Wonderboy (Emilion x Concorde) @ Wierden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

Wonderboy (Emilion x Concorde) @ Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 10:21

Dag bokkers! :Y)

Afgelopen donderdag ben ik met Wonderboy (WB) naar een oefenparcours bij ons in de buurt geweest. WB is een 9 jarige ruin van Emilion, met gebruiksaanwijzing. Na een hele poos telkens blessures te hebben gehad...is dit ons eerste buiten oefenparcours en buiten concour!

Zie hier ons oefenparcour;

Een fijn rondje,en vooral braaf rondje! Zijn braafheid ontbreekt zo nu en dan nog eens O:)

Zaterdag had ik concour met hem.Aangezien het zijn eerste buitenconcour weer was, heb ik eerst een rondje BB gedaan;

Vind dit zelf een heel fijn rondje, mooi gecontroleerd en rustig

Daarna B;

Helaas niet zo'n heel fijn rondje, hij werd heet en klierig..Maar al met al aardig tevreden :j
Op hindernis 4 heb ik hem zelf stil gezet.

Alvast bedankt voor 't kijken!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:33

Haha hij was errug enthousiast zo te zien! Ik was er ook, was geen kinderachtig parcour :) Netjes gereden hoor! :j

Kirsten_S

Re: Wonderboy (Emilion x Concorde) @ Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:46

Zoals ik al zei ,keurig gereden . Het is allemaal weer effe wennen en aanvoelen zo de eerste keren, maar je had het niet anders kunnen doen. Top!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 10:51

PercyLeen schreef:
Haha hij was errug enthousiast zo te zien! Ik was er ook, was geen kinderachtig parcour :) Netjes gereden hoor! :j

Dankje! :)
Ja stond 'n mooi parcours :j

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 10:51

Kirsten_S schreef:
Zoals ik al zei ,keurig gereden . Het is allemaal weer effe wennen en aanvoelen zo de eerste keren, maar je had het niet anders kunnen doen. Top!

Danku! *\o/*

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:26

het ziet er netjes uit, maar je bent wel heel erg in z'n mond aan het trekken.
na elke hindernis trek je gelijk z'n hoofd naar beneden. hij moet wel de ruimte hebben om te springen.
verder kan ie wel heel goed springen en het is een mooi paard.

ZivaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:17

hey Melanie! wat een leuk paardje heb je zeg, t springen ziet er goed uit!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 17:44

Hee Rixt! Dat is lang geleden! & Bedankt haha :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:13

Ik wordt niet zo blij van het laatste rondje. Je zegt dat hij stout is, ik zie een paard die de druk niet aankan. Je rijdt hem constant met een handrem, hij is veel te ver achter de loodlijn omdat hij moeite heeft met ontspanning en volgens mij is hij lang nog niet sterk genoeg om hem in basisgalop rond te rijden, dat zal ook de reden zijn dat hij zich zo over de hindernis heen gooit, zonder techniek. Het is alleen voorwaartse sprong en daarbij houdt jij hem ontzettend tegen in de hand.
Vandaar dat hij daar ook uitbreekt na sprong 1, vermoed ik. Hij wilt gewoon onder de druk uit. Dus zeg alsjeblieft niet dat hij klierderig is, een paard doet nooit iets zonder reden.

Ik zou meer werken aan je basis tempo. Werk aan een regelmatiger tempo zonder hem daarbij te verliezen, dan krijg je minder dat hij zo voorwaarts weg springt of uitbreekt boven/na de sprong en wordt hij regelmatiger in zijn tempo.
En geef hand boven de sprong, nu springt hij constant tegen jouw hand aan en dat doet hem niet ten goede van zijn techniek. Probeer meer te gaan verzamelen vanuit je zit, en wil hem niet meteen op de handrem te trekken, dan kan hij niet anders dan heftig reageren.
Dus werk aan ontspanning en vertrouwen in de galop, en spring lekker laag rond thuis en geef hem de kans om terug te komen.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:53

Ik ben het eens met Joolien.
Ik vind het ook heel dom dat je hem voor een hindernis stilzet dan heb je maar een extra balk maar op die manier leer je een paard weigeren en dat wil je niet.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 08:26

caresje schreef:
Ik ben het eens met Joolien.
Ik vind het ook heel dom dat je hem voor een hindernis stilzet dan heb je maar een extra balk maar op die manier leer je een paard weigeren en dat wil je niet.

Het is juist dom om gewoon maar dom door te rijden. Hij moet leren wachten op mij.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 08:35

Probeer je paard met wat minder druk te rijden. Dan zul je zien dat hij ook op jou zal wachten. Een keer goed terugnemen is helemaal niet erg, als je daarna weer kunt ontspannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 08:43

Dat ben ik idd met je eens Melanie, een keer stoppe kan geen kwaad. Maar durf ook te ontspannen, want je rijdt op zoveel druk dat je paard er heel veel moeite mee heeft.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 08:48

Jammer van dat staken....hij zal er wel een rede voor hebben...
Verder fijn dat ie van nature wil lopen.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:20

Joolien schreef:
Dat ben ik idd met je eens Melanie, een keer stoppe kan geen kwaad. Maar durf ook te ontspannen, want je rijdt op zoveel druk dat je paard er heel veel moeite mee heeft.

Dat is idd de kunst. Die van mij is ook een heethoofd, hard, harder, hardst. Ik oefen thuis veel met hem het leren wachten. Blijf niet de discussie op zoeken, hoe moeilijk ook. Maak een keer een ophouding en ontspan, blijven 'trekken' heeft geen zin. Op het moment dat jij de discussie niet meer met hem aan gaat zul je zien dat ie sneller rustiger wordt. En simpel is het niet hoor, ik weet er alles van ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:26

Paarden gaan vaak hard omdat ze nog niet zoveel balans hebben of moeite hebben om te verzamelen. Ik zie dit paard niet als een heet paard, maar eerder een paard die moeite heeft in het sluiten. En Ts verwacht dat het paard meteen weer sluit na de sprong maar hij springt zo groot dat hij heel erg uit balans komt na de hindernis, dan kan hij nooit niet in een keer weer gesloten zijn. Daar zal ts een balans in moeten vinden.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:37

Je hebt altijd wel interessante reacties Jolien (positief bedoel ik).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:39

Dank je :)