Denver naar Blessure weer op concours

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lennyvdwal

Denver naar Blessure weer op concours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 18:58

:wave:

Denver is een vijfjarige ruin. Ik heb hem nu sinds een jaar!. Op vier jarige leeftijd hebben we Denver gekocht, het is een heel mooi maar tevens ook heel koppig en moeilijk paard om te rijden. Hij heeft een tijd stop gestaan door dat hij zich met een poging tot het kapot maken van de stal zich een blessure heeft opgelopen. Nu ben ik sinds een maand weer volop bezig met de trainingen en heb vandaag het eerste concours weer met hem gehad!.

Denver :+:

Afbeelding

Acties van meneer ~~}>

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

thuis aan het springen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

foto`s van het Concours!!.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Commentaar,opmerkingen & Tips zijn altijd welkom!. 8-)

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:05

spring je nu met een slof om :?
zou ik niet doen, straks zit hij met zijn benen vast, en hij kan hierdoor zijn nek niet goed strekken wat niet erg prettig voor hem springt.

zie gelukkig dat je bij de laatste foto's borst tuig met martingaal om hebt :)

want kan hij wild doen zeg, vind het knap dat je blijft zitten!
verder wel een erg mooi beest zeg! <3

nog veel succes samen

heathfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:07

haha die acties :')
kvind `t een super mooi paard!!!

1 vraagje. waarom spring je met slof?! `k vind het persoonlijk niet zo vriendlijk uit zien :o niet aanvallend bedoel hoor ;)

je houding is netjes :j
mischien iets minder op de hals hangen! maar ik zie dat je dat op de
1e 2 spring fotoos dat ook niet doet...

oh... ik zie dat mijn vraag hierboven ook als staat... :P
Laatst bijgewerkt door heathfield op 27-11-10 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:07

Wat een wildebras...
ook ik vind de slof ERG gevaarlijk, je zal de eerste niet zijn die zo over de kop gaat!
veel succes nog met hem

_danieke_

Re: Denver naar Blessure weer op concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:09

er wordt wel vaker met slof gesprongen hoor.

ik denk dat je hem gebruikt om hem iets ronder te laten springen ?

ik vind het een leuk dier, ook met zn kunsten erbij geeft karakter aan en paard.
succes nog :D

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:18

Ben ik nou de enige die zich afvraagt waarom dat paard überhaupt zo lastig is? :?
Waarom spring je in training zo hoog terwijl je paard totaal niet fijn over de rug loopt? En ik ben zeker geen zeikerd en vind dat paarden niet van suiker zijn maar die laatste foto geeft mij kippenvel :n De combinatie van het bit en de uitdrukking van je paard (mond wagen wijd open)... nee, ik vind het een ontzettend gaaf dier maar heb weinig respect voor de manier waarop hij gereden wordt en de keuze van harnachement :n

Tip: als ik jou was zou ik met fatsoenlijk schoeisel gaan rijden, zeker met de capriolen van je paard in het achterhoofd...als je blijft hangen... :x

lennyvdwal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 19:20

Rajaniii schreef:
zou ik niet doen, straks zit hij met zijn benen vast, en hij kan hierdoor zijn nek niet goed strekken wat niet erg prettig voor hem springt.

nog veel succes samen

Normaal niet!.. Denver heeft soms van die momenten dat die de slof gewoon echt nodig heeft. Het is een heel sterk en zoals jullie zien ook een echt gek paard. Op zijn momenten is echt nodig wil je hem kunnen berijden. Anders kom je niet verder dan zulke actie die de foto`s laten zien.

Citaat:
haha die acties
kvind `t een super mooi paard!!!

1 vraagje. waarom spring je met slof?! `k vind het persoonlijk niet zo vriendlijk uit zien niet aanvallend bedoel hoor

je houding is netjes
mischien iets minder op de hals hangen! maar ik zie dat je dat op de
1e 2 spring fotoos dat ook niet doet...

dankjewel meid!. haha idd. Het ziet zeker niet zo vriendelijk uit dat ben ik met je eens!. En mag ook zeker gezegd worden alleen maar goed;). maar je vraag is hierboven idd wel al beantwoord. Dankjewel meid!. Ja bij Denver is het zo hij is nog niet echt constant in het afzetten hij springt soms te vroeg of onverwacht hij is nog jong en ja ik maak ook genoeg fouten hoor daar niet van haha.

