BB wedstrijd met Noah

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

BB wedstrijd met Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 20:31

25 maart hadden Noah en ik een onderlinge wedstrijd klasse BB (80cm) , en het ging eigenlijk wel goed! Soms is hij lastig te houden in het parcours, maar deze keer bleef hij er redelijk rustig onder. Ik zet er zowel goede als minder goede foto's tussen, want er moet hier en daar nog heel wat aan gesleuteld worden.

mijn minpuntjes zijn vooral:
- handen laag houden tussen de hindernissen door
- voeten :( ik houd mn tenen te ver naar buiten, waardoor ik soms onbewust aandrijf
- handen meer richting de mond meegeven, niet omhoog

de foto's:

heel fijne sprong in mijn eigen tempo, ik mag met m'n kont nog iets dichterbij het zadel blijven denk ik.
1.
Afbeelding

zelfde sprong, vanuit de kantine gezien
2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

richting de dubbel, hier trekt hij teveel naar de hindernis en hou ik mn hand te hoog. en mijn voeten, grrr :(
5.
Afbeelding

de eerste hindernis van de dubbel, ik houd hem veel te veel tegen met mijn hand.
6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

en blij dat het klaar is en pony braaf was :')
9.
Afbeelding

we zijn een tijdje 80cm gaan rijden in de wedstrijden omdat Noah binnen vaak weigerde en dan op z'n kont ging zitten. Ik heb vorig jaar april mijn been gebroken en een longembolie gekregen, hierdoor heb ik het hele buitenseizoen in het ziekenhuis gelegen/op krukken rondgehupst. voor het vertrouwen zijn we dus iets lager gaan springen. 2e paasdag starten we voor het eerst sinds een jaar weer in het 90 :)

tips en opbouwende kritiek zijn heel erg welkom!

truitje

Re: BB wedstrijd met Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:33

ziet er goed uit! en dit parcours lijkt ook wel 90 cm?! :)

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:37

Ziet er netjes uit Tam! Wat is No toch een leukerd!

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:40

Ziet er goed uit hoor,
Je geeft aan dat Noah wat pittig is in het parcours, weigert ze nu nog steeds af en toe? Zo nee, mag ik dan vragen waarom je sporen hebt, want je geeft zelf al goed aan dat je af en toe je tenen te veel naar buiten zet, onbewust prik je dan met je spoor in haar buik waardoor ze weer naar voren kan schieten. (het kan zijn dat je daar een goede reden voor hebt hoor :) )

En zelf geef je al aan waar aan gesleuteld moet worden! Handen iets meer richting mond, inderdaad wat lager houden tussendoor, en recht blijven zitten boven de sprong (niet er naast gaan hangen).

Erg leuk beestje, en veel succes in de 90 cm! Volgens mij gaat dat wel goed komen!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 20:46

hij weigert nu nog af en toe ja. Als er een hek onder een hindernis staat of een rood-wit startblok (foto 1) vlak naast een hindernis staat wilt hij nog wel eens in de stop gaan. Zeker op de eerste hindernis moet ik mijn been en stem paraat houden. Mijn sporen kunnen inderdaad een extra factor zijn waarom hij soms zo hard gaat, ik ga binnenkort eens een oefenparcours zonder sporen proberen :) dankjewel!

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:22

Noah, wat een heerlijk koppie boven de hindernis <3
Je geeft zelf al aan dat je iets meer mag meegeven en je je tenen naar buiten draait maar verder vind ik het er heel netjes uit zien en ook al een stuk beter dan de vorige keer!

sofie189

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:40

Het gaat leuk, mooi DB parcoursje spring je leuke hoogte!

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 14:55

Netjes zeg Tam! Wat is Noah toch een heerlijk portret <3

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:18

als ik je een tip mag geven blijf goed boven je paard, zoals ik het bij foto 6 zie geloof ik zit je bijna voor je zadel ! kan ook omdat je hem veel in moet houden en daarom je teugels wat kort houd maar ook met springen heeft naar achter zitten (je zwaar maken)een goede invloed op je rem vergeet dat niet tussen de srongen door! en je kont zou iets dichter bij je zadel mogen indd bij deze hoogte dus gebruik je knieën goed (als vering van je bovenlijf) dan blijf je ook automatisch beter bij je paard, wat ze bij ons op school leerden waren dingen zoals tenen goed naar binnen draaien want dan sluit je knie beter aan op je zadel waardoor je steun kan zoeken met je knie bij de springwrongen/kussens van je zadel, met je bovenlijf ga je in verlichte zit door je schouders iets naar voren brengen je kont lichtelijk uit het zadel en kantelen door je heup, en vergeet niet goed omhoog/vooruit kijken en niet naar de sprong en je hakken goed uitdrukken-(helpt erg goed bij je balans na de sprong vind ik) en onze armen moesten we onafhankelijk kunnen bewegen in verlichte zit! ach zo lang je maar veel lol hebt vind ik maar alvast veel succes jullie redden het wel hoor zo te zien!!!!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:20

Leuke foto's!
Probeer boven de sprong zo min mogelijk te leunen op je paard.
Parcours lijkt trouwens geen 80cm.. Eerder 60-70..

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:22

Leuk paardje ziet er goed uit.
Wat voor merk jasje heb je :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 14:05

foto 6 ging hij veel te hard op af dus we kwamen ook niet lekker uit, ik ga inderdaad niet mee zoals het hoort daar. ik oefen vaak met springen met de teugels in een knoop of helemaal zonder hoofdstel zodat ik mijn armen onafhankelijk hou van mijn verlichte zit.
de een denkt dat dit 90cm is, de andere 70... ik raak in de war van jullie :') ik vind het ook niet bijster hoog staan en Noah red dit echt makkelijk, vandaar dat we morgen 2 gaatjes hoger gaan.
jasje is van red horse geloof ik!

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:35

En is het gister goed gegaan? Was ze rustiger?

xgoldengirlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:38

ziet er goed uit! (mag ik vragen waar je dat jasje vandaan hebt?) :o