Ik had zaterdag allerlei attributen om eens onder een hindernis te zetten of een hindernis van te maken dus dat hebben we uitgetest. En we zijn tot verrassende resultaten gekomen
Maar ook heeft hij 90 cm gesprongen! 
Even voorstellen .. want hen zal je in de eerste video horen
[***]'s verzorgmeisje & haar broertje 

En dan opwarmen ... Na de gewone opwarming had ik drafbalkjes gelegd maar [***] zat meer in een galopstemming en nam ze dus gewoon in galop (en hij kwam nog uit ook
). Omdat ik dat niet ideaal vond maar 1 balkje weggehaald en overgegaan naar galopbalkjes 
Daarna wat ingesprongen met een kruisje en een rechte (50 cm)

Achterbenen niet vergeten

En toen begonnen met het echte werk.
Hier een overzicht van de hindernissen die we gedaan hebben:

Toen ... toen kwam het natuurlijk, de angstaanjagende molentjes!
Zoals je kan zien op het overzicht was hij er al diverse keren overheen gegaan, maarja ... toen waren ze ineens héél eng (ze bewogen ook, deden ze eerst niet
). Kijk & huiver.En om te eindigen het hele echte werk

Nog wat foto's die ik nog gemaakt heb:

90 cm, wie had dat kunnen denken

Ik ben me ervan bewust dat het, vooral op de filmpjes, wat nipt is, maar hij was ook wat moe .. en vooral mentaal erg moe (zo'n molentjes doen toch wat met je
) .. dus ik denk dat het daaraan ligt. Hij wilde wel, want hij ging zelf, maar het ging toch niet super. Denk met wat opbouwwerk qua conditie enzo dat hij er binnen no time overheen vliegt en vraagt om nog hoger te gaan 
Bedankt voor het kijken, dit is zo'n beetje een overzicht hoe een "springtraining" in z'n werk gaat, hopelijk vonden jullie het leuk!

Vind het zelf wel leuk om zo eens te zien, zeker nu er toevallig iets gebeurde, zie heel veel terug waarvan ik kan zeggen "dat is omdat hij het maar niks vindt", ik kan het allemaal plaatsen zeg maar .. Is wel interessant als baasje, haha.
Maar zo leuk! 
). Als hij iets eng vindt gaat hij niet lopen maar hij sluit zich af. Een beetje het idee van "als ik er niet naar kijk en er niet mee bezig ben is het er ook niet", snap je? Op zich geen probleem, alleen, als je hem op dat moment gaat pushen (omdat je denkt van 'ey joh, stel je niet aan, je staat er gewoon bij te staan, dan kan je er ook wel over" bv. ) dan loop je een groot risico dat hij "ontploft", en je weet nooit wat hij dan doet ... Je ziet dat bv. ook als hij er naar gaat kijken .. Hij gaat kijken, vertrouwt het niet hard, denkt "hmm, toch maar gewoon weggaan" en dan komt er ergens teveel druk (weet niet precies van wat, misschien stond ik verkeerd, of zei ik net iets, of was er iets in de struiken of ... ) en dan vliegt hij er vandoor ...
(gekneusde knie & open gezicht + hersenschudding, van 2 verschillende keren