Citaat:
Wat een wildebras...
ook ik vind de slof ERG gevaarlijk, je zal de eerste niet zijn die zo over de kop gaat!
veel succes nog met hem

ja gevaarlijk is het niet hoor ik weet wel wat ik doe ik let goed op! het is niet zo dat ik het paard gevaar wil laten lopen. Maar afentoe is het gewoon nodig bij hem! Dat laat vanzelf wel na, naar mate hij ouder word;)!. dankjewel meid

Citaat:
er wordt wel vaker met slof gesprongen hoor.

ik denk dat je hem gebruikt om hem iets ronder te laten springen ?

ik vind het een leuk dier, ook met zn kunsten erbij geeft karakter aan en paard.
succes nog

Dat klopt idd;). Neen dat niet. Het zich er echt om dat die het gevoel heeft dat die geen kant op kan. Denver is een heel en gek paard en op momenten heeft die het gewoon echt nodig constant aan de teugel te lopen dan is die over het algemeen een heel stuk rustiger!. Ja het is een grote uitdaging dat is altijd leuk!. dankjewel meid

LovesGitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:21

MariekeS_ schreef:
Ben ik nou de enige die zich afvraagt waarom dat paard überhaupt zo lastig is? :?
Waarom spring je in training zo hoog terwijl je paard totaal niet fijn over de rug loopt? En ik ben zeker geen zeikerd en vind dat paarden niet van suiker zijn maar die laatste foto geeft mij kippenvel :n De combinatie van het bit en de uitdrukking van je paard (mond wagen wijd open)... nee, ik vind het een ontzettend gaaf dier maar heb weinig respect voor de manier waarop hij gereden wordt en de keuze van harnachement :n

Tip: als ik jou was zou ik met fatsoenlijk schoeisel gaan rijden, zeker met de capriolen van je paard in het achterhoofd...als je blijft hangen... :x

Ik ben het hier helaas helemaal mee eens..

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:22

vind het dier terecht boos worden! je bent erg onvriendelijk in je handgebruik en keuze van hulpteugels.
Verder vind ik het ook een prachtig paard en jullie hebben een mooie bak zeg. Je zit wel beter op concours dan dat je thuis op het paard zit.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:24

hij springt soms te vroeg of onverwacht? waarom zo hoog? waarom met die schoeisel? waarom met slof? waarom?

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:25

Nja over die slof is volgens mij wel genoeg gezegd.. maar je Houding boven de sprong :=

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:26

nouja, ik denk niet dat jij nog heel vriendelijk met je handjes bent knert als je paard zo doet. ik heb zelf ook een stuiterbal, en je vliegt soms bijna alle kanten op...

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:28

HRE schreef:
Nja over die slof is volgens mij wel genoeg gezegd.. maar je Houding boven de sprong :=

die is wel beter op concours vind ik..
Hoe is het paard als je hem flink voorwaarts rijdt (dressuurmatig), met vriendelijk bit en vriendelijk handgebruik? Gewoon tikje met zweep als ie omhoog komt en lekker flink gas erop.

Denk dat als je zo doorgaat dat ie een keer achterover klapt.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:29

ten eerste wil ik even zeggen dat je een super mooi paardje hebt :)
Ik vind persoonlijk het springen er niet heel erg vriendelijk uit zien en dat komt niet door de slof. Springen met slof kan namelijk prima als je weet hoe je m gebruiken moet.. maar je hangt helemaal aan de teugels. je hebt geen contact met het zadel alleen maar de teugels. alles gaat dus naar de mond van je paard. probeer dus je benen aan het zadel te houden en dichter bij je zadel te blijven boven de sprong.

ik ken die conflicten van die eerste foto's met mijn paardje. ik raad je aan om les te nemen van iemand die ervaring heeft met zulke paarden. (was in mijn geval mijn vaste instructice al dus hebben we daar nu privéles van)dit is een tip. misschien heb je hier al goede les voor

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:30

_danieke_ schreef:
nouja, ik denk niet dat jij nog heel vriendelijk met je handjes bent knert als je paard zo doet. ik heb zelf ook een stuiterbal, en je vliegt soms bijna alle kanten op...

oke ik zou niet zeggen dat ik nooit eens per ongeluk eens een onterecht rukje geef. Maar dit vind ik wat anders. Ik heb ook ooit zo'n draak (kleine versie) gehad, die was wel te handelen wanneer ik flink het tempo omhoog schroefte.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:32

