Siska is back on track!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Noeka

Siska is back on track!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 21:23

Hoi bokkers.

Lang geleden dat ik nog een topic geplaatst heb van mijn haflinger dame Siska van 7jaar jong en 1m48 groot. :) Siska is een eigenwijs paardje, maar werkt altijd heel graag. En het liefst van al, zoveel mogelijk en zo hard mogelijk springen! Helaas vind het baasje dat niet zo leuk, als pownie heel erug hard naar de sprong rent, en verliest daardoor haar vertrouwen altijd heel snel. Het was een hele tijd geleden, dat Siska nog gesprongen had. Maar het heeft haar echt deugd gedaan, op het einde heb ik ook nog eens een sprongetje gepakt. Maar daar heb ik geen foto's van.. Heb er wel foto's van maar ze zijn niet zo heel mooi. Ik zal het zo zeggen :')

Ik ben niet de ruiter die er op zit, cap is eigen keuze van de ruiter.
Siska is idd geschoren, omdat ze anders veel te snel zweet.

Afbeelding
Inrijden.
Afbeelding
Beetje veruimen op diagonaal
Afbeelding
Weer bijnemen.
Afbeelding
Een galopje.
Afbeelding
Kruisje
Afbeelding
Rechte
Afbeelding
Rechte
Afbeelding
Oxer
Afbeelding
Rechte, zonder grondbalk. (Is eigen keuze geweest)
Afbeelding
Rechte
Afbeelding
Nog eentje hoger.
Afbeelding
Oxer
Afbeelding
Laat je een berichtje achter voor ons? <3

Zwerfkei

Re: Siska is back on track!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:24

vanwaar deze neusriem?

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 21:27

Geen reden, Siska heeft zo een outfit. :D Bij het springen krijgt ze een mexicaans om, en volgens mij is er niks verkeerd met een mexicaans hoofdstel?

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:28

Dit ziet er écht al stukken beter uit als de vorige topics ! Vind het nog steeds een erg leuke pony ! :)
Vind dat ze erg netjes beweegt en springt ! Super hoor :j

Als ze zo hard op de sprong afklettert, is het dan wel verstandig om zo hoog al te gaan ? En is het niet makkelijker om te gaan werken aan de controle richting de sprong en erna ? :)

Edit. mexicaanse neusriem heeft een strengere inwerking dacht ik

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:29

De ruiter mag een stuk minder op de hals liggen.
Haf springt leuk :)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 21:32

Oh dat wist ik niet dat een mexicaans hoofdstel straffer werkt. Niets van gemerkt eigenlijk... Siska is nog steeds Siska, en ze loopt even goed als met het andere. Het is vooral bij de eerste sprongen dat ze zo durft te gaan lopen als je ze dan een paar keer stil zet erna. Dan stopt ze daar wel mee, de eerste paar sprongen is gewoon zo iets van '' YOEPIEEE springeeeen! '' Eens ze rustiger is, dan gaat het hoger. Maar dan moet ze wel eerst rustiger zijn, en helemaal terug te controleren zijn.

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:02

nou ik vind het er super uit zien!

leuke poony zeg! <3 <3

janaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:49

Ziet er goed uit ! Enkel zou ik niet zo hoog gaan als het paardlief lang niet meer had gesprongen , maar dat is eigen keuze. Ruiter commentaar geef ik niet aangezien jij hier niets aan hebt :P En ik merkte zelf ook nooit het verschil als ik met gecombineerde of mexicaanse neusriem reed.
Ze ziet er wel mooi uit in haar lichaam ! Precies afgevallen?

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:52

Ziet er goed uit hoor! :)
En heb zelf ook een mexicaans hoofdstel en merk ook geen verschil ze zeggen dat een mexicaanse strenger is met rijden nou ik merk er niks van en me pony doet er niet anders van ofzo, en het is ook niet slecht een mexicaanse anders verkopen ze het niet in de winkels :+

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 18:41

Janaa_ Idd, haar sportlijntje is weer terug hé. In de zomer had ze wat teveel op de weide gestaan, en eens de kilo's er aan vliegen krijg je ze er ook heel moeilijk weer af. Maar nu blijft ze heel mooi in model, krijgt ook nog een beetje haver. Puur voor wat krachtiger en sterker te zijn, niet om heviger te maken. Hoog springen is niet echt een probleem, zeker niet als ze een paar keer in de week gereden wordt. In tegenstelling dat ze nu twee weken zou stilstaan en dan zo hoog zou springen, dan kan ze wel erg stijfjes zijn. Maar dat was ze nu niet gelukkig! :)

Bedankt iedereen.

