht, had ik me ook niet gerealiseerd dat het zo zou uitpakken ;)

En nog wat foto's van de tweede keer springen :)

Losrijden:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nee, het kan niet altijd goed gaan ;) Maar je bent een echte Athleet of je bent het niet :j :D
Afbeelding

Uiteindelijk zijn er zeker nog heel wat leerpuntjes, maar hebben we beide veel plezier en aldoende leert men. Er mist ook een stukje basis met dressuur en ook daar zijn we ook al hard mee bezig. Volgende week hoop ik weer een springlesje mee te pakken en ik kijk er nu al naar uit! En Athleet ook denk ik :)

nynke55

Re: Een ware springende Athleet in de dop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:33

Ziet er goed uit! Paard is zo te zien een echte springer. Leuk om het verschil tussen de eerste en tweede serie te zien. Bij de eerste zit je behoorlijk scheef boven het paard, bij de 2e lijkt het heel netjes.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:41

Ziet er goed uit Bieno! *\o/* A'tje is ook zo leuk he en springen kan ie zeker weten!

LindyTH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:47

-
Laatst bijgewerkt door LindyTH op 06-06-24 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:02

Bien, ik vind het toch zo leuk voor jullie dat jullie weer lekker wat aan de bak zijn en hopelijk blijft alles nu zo in die stijgende lijn gaat. Jullie verdienen het!

Talent heeft deze Athleet zeker geen twijfel over mogelijk jullie doen t super! :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:22

hij springt echt heel leuk en die roze polo heb ik ook !! :P
wel zou ik even op je houding letten je komt niet helemaal lekker mee lijkt het
ik weet hoe moeilijk het is hoor die van mij springt ook zo bol dat het moeilijk zitten is

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 23:32

Thanx meiden! :D

Nynke, grappig dat het je opvalt. In principe is hij heel braaf maar na één keer na het aanrijden naar de sprong vliegt hij er meters van te voren naar toe ;) Hij moet leren wachten, vandaar de wat langere teugel bij de eerste les en vanuit volte aansturen en verder rijden als het ware. Lange lijnen geeft hem teveel kans onder me vandaan te rennen en ben ik te laat.

Principe als hieronder, twee 'hindernissen' en als hij onder me vandaan loopt niet trekken maar terugrijden op de volte en als hij weer bij mij is opniueuw op een balk/ hindernis aanrijden.

Afbeelding

Leren ontspannen/ wachten en dat mijn plan bedoeling is en pakt hij erg snel op. Tweede keer was het bijna niet nodig om hem te helpen herinneren dat onder me vandaan lopen niet leuk. Vond het zelf een fijne manier om zonder getrek toch te leren dat ik de aanwijzingen geef.

little_birdy, je hebt wel gelijk hoor. Ik heb echt moeite met meekomen, hij zet echt af O:) Paard dat ik hiervoor reed is tegenovergestelde van deze, juist terughoudend ;) Ben blij dat instructie niet op teugellengte focust, zonder spanning moet hij het ook leren. Maar zeker puntje en gevoel om in het vervolg mee te nemen, bedankt :)

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 08:40

Whoah! Wat kan die lekker springen! Je gaat zelf ook goed vooruit, op de 2e reeks foto's keer lijkt het al veel soepeler/spontaner (hoe wil je het noemen) te gaan :j

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 08:44

Wat een fanatiek paard!

Op de foto's ziet het er nogal rommelig uit, wat ik ook wel begrijp :) maar misschien is het handiger om eerst wat lijntjes te nemen voordat je echt de hoogte in gaat. Omhoog kan altijd nog, zoals ik het bekijk is controle nu een speerpunt.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:05

Ziet er goed uit Jakobien!! :D Toppie!!
Lekker ding is Atje toch en wat kan hij springen zeg :wow:.
Jullie zijn nu lekker opweg en hopelijk kan je nog heel veel gaan genieten van deze topper in spé :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:47

Whoaaaa wat kan die springen zeg!! :oo :D Geweldig! <3
Vind het leuk om te zien dat jullie zo vooruit gaan :j En ik vind dat je instructrice precies de goeie punten pakt bij jullie :j En die hoogte, tja, hij kan 't gewoon! :P

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:20

Wat leuk om een topic van jullie te zien! Hopelijk volgen er nog veel meer!
De tweede keer ziet er inderdaad al wat fijner uit en aan enthousiasme geen gebrek, leuk om te zien :)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 20:32

Bedankt meiden! :D

En dit zijn uiteindelijk foto's van de laatste wat hogere sprongen. Die laatste twee op de oxer bij de tweede les zijn 2 foto's van dezelfde sprong bijvoorbeeld. :)

We zijn nu bewust nog op de volte en met balkjes ervoor uit draf bezig, omdat galop nog te onstuimig wordt. En instructie gaf aan dat hij van nature een 'verspringer' is. Op deze manier zou hij dan zelf handiger worden en ook rug goed gebruiken begreep ik.

Maar ga het volgende keer even met instructie overleggen, bedankt pletje!

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 09:56

Ziet er goed uit Bien, je instructrice kan je er mooi mee helpen!
Komt helemaal goed tussen jullie, Atje heeft er zo te zien ook veel plezier aan. :)