Haflingers die springen

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kashmira

Berichten: 568
Geregistreerd: 24-03-06

Haflingers die springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 21:42

Hoi iedereen, ik was aan het zoeken maar kon niet echt een topic vinden voor haflinger die in de wedstrijdring met springen te zien zijn, aan aantal wel die zelf een topic hadden.
Ik ben toch wel benieuwd hoeveel er nou zijn op bokt, wat je rijd en natuurlijk het leukste de spring fotos!
Laat het zien, zou ik zeggen!

Dit is een E pony trouwens, ben benieuwd of er meerdere zijn die zo veel plezier erin hebben met springen.

Helaas ivm blessure staat deze madame stil, maar goh wat verlang ik er naar om ooit weer dit te mogen doen |(


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MallyBelly

Berichten: 3560
Geregistreerd: 23-12-08

Re: Haflingers die springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:26

Ik spring alleen onderling met Sientje.. In de toekomst wil wel met arko wedstrijden gaan rijden (springen)

Mooie haf!

kashmira

Berichten: 568
Geregistreerd: 24-03-06

Re: Haflingers die springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 21:37

Toch nog iemand die reageert haha, ohh leuk., heb je eventueel fotos? Altijd leuk om te zien!

MallyBelly

Berichten: 3560
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:41

een lol met knol momentje..
Heb nog geen foto's van concour..

Afbeelding

Met Sientje spring ik alleen nog maar af en toe voor de lol, ze wordt volgend jaar 20, dus ze mag een beetje met pensioen.
Met Arko (nu 14maanden) hopen over een aantal jaar lekker te kunnen springen!

paljaslaura

Berichten: 2749
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Haflingers die springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:07

Ik spring B/D met Mareja (:

Afbeelding

laurajoy15

Berichten: 519
Geregistreerd: 24-06-12
Woonplaats: Friesland

Re: Haflingers die springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:02

Zijn die foto's gemaakt bij een B springwedstrijd?

Susie1992

Berichten: 166
Geregistreerd: 22-08-10
Woonplaats: Oene

Re: Haflingers die springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:08

Mijn haf leeft helaas niet meer maar heb ook met haar gesprongen. We sprongen onderlinge meter parcoursen. Heb alleen onderlinge gedaan omdat we anders bij de paarden moesten springen en mw ging op vreemd terrein altijd 10 meter voor hindernis 1 stilstaan...

Zou zeggen ga er vooral mee door want ik weet uit ervaring dat als ze het leuk vinden, je ze het niet moet onthouden. Succes!!!!

haffylover

Berichten: 1426
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: reuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:16

Ik heb enkel nog ouwe foto's van 5 jaar geleden toen nog bij de pony's reed met me haflingers.

Beide hebt ik tot L springen gereden Landelijke wedstrijden.
Met 1 was ik zelf M start gerechtig echter voor laatste half jaar wou ik de overstap niet meer maken. Wou met een goed gevoel afsluiten.

Afbeelding
Kampioenschappen met onze grote val party B

Afbeelding
Laatste wedstrijd met Hanneke 2de plek L

Afbeelding
Met de Dochter van Hanneke, Isa L

kashmira

Berichten: 568
Geregistreerd: 24-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 19:13

laurajoy15 schreef:
Zijn die foto's gemaakt bij een B springwedstrijd?

Over welke foto heb je het?
Die van mij of van de andere meiden?

bootjee99
Berichten: 48
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Haflingers die springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:14

ik spring ook met mijn haflinger, telt cross ook mee ? :D

kashmira

Berichten: 568
Geregistreerd: 24-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 19:14

Leuke fotos allemaal. Leuk dat er nog een hoop haflinger zijn die dat doen . Tuurlijk telt een cross mee.. Dan spring je toch ook als het goed is! *\o/*

ApplePapple

Berichten: 2748
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Haflingers die springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:16

oeh leuk! ik ga snel foto's zoeken!!

bootjee99
Berichten: 48
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Haflingers die springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:18

haha als het goed is ! Maar haflingers zijn en blijven eigenwijs! Even een vraagje :o hoe doe je fotos in een topic ?

maj0

Berichten: 6632
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:18

Hier nog 1 die gaat springen! Maar zo ver zijn we nog niet. Het is nog een jonge pony dus eerst de knopjes er goed opzetgen.