Domino_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:28

Dat ziet er erg goed uit!
ze is ook super mooi geschoren :~

over dat mexicaans hoofdstel:
het is niet "straffer", maar bij als je wat trekt aan de teugels, drukt dat wat op het neusbeen, waardoor ze wat makkelijker terug te nemen zijn, als ze té voorwaarts zijn.
het geeft dus druk.

doe zo verder! *\o/*

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 13:02

Bedankt!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:08

Leuke haf, al zie ik liever dat er wat wat meer aan de techniek gewerkt mag worden ipv hoger.
Ze springt vaak qua voorbeen nog niet helemaal goed (gaat dus ook lichtelijk scheef, dus dat is wel een puntje.

En zou toch een grondbalk neerleggen, de 1ste foto zie je dat ze dus te dicht eronder komt, dus als de ruiter niet goed afstand ziet is het voor de pony al helemaal niet fijn.

Verder komt wel goed! De wil is er iig dus met wat lekker oefenen komt wel goed! :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:35

Wat doe je jezelf aan om een topic te openen met mexicaanse neusriem, zonder cap én dan ook nog een springen zonder grondbalk :))

anyway, ontopic dan maar; vind t een leuke haf, zie alleen het nut er niet van om zo hoog te springen, heeft imo totaal geen nut. Verder mag je je tenen ook wel wat meer naar binnen houden :)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 13:46

Als je de begin post had gelezen, had je geweten dat ik de ruiter niet ben die spring. Dus het heeft ook geen zin om commentaar te geven, want deze persoon zit niet op bokt.nl :)

Daarbij, een mexicaanse neusriem lijkt mij dus totaal niet erg... Zou niet weten waarom ik daar geen topic over mag plaatsen. Je reactie klinkt alsof ik haar zou rijden met een martel ding.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:23

Heb ik gelezen, maar zo bedoelde ik het ook niet hoor.. Rij zelf ook weleens zonder cap en heb ook een tijdje met mexicaanse neursriem gereden, heb m weer verkocht omdat ie bruin was en ik zwart tuig kocht :')

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:39

oeh leuk :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:05

Siska spring echt leuk! Super leuke Haf!
Heb je al weer een keer nieuwe filmpjes van haar?

Maar maar maar maar maar..................... laat de ruiter aub een cap op doen. Je weet dat ik ook graag met James mijn eigen haf spring en hij springt altijd wel. Maar ben 1 keer met m'n hasses tegen een staander aangekomen omdat James een keer weigerde... "DOET IE ANDERS NOOOOOOOOOOOIT" :') Maar God zijn dank droeg ik een cap en had ik mijn schedel NIET in twee stukken liggen. Dus tja altijd als ik iemand zonder cap zie krijg ik weer koppijn omdat ik aan mijn eigen val tegen de staander terug denkt.
Ik wil je echt niet dwingen hoor, maar caps zijn er en ze kunnen wel degelijk je hoofd beschermen, een ongeluk zit in een klein hoekje.
In jou geval rijd er nu iemand anders op je paardje. Maar ik zou het persoonlijk niet fijn vinden als ik wist dat iemandanders een schedelbasisfractuur opgelopen zou hebben omdat ie van MIJN paardje af zou vallen. Nee geen leuk idee.
Maar genoeg gezeurd en geluld over de cap. :D Ik zeg het echt niet om je af te straffen. Gewoon uit bezorgdheid!!! :(:)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 22:15

Ik zal er binnenkort nog eens maken, zaterdag gaat ze op jumping. Dus dan heb ik dat zeker op film Chasey! :-) Ruiter ben ik niet, en cap is haar eigen keuze. Heb zelf vandaag wel mogen ontdekken waarom een cap ook weer dient...

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:59

Ik zag de foto in het haflinger topic ;)