Maximus vrijspringen

Moderators: RianneH, Neonlight, Ymor, balance, Melissa0304

Kiiimy

Maximus vrijspringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 14:32

Halloo iedereen ! :)
woensdag hebben we op stal een fotoshoot gedaan en de paardjes laten vrijspringen
(ik was de fotograaf :D)
we hadden een lijntje gezet van eerst een kruisje , dan een rechte en daarna een oxer! :)
hier wat foto's van mijn paardje maximus!
ohja, even voorstellen :D
Naam: Gladius Maximus
leeftijd: 9 jaar
Kwpn
v. Animo

veel kijkplezier *\o/*

1. Even poseren
Afbeelding

2. Whii eindelek wat actiee :p
Afbeelding

3. Nog even wat opwarmen
Afbeelding

4. na wat lage sprongetjes .., nogwel scheef gesprongen, niet veel respect voor lage sprongen :n
Afbeelding

5. whii :D
Afbeelding

6. 1.10m
Afbeelding

7. yooow daar :+
Afbeelding

8. 1.20m
Afbeelding

9. nog eens 1.20m
Afbeelding

10. Aanloopjee naar 1.40m :D hihi die oortjes altyd naar voor :D
Afbeelding

11. Afzet 1.40m :D
Afbeelding

10. De sprong 1.40
Afbeelding

11. halloo :)
Afbeelding

12. Close up :+
Afbeelding

13. 1.60m
Afbeelding

14. nog eens 1.60m
Afbeelding

15. haha :p
Afbeelding

16. héhé eindelek gedaan! :)
Afbeelding

17. Lekker uitrusten , daaag! :wave:
Afbeelding

dankje voor het kijken, reacties altijd welkom! :D

x

ZusJacobs

Re: Maximus vrijspringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:35

Zoo jemine wat een hoogte :oo
Mooi paard hoor, leuke bles!

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:36

Zooo, die kan springen zeg! :wow:
Wat een geweldig mooi paard & mooie foto's!

Everything is nothing
              with a twist

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:37

Wat een geweldig paard en een geweldig hoofdstel!! :D
erg mooie techniek :j

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:37

Wat een lekker apart beest!!

Vind niet alle foto's even handig om het springen om te beoordelen maar ik denk wel echt dat je te hoog bent gegaan. Op de meeste foto's vind ik zijn techniek niet op en top. Het is wel leuk om te zien hoe hoog je paard kan en genoeg vermogen zit er ook wel in maar ik vind toch dat hij zich bij de 1,40/1,60 er echt overheen gooit. Foto 10 en zeker 13 vind ik dan ook heel eng om naar te kijken. Maar hoog kan ie wel, dat is duidelijk!

Succes met hem.

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:39

Jeetje wat een talentje :D
Spring je ook wedstrijden?

Hafmutsen :+:

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:41

Ik ben niet kapot van de techniek, hij vouwt zijn benen meer dubbel onder zn buik dan dat hij ze naar voren brengt...

Verder sluit ik me aan bij Blue9, het was hier en daar echt te veel van het goede.

Hebben jullie wel opgewarmd voordat je dit begon te springen... Anders kan dit nog wel eens funest voor zijn spieren zijn...

Succes met hem! Het is een leuk paardje!

Kiiimy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 14:41

@Blue : ik vind ook dat hij in vrijspringen niet zo mooi springt als onder het zadel , dat is wel, we doen dit dan ook maar eens 1 keer in het jaar of zo. onder het zadel spring ik met hem maximum 1.55m met gemak en dan springt hij egt super! :) maar dat zijn ook maar eenmalige sprongetjes, meestal spring ik met hem parcourtjes tot 1.40m , maar toch dankje voor de reactie :D

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:44

Nou dan zou dat wel een van de enigste paarden zijn die onder het zadel beter springt dan los. Heb je foto's?

Wat voor niveau start je?

Kiiimy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 14:45

@Silly_woman : kgeef je wel gelijk hoor, ik zei ook net dat hij in vrijheid belange niet zo mooi springt als onder het zadel :) daarom doe ik dit ook niet zo vaak, maar het is altyd leuk om eens te zien,
en ja natuurlek hebben we hem goed laten opwarmen, daar zijn foto's van maar niet hierop omdat ik anders teveel moet uploaden en heb hier al zoveel tijd in moeten steken :)

@ Dlientjuh : daar ga ik nu mee beginnen met wedstrijden! :)
omdat ik lang problemen heb gehad met hem voor op de trailer , maar nu begint hij het eindelek weer leuk te vinden om op de trailer te gaan en hij begint te snappen dat het helemaal niet zo erg is :) ja hij is nogal koppig en eigenwijs .. normaal volgende weekend onze eerste wedstrijd na 2 jaar ofso :D ben benieuwt!

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:48

Als er iemand foto's maakt van je wedstrijd zou ik daar graag foto's van zien... BEn wel schierig hoe hij dan springt onder t zadel..

succes!

luff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:48

Wow! Die kan springen zeg! :-O Hoe groot is het paard? Ik ben ook benieuwd naar die wedstrijdfoto's!

