Dit is het filmpje:
Bedankt voor het kijken en nu je er toch bent, laat een berichtje achter.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Iris82 schreef:Jeetje die tweede val ziet er pijnlijk uit.
Omdat jij vertelt dat jullie het beiden nog aan het leren zijn, vind ik het er best hoog uit zien.
Ik denk dat het zal helpen als er een grondbalk voor zou liggen. Nu zet jouw pony wel erg vroeg af en word jij behoorlijk gelanceerd. Je pony zal de afstand dan beter in kunnen schatten.
Anoniem schreef:Die 2e val ziet er niet prettig uit..
Ik denk eigenlijk dat deze pony niet geschikt is voor jou, Altans nu nog niet. Deze pony heeft wat meer begeleiding nodig om een goede sprong te maken. Terwijl jij nog een paard nodig hebt die jou begeleid.
nicole3939 schreef:Je rijdt met je hele lichaam naar de sprong toe. Blijf eens wat rustiger achterover zitten, dan wordt de pony ook rustiger het tempo is daar hard zat voorIk zou met deze pony die nog veel begeleiding nodig heeft, echt een balk voor de hindernis neerleggen en liever eerst nog in-uitjes springen. De pony en jij moeten allebei nog veel leren en of het dan een goede combi is, maar dat kan wel nog komen.
En in principe bepaal jij wanneer de pony af moet gaan, en niet de pony. Vandaar ook de onzekerheid bij de pony, je laat hem eigenlijk een beetje in de steek.
Parkietjee_ schreef:nicole3939 schreef:Je rijdt met je hele lichaam naar de sprong toe. Blijf eens wat rustiger achterover zitten, dan wordt de pony ook rustiger het tempo is daar hard zat voorIk zou met deze pony die nog veel begeleiding nodig heeft, echt een balk voor de hindernis neerleggen en liever eerst nog in-uitjes springen. De pony en jij moeten allebei nog veel leren en of het dan een goede combi is, maar dat kan wel nog komen.
En in principe bepaal jij wanneer de pony af moet gaan, en niet de pony. Vandaar ook de onzekerheid bij de pony, je laat hem eigenlijk een beetje in de steek.
Dankje voor de tips! Het enige is dat het misschien wel beter is om nog wat lager te blijven springen en in-uitjes te doen, maar dat bepaal ik niet. Mijn instructrise bepaald dat en zij kent kyra door en door. Mij is trouwens serieus altijd aangeleerd dat de pony zelf bepaald wanneer hij springt.
Parkietjee_ schreef:nicole3939 schreef:Je rijdt met je hele lichaam naar de sprong toe. Blijf eens wat rustiger achterover zitten, dan wordt de pony ook rustiger het tempo is daar hard zat voorIk zou met deze pony die nog veel begeleiding nodig heeft, echt een balk voor de hindernis neerleggen en liever eerst nog in-uitjes springen. De pony en jij moeten allebei nog veel leren en of het dan een goede combi is, maar dat kan wel nog komen.
Dankje voor de tips! Het enige is dat het misschien wel beter is om nog wat lager te blijven springen en in-uitjes te doen, maar dat bepaal ik niet. Mijn instructrise bepaald dat en zij kent kyra door en door. Mij is trouwens serieus altijd aangeleerd dat de pony zelf bepaald wanneer hij springt.
Joltsje schreef:allereerst mijn complimenten dat je het filmpje op bokt zet en dat je open staat voor commentaar. is wel eens anders hier.
ten tweede.. hoort dit bij paardrijden.. met vallen en op staan.
springen is moeilijk om te leren, maar volgens mij ben je goed bezig.
probeer echt te blijven zitten. niet te veel doen. met je zit alleen maar meegaan met het paard.
je moet de pony opsluiten tussen je benen en je armen.. zodat je kan voelen wat ze gaat doen.
gaat ze te snel, dan ga je dieper zitten en rem je af.
eerste val is innd creatief afstijgen.. 2e val was ook niet gebeurd als de bak nog 100 meter langer was geweest..
je moet gevoel krijgen voor de sprong en dat krijg je maar op 1 manier.. en dat is door te doen.
ik zeg nie ga zo door.. want vallen is niet handig haha
SaSalover schreef:Anoniem schreef:Die 2e val ziet er niet prettig uit..
Ik denk eigenlijk dat deze pony niet geschikt is voor jou, Altans nu nog niet. Deze pony heeft wat meer begeleiding nodig om een goede sprong te maken. Terwijl jij nog een paard nodig hebt die jou begeleid.
Ja het klopt wel een beetje. Misschien is ze er inderdaad later beter in staat om op haar te rijden. Maar als je kijkt naar alle foutloze parcours... Als iemand een eigen paard heeft, en er van afgevallen is met springen, is dat toch ook niet gelijk een slechte pony... Nouja., ik snap dat het zo lijkt, maar echt, ik ben heel vaak wezen kijken en het is een super team. Dit is gewoon een blooper dat heeft iedereen wel is. En de instructrice weet heel goed welke pony wel en welke niet goed is voor haar.
Anoniem schreef:Als ik haar instructrice was, had ik haar niet deze pony laten rijden (altans niet op basis van wat ik hier zie) Haar houding is nog niet optimaal. Daarom valt ze er ook af op de eerste sprong. De 2e word ze gelanceerd en dat komt omdat de pony veelste vroeg afzet. Omdat de ruiter niet het tempo bepaald, en niet de afzet. Dus ik zou er voor kiezen zo'n ruiter een makkelijkere pony te geven. Zodat je vertrouwen krijgt in springen. Wanneer je er 2 keer afvalt word dat vertrouwen toch minder. En daar heeft de ruiter ook niets aan. En de TS is nog jong denk ik? dus is het ook helemaal niet erg. En vallen hoort bij leren paard rijden. Maar ik zou deze pony door een meer gevorderde ruiter laten rijden, zodat de pony goed leert springen. Zodat er later ook minder ervaren ruiters op kunnen. En dat heeft niets te maken met een slechte pony. Alleen met een onervaren ruiter en een onervaren paard.