Xfeno01X schreef:
ten eerste wil ik even zeggen dat je een super mooi paardje hebt :)
Ik vind persoonlijk het springen er niet heel erg vriendelijk uit zien en dat komt niet door de slof. Springen met slof kan namelijk prima als je weet hoe je m gebruiken moet.. maar je hangt helemaal aan de teugels. je hebt geen contact met het zadel alleen maar de teugels. alles gaat dus naar de mond van je paard. probeer dus je benen aan het zadel te houden en dichter bij je zadel te blijven boven de sprong.

ik ken die conflicten van die eerste foto's met mijn paardje. ik raad je aan om les te nemen van iemand die ervaring heeft met zulke paarden. (was in mijn geval mijn vaste instructice al dus hebben we daar nu privéles van)dit is een tip. misschien heb je hier al goede les voor

even voor mijn ontwikkeling... waarom met slof? (dit is echt een vraag). Wat is volgens jullie (met juist gebruik) het voordeel hiervan? Is het niet beter om eerst bij de oorzaak te kijken en laag ontspannen te springen en het dier zijn eigen lichaam te laten gebruiken? Of ben ik hierin te kortzichtig?

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:33

Haha wat een boef! Mooi paard ook zeg!

Vind alleen je thuisfoto's niet echt om over naar huis te schrijven! Als je dan toch met slof aan wil springen, doe de slof dan naar de zijkant en nu onderdoor. Ik heb een keer iemand over de kop zien gaan omdat het paard wél in de slof bleef haken. Geloof me! Dat wil je niet :x Daarbij vind ik dat je hem veel te weinig ruimte geeft! Hij springt daar al zo zonder rug, dan kan je hem beter vrijheid van voor geven. En ik vind dat je aan je houding ook nog wel een boel kan verbeteren. Je moet écht meer je hakken uit gaan drukken! Je maakt nu wel een hele rare beweging met je voeten. Je trekt je hak op en draait hem naar binnen. Ik dat als je je aan kan leren je hak goed uit te drukken op de sprong, je houding al een stuk beter wordt! :j Dan kan je hem van voor ook meer vrijheid geven!

De concoursfoto vind ik al wat beter, maar daar mag je een stuk minder plat op je paard gaan liggen. En daar ook hetzelfde verhaal over je voeten.

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:33

lennyvdwal schreef:
Rajaniii schreef:

nog veel succes samen

Normaal niet!.. Denver heeft soms van die momenten dat die de slof gewoon echt nodig heeft. Het is een heel sterk en zoals jullie zien ook een echt gek paard. Op zijn momenten is echt nodig wil je hem kunnen berijden. Anders kom je niet verder dan zulke actie die de foto`s laten zien.

vind dit persoonlijk een beetje slechte reden :o
als je paard dan een slof nodig heeft, ga dan niet met hem springen. tenzij je wilt dat hij een keer met zijn voeten er in vast zit, je over de kop slaat en niet weer kunt rijden.

zou eerst veel meer dressuur gaan rijden, want hij loopt idd ook niet prettig over zijn rug.
en het zou ook niet verkeer zijn voor je eigen houding, om eerlijk te zijn.

en zoals andere mensen al zeggen, je paard probeert je iets te zeggen.
voor mij gevoel maakt hij duidelijk dat hij er nog niet aan toe is.

lennyvdwal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 19:48

Ik denk dat het hoog tijd word een andere instructeur te gaan zoeken!. Ik heb tot nu toe gewoon aangenomen wat me instructeur me heeft gezegd. Daarbij moet ik zeggen dat ik thuis vrijwel altijd zonder hulp teugels rij maar dan worden de sprongen ook zeker nooit zo hoog dan is het gewoon maar een klein kruisje. En het is niet zo zeer bij het springen dat Denver gek gaat doen maar juist bij de dressuur. De foto`s zijn natuurlijk ook moment opnames op sommige dagen loopt die beter dan de andere ik heb daarom ook de minste foto`s waar ik zelf over twijfelde hier bij gezet zodat ik meningen en commentaar van andere mensen zou horen. Ik zal in de volgende topic een video derbij doen dat zegt meestal meer als foto`s.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:50

Apart ook trouwens dat je je hakken met het bokken wel goed uitdrukt, maar met springen helemaal optrekt! Toch een puntje om goed aan te denken :j

