Ik moet zelf nog een stuk zekerder naar de hindernis toe rijden. Urlie twijfelt door mijn houding nog te vaak.
Ondanks dat ben ik dik tevreden en gaan wij thuis verder met springen, aankomende woensdag hebben wij onze eerste (wekelijkse) springles.
Springles woensdag

Ik heb de neiging om Urlie boven de spring los te laten en dit geeft als gevolg dat ik na de sprong te veel in zijn mond zit 'trek'.
Tijdens deze les kreeg ik als tip mee om iets meer op zijn hals steun te zoeken. Hierdoor kan ik hem niet in de weg zitten bij de landing.
Vrijdag hadden we een keuze les en heb ik gekozen om een parcours te springen.
Met losrijden hebben we een oxer van 60cm gesprongen. In het parcours stond het max op 50 cm, dit omdat het voor allebei de eerste keer was. Dit heb ik ook geweten, bij elke hindernis stopte Urlie om hem eens goed te bekijken. Na veel rondjes oefenen, ging de laatste helemaal goed op één balkje na. Ik ben apetrots op mijn dressuurpeerd

Keuze les vrijdag
Onze techniek moet nog ontzettend verbeterd worden.
Zoals je ziet mag Urlie oa nog veel meer dalen met zijn hoofd. Hij springt nog te veel als een blij dressuurpaard

Het hele parcours op film
Commentaar is meer dan welkom, ik zou graag tips willen hebben.
Maar houdt er rekening mee dat wij bijna nooit springen omdat ik het zelf erg spannend vind.
Naast springen hebben wij ook gedressuurd, gecrost en meegedaan aan een longeer clinic, hier zijn ook topics over.

)