CubaLibre's Chennai voor de 2e keer balkjes en springen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

CubaLibre's Chennai voor de 2e keer balkjes en springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 10:11

Paspoortje:

Naam: CubaLibre's Chennai
Leeftijd: 4 jaar
Geslacht: Merrie
Kleur: Vosbont
Schofthoogte: 1.47m
Ras: kruising NFxTinker X AVS
Moeder van: Dazzle Me CL [KS-ITP] Bokken, vliegen, steigeren MAAR Dazzle Me gaat gewoon......

CubaLibre's Chennai is dus een 4 jarige merrie met momenteel een veulen aan de voet van nog geen maand. Chennai is vorig jaar zadelmak gemaakt maar we liepen tegen wat protest aan waardoor ik besloot om haar aan te dekken en n jaar rust te geven en haar dan nadat het veulen geboren was weer op zou gaan pakken in de hoop dat ze dan wat 'volwassener' zou zijn geworden...

Op 26 april is dus haar knappe zoon Dazzle Me CL geboren en ondertussen zijn Chennai en ik weer aan het trainen geslagen. Wat erg goed gaat! Ze pakt alles supersnel op en vind het allemaal erg leuk om te doen....

Vorig jaar heeft ze 1x balkjes van dichtbij gezien maar daarna is ze dus op zwangerschapsverlof gegaan waardoor ook onze balkjes/spring ervaring eigenlijk nihil is. Gister hadden we dus onze 2e balkjes/springles en als ik dan zeg springles dan bedoel ik meer huppelles dan echt mega springen want dat doen we uiteraard nog niet!

Gelukkig was een vriendin van mij zo lief om enkele foto's te maken en die wil ik graag met jullie delen!

Kijk en geniet mee van mn knappe meisje!

1. Losrijden
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Ze was erg fris (1e keer in de springweide) dus liet ik haar maar wat gaan....
Afbeelding

4. Drafbalkjes???? Nee, we gingen toch SPRINGEN!!!!
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Zo beter dan????
Afbeelding

7. :~
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

En onze sprongetjes!
10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

Mijn houding is niet super..... Dit komt doordat ik een versleten onderrug heb!
Mijn pony is nog jong en was superfris..... Daardoor oogt het mischien op de foto's dat ze erg gespannen was MAAR dit is niet zo!

Chennai trekt echt aan op de balken en op de sprongetjes en zoals jullie zien op de foto's staan haar oortjes strak naar voren (soms moet je echter wel goed kijken aangezien ze een mega voorpluk heeft en hele kleine oortjes :P).

Een berichtje zou leuk zijn! Ik ben in ieder geval MEGA trots op mijn kleine meisje!

Marlis

Re: CubaLibre's Chennai voor de 2e keer balkjes en springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 10:31

Ze heeft er duidelijk plezier in, ga zo door zou ik zeggen:)
Je houding vind ik ook erg netjes hoor.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 10:39

Dank je wel Marlis!

Ze heeft er inderdaad erg veel plezier in en soms in mijn ogen iets TE maar goed, beter zo dan een ik-heb-geen-zin-en-ga-staken-pony :D

Thanks voor het compliment over mijn houding!

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 10:47

Ik vind je houding helemaal niet storend hoor!!!
zijn leuke fotows :D ze zien er erg vriendelijk uit en jullie hebben er plezier in,
altijd leuk om te zien!! Ze springt echt al heel netjes!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 11:47

Voor dat ze de 2e x in een dik jaar balkjes ziet doet ze het netjes hoor en zo te zien
vind ze het ook nog leuk ook.
Ach met Dazzle me als zoon, moet ze ook wel, want in haar vrije tijd moet ze er nu ook no over heen.

Lek dat ze het zo goed oppakt na haar dracht.

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 14:07

Wat een leuke fotos! Ziet er goed uit!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 15:12

Super joh, en dat na zo'n poos rust.
En ze heeft ook nog een veulentje.
Ik vind dat echt knap, ook van jou je hebt het goed voor elkaar.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 15:23

@Fer: Ik stoor mezelf denk ik meer aan mn slechte houding dan menigeen hier op bokt maar ja, ik ben zo veel beter gewend van mezelf dat zo af en toe de tranen over mn wangen lopen bij het zien van mijn houding nu tegenover vroeger.....
Ik heb enkele jaren geleden gezegd dat ik echt NOOIT meer ging springen met GEEN enkel paard of pony maar daar kom ik nu dus van terug aangezien Chennai het zo leuk vind om te doen en tja, als zij er plezier in heeft ben ik wel de laatste die gaat zeggen dat ze het dan niet mag!