Ben benieuwd naar een filmpje :j

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:02

lennyvdwal schreef:
Ik denk dat het hoog tijd word een andere instructeur te gaan zoeken!. Ik heb tot nu toe gewoon aangenomen wat me instructeur me heeft gezegd. Daarbij moet ik zeggen dat ik thuis vrijwel altijd zonder hulp teugels rij maar dan worden de sprongen ook zeker nooit zo hoog dan is het gewoon maar een klein kruisje. En het is niet zo zeer bij het springen dat Denver gek gaat doen maar juist bij de dressuur. De foto`s zijn natuurlijk ook moment opnames op sommige dagen loopt die beter dan de andere ik heb daarom ook de minste foto`s waar ik zelf over twijfelde hier bij gezet zodat ik meningen en commentaar van andere mensen zou horen. Ik zal in de volgende topic een video derbij doen dat zegt meestal meer als foto`s.

vind het fijn om te horen dat je zelf door hebt dat het zo niet gaat.
en ook dat je thuis zonder slof springt, en niet al te hoog, vind ik ook fijn om te horen.
denk dat je paardje daar veel meer aan heeft.

lennyvdwal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 20:10

Rajaniii schreef:
en ook dat je thuis zonder slof springt, en niet al te hoog, vind ik ook fijn om te horen.

Ja ik heb vooral bij Denver altijd al zo me twijfels gehad of het allemaal wel zo goed is!. Maar normaal moet je blind op je instructeur kunnen vertrouwen en dat had in dit geval beter niet kunnen doen!. Blijf voorlopig eerst thuis zelf wat rijden en rustig opzoek naar een andere instructeur. Ben ieder geval wel blij dat me vermoedens nu bevestigt zijn zodat ik der ook wat mee kan gaan doen.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:31

nou. Ik vind het best goed!
als ze af en toe een slof gebruikt? zolang ze weet waar ze mee bezig is! en met dat schoeisel is toch niks mis? En jullie paard doet vast ook af en toe zn mond open en iedereen zit wel eens iets meer in de mond dan nodig!

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:36

lennyvdwal schreef:
Rajaniii schreef:

Ja ik heb vooral bij Denver altijd al zo me twijfels gehad of het allemaal wel zo goed is!. Maar normaal moet je blind op je instructeur kunnen vertrouwen en dat had in dit geval beter niet kunnen doen!. Blijf voorlopig eerst thuis zelf wat rijden en rustig opzoek naar een andere instructeur. Ben ieder geval wel blij dat me vermoedens nu bevestigt zijn zodat ik der ook wat mee kan gaan doen.

ik heb hetzelfde wel gehad, maar ik de dan gewoon niet wat ze vroeg. helaas werd zij snel boos :o
jij kent je paard het best, niet de instructeur maar jij, dus jij voelt ook aan wat je paard wel of niet kan hebben.
twijfel nooit aan je eigen twijfels of iets wel goed is voor je paard. meestal heb je namelijk gelijk als iets niet goed voelt.

denk dat wanneer je nu gewoon lekker rustig gaat trainen en niet teveel eist van hem, het helemaal goed gaat komen.
blijf hem vooral over de rug rijden, en lekker lang en laag.
heb er trouwens niets op tegen om met slof te rijden, dit werkt wss idd fijn voor dit paard omdat het hem wat meer steun geeft qua halshouding.
misschien zou longeren ook helpen? dat je hem dan in een afgezet stukje eerst even longeert voordat je erop gaat, zodat hij zijn energie toch kwijt kan. en niet zo ontploft als jij er op zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:49

Martine123 schreef:
nou. Ik vind het best goed!
als ze af en toe een slof gebruikt? zolang ze weet waar ze mee bezig is! en met dat schoeisel is toch niks mis? En jullie paard doet vast ook af en toe zn mond open en iedereen zit wel eens iets meer in de mond dan nodig!

Dat denkt ze maar dat doet ze niet.

Sorry TS maar het ziet er niet goed uit, gelukkig geven meer mensen dat al aan en zie je het zelf ook in. Hoe is hij op wedstrijd? Laat hij zich dan makkelijk rijden, het ziet er niet makkelijk en fijn uit namelijk. Het is natuurlijk een momentopname maar toch zeg ik, misschien even wachten met wedstrijden en terug naar de basis. Jouw houding is verre van goed en brengt het paard uit balans waardoor hij niet de kans krijgt op goed te springen.
Met een slof springen kan wel, ik raad dan alleen aan de slof aan de zijkant vast te maken om risico te vermijden. Ook zou ik met een slof niet zo hoog springen maar lekker in-uitjes springen of wat laag lijnenwerk is dan beter.
Maar ik raad dus echt aan even terug te gaan naar de basis.