Dit weekend was het op stal onderlinge wedstrijd. Op zaterdag de dressuur en zondag springen.
Aangezien ik springen wel leuk vindt maar niet voor in de sport en mijn paard het ook heel leuk vindt maar niet echt de aanleg ervoor heeft springen we weinig.
En als we dan springen is het vaak een paar kleine huppeltjes en geen parcoursje. Hincapie vindt dat super leuk alleen is de techniek vaak ver te zoeken..
Hincapie is trouwens een 6 jarige PRE van Grelo.
Maar we moesten er nou toch aan geloven (krijg je als je op een stal vol springruiters staat...)
Dus me opgegeven en woensdag een lesje genomen. Dat was de eerste keer dat hij een oxer sprong en dat deed hij super braaf!
Dus me ingeschreven op 50 cm. Niet te hoog zodat we niks hoefde te forceren.
Jammer genoeg kon ik bijna niet losrijden. De buitenbak was hard en alleen bekwaam om te stappen en een klein drafje. In de binnenbak mocht je wel losrijden maar was het heel druk en dat is met Hincapie (mede doordat hij hengst is) niet te doen. Dus dan maar alleen buiten los gestapt en een beetje gedraafd. Niet echt de beste voorbereiding dus maar beter dan een super gespannen paard.
Zadel reed ik ook voor het eerst mee. Heb zelf alleen een dressuurzadel en mocht woensdag zadel van een vriendin lenen. Maar die was er vandaag niet dus mocht ik wel (een ongeveer gelijk) zadel van een ander stalgenootje lenen. Zadel zat trouwens wel super en stond hem heel mooi!
Toen was het tijd om parcours te lopen en ik dacht oh nee, een dubbel. Die hadden we nog nooit zo kort gedaan.... Maar het stond laag dus dacht ach dat redden we wel!
Daarna het springen en was zeer tevreden!!!!

1. Tijdens het rondje draven voordat ik moest beginnen.

2. De eerste hindernis was hij even de kluts kwijt want hij had echt zo iets van huh moet ik springen. Dus stopte maar ging daarna toch verder dus geen weigering! Was wel een beetje een maffe sprong daardoor maar ach...

3. Onderweg naar hindernis 2.... zou hij het leuk vinden...

4. Zien jullie ook die onzichtbare balk op een meter liggen??

5. Eerste van de dubbel(3a)! heel braaf!

6. Tweede van de dubbel(3b)! En hier was ik al helemaal trots!!

7. Sprong 4 (zelfde als 1) maar nu wel in een keer..

8. Sprong 5

9. Van sprong 7 (van sprong 6, de golfjes kreeg ik alleen een hele wazige still maar hier kwamen we net te dicht onder maar hij redde zich goed)

10. Sprong 8 (of een poging daartoe...) Dit was vanuit een gebroken lijn vanaf 7 maar ik kreeg hem er niet netjes voor. Ik twijfelde en hij ging er langs... Na rondje gereden sprong hij hem weer netjes!
Dit waren de stills uit het filmpje. Dan nu het filmpje zelf:
(ohja let niet op het geklets en de mevrouw die aan het begin naar de camera staat te staren hahaha....)
http://i88.photobucket.com/albums/k161/ ... 050880.mp4
Ik ben echt super trots op mijn knappe hengst! Zo bijna zonder ervaring zo goed er doorheen gekomen!
We waren trouwens bij het springen 7e en bij de dressuur 8e wat ons op een gemiddelde 6e plaats bracht (knap he haha) van totaal 18 deelnemers geloof ik!