Met Wanda op concours!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RenWaBl

Met Wanda op concours!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 16:52

Hallo allemaal. :D

Sinds ons vorige topic ([SGW-ITP] Wanda @ springles van Rob) hebben Wanda en ik inmiddels al 2 x meegedaan aan het BB springen bij de paarden. :D

In Horssen was onze 1e x en toen hadden we maar 1 weigering (dus 4 strafpunten), doordat ik haar net wat te weinig aanmoediging gaf. :)

Afgelopen zaterdag hebben we in Dreumel gestart en het ging super. :D We hadden maar 1 balk, dit kwam omdat ze niet goed uitkwam en daardoor te dicht onder de sprong kwam. :)

Aangezien ik graag wilde zien hoe het eruit zag, heb ik mijn vader gevraagd om te filmen. :D Helaas hebben we met een oude camera gefilmd, zodat we het wel op een DVD kregen maar niet op de computer. :? Vandaar dat de kwaliteit iets achteruit is gegaan.

Commentaar:
- Te dicht onder hindernis 4.
- Tussen hindernis 5 en 6 verkeerde galop, dit probeerde ik te corrigeren maar wilde niet lukken.
- Bij 8A en 8B (groen) maakten de paarden ruim 1 galopsprong, dus ik dacht als ik Wanda inhoudt, maken wij er 2. :)) Helaas ging er toch iets verkeerd en kwamen we ook hier te dicht onder, waardoor ze een hertensprongetje maakte. :')

Ik ben echt ontzettend trots op Wanda. :D En ook wel een beetje op mezelf :o , omdat ik in het begin erg verstijfde bij de sprongen en nu heerlijk ontspannen ben. :P
Bedankt voor het kijken! :D

Yael_Tdh

Re: Met Wanda op concours!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:56

ziet er goed uit voor de eerste keer
en de punten die je zelf aangaf vielen mij ook op

leeuwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:21

Ziet er goed uit! Gaat goed me tjou en Wanda! :D Ga je nog een B parcours proberen?

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:32

helemaal top bianca echt waar wanda en jij beginnen steeds meer een echt top team te worden met het springen echt top!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:48

Zie je wel, zenuwen waren nergens voor nodig! Wanda is zo braaf en jij kunt het ook prima. Super fijn dat je je zelfvertrouwen weer terug hebt gevonden, de rest komt vanzelf wel. Het lijkt trouwens of Wanda niet actief is, omdat je nu vrij onrustig met je benen bent op een aantal stukken?

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 18:00

Bedankt allemaal. :D

@ Leonie: nee ik denk het niet. :) Ik kan dat zelf nu nog niet aan en ik wil eigenlijk geen startkaart met haar aanvragen. ;)
@ Kristel: ja klopt, ze blijft net te weinig actief. :j Moet haar eigenlijk nog actiever krijgen, maar dat lukt me niet zo goed met mijn been. Dus moet eigenlijk de zweep erbij gebruiken, maar dan voelt het alsof ik onnodig sla, terwijl dat natuurlijk niet zo is. :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:12

Je kunt haar beter een keer bij tikken dan continu onrustig te zijn met je been. Je hebt dan reden genoeg, aangezien je haar al een paar keer gevraagd hebt een pasje harder te lopen :P Of heb je het idee dat ze nog een beetje conditie mist? Dan kunnen ze ook minder actief zijn natuurlijk.

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 18:20

Jaa dat is ook weer zo. :j
Conditie is idd niet top, maar ze blijft wel voor je werken ook al is ze moe. :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:30

Dan zou ik lekker aan haar conditie gaan werken, dan zul je merken dat je op concours zelf minder hoeft te werken, zag dat ook aan Grietje, vroeger moest ik haar ook continu aansporen met longeren, nu hoeft dat vrijwel niet meer :)

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 18:34

Daar zijn we idd al mee bezig. :j Bedankt voor de tip!

xKatayoun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:04

Ziet er goed uit voor de eerste keer!
De punten die je zelf al aangaf vielen mij ook op!
Verder kun je trots zijn op je paardje.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:33

Leuk zeg met zo'n fjordje! Je zou 8 makkelijk in 2 galopsprongen kunnen doen als je er langzamer op af ging. Je gaat er nu gewoon op af en wilt ertussen opeens langzamer. Je kan beter langzaam op A afgaan (veel eerder moest je langzamer gaan), eventueel tussen A en B dan wat terug zitten en dan gaat het veel beter! :)