@sjolvir: Dat vind ik dus ook! Ze vind het superleuk om te doen en als zij er plezier in heeft dan vind ik het l best.... Wie weet ga ik ooit wel weer eens echt springen al denk ik het niet aangezien ik best bang ben dat mijn rug dat echt niet tof gaat vinden.....

Maar inderdaad, met Dazzle Me als zoon MOET ze ook wel :P

Ik mag niet klagen over hoe ze alles nu oppakt en eerlijk is eerlijk.... DIT (dat ze zo braaf is) had ik echt NIET verwacht!

@kaotictjinta: Ik vind ook niet dat ik mag klagen na zo'n flinke poos rust en dus doe ik dat ook niet....
En juist omdat ze ook nog een veulentje aan de voet heeft lopen doen we ook rustigaan met het rijden, balkjes/springles is max een 1/2uurtje en dat houdt ze ook makkelijk vol, die conditie heeft ze wel.

Dank je wel voor het compliment!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 15:53

De springfoto's zijn okee maar de foto's van het balkjes lopen, ik heb vroeger altijd geleerd om met niet al te veel balken te beginnen en het paard de ruimte te geven zodat ze met het hoofd wat lager en een ontspannen bovenlijn erover kan gaan, hier zie ik het tegendeel en ondanks dat ze heet word vind ik toch dat je dit dan op een andere manier moet kunnen oplossen.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:49

Wat leuk voor Chennai! Doe je Dazzle in de stal dan als je gaat springen?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 17:56

Ik leg zelf de balken niet neer en we hebben gewoon les, dat ze heet word ligt ook niet aan de hoeveelheid balken, of het er nou 3 zijn of 10.... De eerste keer moet ze toch even laten zien dat ze fris is en het leuk vind. Daarna gaat ze gewoon netjes over de balken heen.
Chennai gaat nog niet met haar hoofd omlaag en haar bovenlijn ontspannen doet ze ook nog niet maar aangezien dit ook pas haar 2e keer was vind ik dat ze het prima heeft gedaan.

@Merel_Claire: Chennai vind het ook super leuk om te doen, Dazzle staat altijd in de box als ik met Chennai bezig ga. En hij vind het prima, hinnikt af en toe een keer maar staat wel met zijn oortjes naar voren midden in de stal om zich heen te kijken en neemt af en toe eens een hapje van zijn hooi. Die vind het echt niet erg dat mama weg is en als mama dan weer terugkomt is hij ook rustig. Al met al is Dazzle Me een voorbeeldig veulen!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 18:07

Wat fijn zeg! Ik hoop dat Gaya dat ook zo oppakt!

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 18:10

Wat een leukerd :)) ziet er goed uit!

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 08:13

Goh.. zit daar ook 1/16e deel tuiger in die mengelmoes van jou soms? :Y) Die knieactie tijdens het balkjeslopen... pffff :P De ziet er echt happy uit op de fotos Lon. Ik kan me Nai nog wel voor de dracht herinneren... toen was gewoon erop zitten al haast te veel voor haar en moet je nou eens kijken... alsof ze nooit anders gedaan heeft! En verd*mme wat ziet ze er alweer goed uit zo vlug na de dracht.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 16:19

@lieke123: Dank je wel!

@Jana_en_ik: Nope, zoals je weet zit er totaal geen tuigerbloed in maar denk dat ze dat optillen van mams geerft heeft aangezien die dat ook zo goed kon..... Chennai is ook echt happy, vind het helemaal geweldig als ze even alleen met mij aan de slag mag en toont totaal NIET van streek omdat Dazzle Me op stal moet blijven, Dazzle Me verteld allemaal verhaaltjes aan mn stalgenootjes en die liggen dan in een deuk (maar hij staat ondertussen wel MIDDEN in de box rond te kijken) en als ze weglopen of erg stil zijn is Dazzle Me ook gewoon stil....

Nai was tijdens haar dracht inderdaad het al snel beu en toen was ook het erop zitten al te veel voor haar, nu echter is ze 180 graden omgedraait en vind alles goed! Ik vind ook dat ze er verd*mmes goed uitziet MAAR dat deed ze nog geen 2 dagen na de bevalling alweer! Ze trekt net zo snel strak als haar moeder dus dat word een goede om mee te fokken EN ondertussen gewoon de sport in te kunnen (al vraag ik me dat laatste wel af aangezien ze het vanaf de 6e maand van de dracht al niet echt meer trok).

MiesEnRijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 10:04

wat een super leuk paardje zeg! mijn paardje sprong ook over de drafbalkjes heen na wat oefenen draaft hij er nu gewoon overheen :D