Maar beestje heeft zich zelf al bewezen is al meerdere keren over de omheining heen gesprongen :=

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:20

Ik spring ook met mijn haffies :D

Mn bolle van 15 jaar spring ik thuis 1.10 mee, maar op wedstrijd starten vind ik niet fair want dan moet ik tussen de paarden. Mijn zusje gaat waarschijnlijk wel tussen de pony's starten met haar.
Mn jonge pony van 5 spring ik ook soms mee, afgelopen week met gemak de 80 cm gehaald :)

Maar aangezien ik tussen de paarden moet en ze daar toch echt te klein voor zijn breng ik ze niet uit op wedstrijd helaas!

kashmira

Berichten: 568
Geregistreerd: 24-03-06

Re: Haflingers die springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 19:30

Laurah, ja ik denk dat t heel erg veel scheeld. Ik ben toen met me paard doorgestroomd tussen de paarden, er zat niet veel verschil op alleen de dubbel na. De hoogte deden we bij de ponys ook al. L/m ponys. Bij de paarden was t even wennen voor de dubbel die veel breder was de oxer. Maar eerlijk gezegd ging het juist beter als bij de ponys. Ik ben toen gestopt omdat ik een kleine kreeg en daarna nooit meer op concours geweest helaas. Nu staat ze ook met een blessure die al bijna een jaar is. Of we dit ooit nog kunnen doen denk ik namelijk niet.. Wel vind ik t omtzettend leuk om andere te zzien springen, dus was erg benieuwd..

bootjee99
Berichten: 48
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:30

hier spring ik met mijn Haflinger Bobbi! Het is gelukt om de foto's te plaatsen :) (hoop ik)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:37

kashmira schreef:
Laurah, ja ik denk dat t heel erg veel scheeld. Ik ben toen met me paard doorgestroomd tussen de paarden, er zat niet veel verschil op alleen de dubbel na. De hoogte deden we bij de ponys ook al. L/m ponys. Bij de paarden was t even wennen voor de dubbel die veel breder was de oxer. Maar eerlijk gezegd ging het juist beter als bij de ponys. Ik ben toen gestopt omdat ik een kleine kreeg en daarna nooit meer op concours geweest helaas. Nu staat ze ook met een blessure die al bijna een jaar is. Of we dit ooit nog kunnen doen denk ik namelijk niet.. Wel vind ik t omtzettend leuk om andere te zzien springen, dus was erg benieuwd..


Hoe groot is de jouwe dan?
De mijne zijn 1.40 en ik denk dat ze het qua breedte en ook qua afstanden erg tekort gaan komen.

Mijn oude pony slaat op wedstrijd helemaal dicht en springt dan helemaal niet meer, staat overal stil. Super balen want thuis springt ze super :') Mijn zusje gaat nu beginnen met huppelparcourtjes en als ze dat doet langzaam opbouwen naar de 80 cm.

Mijn 5jarige in actie:
Afbeelding

En de 15jarige op 1.00:
Afbeelding

Elise_K

Berichten: 3804
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: Haflingers die springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:44

Ik heb vroeger met mijn kleine haf (1.33) tot het C-M gesprongen. In mijn profiel staan wat foto's van het begin tot toen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:49

Ik spring zelf (nog) niet, maar de eigenaar van mijn verzorgpaard wel! [naam] is 1.48 en heeft 1.40 onder de man gesprongen. Hij is nu 16 dus we doen rustig aan, maar aankomende zaterdag gaat hij de 70/100 springen!
Laatst bijgewerkt door Dani op 04-01-18 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Namen verwijderd op verzoek.

wouke
Berichten: 408
Geregistreerd: 21-05-09
Woonplaats: achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 20:44

Ik heb er hier ook een die springen helemaal geweldig vind, wordt ontzettend heet op de sprong.

DunaCO

Berichten: 92
Geregistreerd: 04-03-11

Re: Haflingers die springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:18

mijn oude haffie kon ook supper goed springen

Fee_
Berichten: 6459
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 23:25

Hier ook een haflinger merrie die heet word op de sprong, vooral in de cross.
We gaan het crossen oppakken en wil ook regelmatig springlessen gaan volgen. Ooit misschien eens een oefencross oid.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 23:34

Tellen halve haflingers ook? Haha heb een haf x appaloossa, als die ook telt plaats ik wel een foto!

kashmira

Berichten: 568
Geregistreerd: 24-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 23:51

Laurahh, ze is 1.50, valt onder E ponys. Qua hoogte was de paarden het zelfde. Breedte alleen niet.

Leuk als die fotos! Ben benieuwd wat er nog gaat komen.

Natuurlijk tellen halve hafs mee *D