Kiiimy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 14:49

@Blue9; ik start met licht, 90 cm , hij is nogal schrikachtig van hekken enz dus ik start laag .. als het dan beter gaat bouw ik op !
op mijn profiel staan denk ik 1 of 2 foto's van onder het zadel springen .. ook die van op mijn afbeelding <-- staat er denk ik :)
en ja ik vind dat tog .. omdat hy soms nogal met zyn voorbenen kan zwaajen .. doet hy nu trouwens nog gewoon uit geen moejte doen of zo hard naar de sprong trekken omdat hy te hevig is .. maar het is echt niet zo'n simpel paard om te ryden heb er ook veel problemen mee gehad , hij is geopereerd geweest enz .. dus tis nu pas 2 jaar dat ik er terug fatsoenlek mee spring , dus nu beginnen we pas echt een team te worden! :) en kan hij ook lekker ontspannen parcourtje rondrijden waardoor hy vele vele beter springt zowal met zyn voorhand als met zijn achterhand

Kiiimy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 14:50

ja het word zeker gefilmt dus kan altyd filmpje uploaden dan! :)
en hij is 1.73m groot , kheb wel filmpjes van onder het zadel maar die zyn wel kort.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:53

Oooh wat een leuk paard :D Ik vind trouwens dat er wel ietsje meer spek op mag, vind hem een beetje schraal.

Each day's a gift, not a given right

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:55

wat een knapperd :~
en wat kan die springen zeg!

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:55

Je start 90 en je springt thuis tussen de 1.40 en de 1.55 rond? Zelfs de mensen die op dat niveau springen die springen dat nog niet thuis. Ik zou maar een beetje zuinig zijn op je beessie, het is echt een topper hoor!

Succes & ik ben benieuwd naar je filmpjes :)

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:57

Zo, die springt! :oo Ziet er netjes uit hoor, leuk paard heb je!

Kiiimy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 14:59

@peuk: ja dat vind ik ook :) maar hij is volop bezig met verdikken hoor, tis zo moeilek om hem dik te krijgen, hij krijgt nu super veel eten en superveel hooi , de weien bij ons op de manege zijn maar sgraal en mijn paard heeft echt wel gras nodig om een mooi buikje te houden, maar wat er niet is kan ik hem ook niet geven he :( en hij is nu al 500x van wei veranderd deze maand omdat hij met andere paarden eerst altyd heel goed overeen komt en daarna ze toetakelt :( dusja .. ik doe echt wel mijn best om hem dik te houden.. maar dat lukt echt niet altijd want hij valt wel altyd snel trug af, waarschijnlijk omdat we dagelijks trainen maar hy krygt egt wel alles wat hij nodig heeft en zelfs meer, bietenpulp, luzerne , krygt hij er allemaal nog bovenop , pas bloed laten trekken en niets tekort dusja .. kdoe men best :)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:00

SO! dat zijn sprongen! Ongelooflijk! Ik vind het erg gave foto's. Denk overigens dat ze nog gaver waren geweest zonder hoofdstel :o

oh, en het is eindelijk, niet eindelek ;)

Kiiimy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 15:01

@blue: ik rijd elke dag van de week dressuur en 1 x in de week heb ik springles , dus ik doe hem daar nix mee kwaad om in de les dan eens wat hoger te springen , het is een springpaard van dat niveau maar omdat ik weet dat hij nogal snel smerig durft te stoppen op hekken en dergeleke begin in laag en bouw ik op , daar is toch nix mis mee , ook omdat wij op de manege niet veel hebben om onder te sprongen te zetten kan ik dus nog vanalles verwachten van hem op wedstrijd , ik ken mijn paard wel ;)

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:01

Maismeel in de slobber bijvoeren kan ook helpen... en verder wat zwaarder hooi geven (lichte kuil ofzo)

Maar hij is 1.70 dus zal wel veel verbranden den kik

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:02

Kiiimy schreef:
@peuk: ja dat vind ik ook :) maar hij is volop bezig met verdikken hoor, tis zo moeilek om hem dik te krijgen, hij krijgt nu super veel eten en superveel hooi , de weien bij ons op de manege zijn maar sgraal en mijn paard heeft echt wel gras nodig om een mooi buikje te houden, maar wat er niet is kan ik hem ook niet geven he :( en hij is nu al 500x van wei veranderd deze maand omdat hij met andere paarden eerst altyd heel goed overeen komt en daarna ze toetakelt :( dusja .. ik doe echt wel mijn best om hem dik te houden.. maar dat lukt echt niet altijd want hij valt wel altyd snel trug af, waarschijnlijk omdat we dagelijks trainen maar hy krygt egt wel alles wat hij nodig heeft en zelfs meer, bietenpulp, luzerne , krygt hij er allemaal nog bovenop , pas bloed laten trekken en niets tekort dusja .. kdoe men best :)

Haha oke dat is mooi. Het was ook geen aanval hoor ofzo, gewoon iets wat me opviel.
Maar je paard kan beter iets te schraal zijn dan zo moddervet hoor ;)

Each day's a gift, not a given right

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:04

helemaal mee eens :)

Kiiimy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 15:06

hij krijgt nu ongeveer 2.5 scheppen mix van mijten, 1.5 luzerne, 2 bietenpulp, dus egt wel een grote volle emmer, smorgens en savons en smorges halve bot hooi en smorges het andere halve deel, maar hij komt door de dag niet veel buiten omdat wij door de dag niet op de manege zijn (door school,werk enz) en sommige mensen hem niet durven buiten zetten , maar soms zijn er wel van die lievertjes die het wel doen, gelukkig :) maar savonds komt hij dan zowiezo nog wel buiten + rijden .. en ja idd hij is nu mischien nog net iets te mager maar ik vind toch dat hij er supergezond uitziet, hij glanst altijd , en hij komt echt niets tekort :) te dik vind ik idd ook maar niets voor een sportpaard ..