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 20:37

Ik ging ook wat langzamer op A af, en ze zette ook vrij laat af op A. :) Maar Wanda heeft nog een aardig tempo nodig met springen, anders heeft ze haar ritme en balans niet. ;)

Maar bedankt voor de tips en complimenten! :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:49

RenWaBl schreef:
Ik ging ook wat langzamer op A af, en ze zette ook vrij laat af op A. :) Maar Wanda heeft nog een aardig tempo nodig met springen, anders heeft ze haar ritme en balans niet. ;)

Maar bedankt voor de tips en complimenten! :)

Erg herkenbaar! Het manegepaard wat ik reed heeft ook tempo nodig, anders springt ie niet goed, terwijl het niet goed uitkomt voor de dubbels, of juist daardoor te vlak sprong. Maar hier zijn we hard mee aan het werk geweest door lage hindernisjes te doen. Misschien ook handig voor jou, om zoveel mogelijk naar de hindernis te stappen en pas op het laatste moment aan te draven/galoperen. Ze werk je aan de kracht, en ook balans. Dan kan je vanzelf met een wat langzamer ritme gaan rijden wanneer je dat wilt. Althans, zo ging het bij mij en nu gaan de dubbels wel goed, en wanneer ik langzamer wil!

Ik zou met haar werken aan het bij elkaar houden. Ze liep nu best languit naar A, waardoor ze, ondanks dat ze later afzetten, toch best breed sprong. Dit kan je voorkomen door haar goed op te sluiten, vooral voor de sprong. Iets puur dressuurmatig dus.

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 20:53

Bedankt voor je duidelijke uitleg! :D

Ze loopt inderdaad erg lang, dat klopt. Maar ik kan haar niet echt dressuurmatig trainen, omdat ze eigenlijk dient als kinderpony. :P Ik spring nu met haar, aangezien mijn paard blessures heeft. :)
Maar ik kan idd proberen met de springlessen zo laat mogelijk te draven / galopperen. ;)

MendyGinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:44

Dat gaat al goed Bianca, het gaat steeds beter.

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:59

nou, na je eigen commentaar d8 ik dus: ben benieuwd! :+
maar het ziet er echt al wel heel fijn uit, knap hoor!

ik heb je eigen commentaar dus gelezen, ben het er ook mee eens maar mis het deel over springles/ oplossingen ervan :)
je probleem in de dubbel is dus dat je eigenlijk je hele parcours vrij laag in tempo rijd - juist omdat je een pony tussen de paarden start zul je extra tempo moeten maken om lekker mee te komen met de afstanden :j In de B zijn de dubbels hoger&breder en ga je het met inhouden juist niet redden, laat wanda maar wat lang worden op de sprong.. tijd zat om haar daarna nog terug te rijden (alhoewel het aan techniek niet ontbreekt, maar meer aan kracht imo.. ;) )

zie overigens dat je eigen paard een blessure heeft en dat je daarom met haar rijd, dus gericht springles nemen is waarschijnlijk weggegooid geld :+ (anders: lekker doen, volgens mij is er wel wat van te maken :)) )

ik spring zelf trouwens met mijn D-pony tussen de paarden ;)

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 22:02

Bedankt voor je uitleg! :)

Ze vind het idd erg moeilijk om door te galoperen, zie ook mijn berichten naar capopjekop. :)
Hier werken we ook aan in de lessen. :j

En ik zat met mijn paard in de springlessen van de club, maar aangezien ik wil blijven rijden, zit ik nu met Wanda in deze springlessen. :) Dus het valt wel mee haha.

Wat gaaf joh dat je met je pony tussen de paarden start. :D Ken hier ook een meisje die met haar D pony regiokampioen in het Bspringen bij de paarden is geworden. :D

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:38

Ziet er leuk uit, beetje onwennig nog maar wel veel plezier. Gewoon blijven oefenen en dan komt die ervaring ook (als je haar nog even blijft rijden) vanzelf wel :)

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 18:25

Bedankt Bienotje. :D As zaterdag hebben we weer een BB parcours bij de paarden, dus ben benieuwd. :D

poneylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 11:53

wow dat hebben jullie goed gedaan! :D ik wou dat ik ook zo'n leuke pony had!